به گزارش لنگرنیوز ، در اواخر ماه گذشته مطلبی با تیتر " از نبش قبر شهدای گمنام لنگرود تا گروه سیرک ترکیه " در خروجی سایت "لاهیجان: قرار گرفت که نویسنده مطلب دغدغه خود از وضعیت مزار شهدای گمنام لنگرود را بیان کرده بود.

به گزارش لنگرنیوز ، در اواخر ماه گذشته مطلبی با تیتر " از نبش قبر شهدای گمنام لنگرود تا گروه سیرک ترکیه " در خروجی سایت "لاهیجان: قرار گرفت که نویسنده مطلب دغدغه خود از وضعیت مزار شهدای گمنام لنگرود را بیان کرده بود.

شورا و شهرداری لنگرود در واکنش به این خبر ، جوابیه ای را برای " لنگرنیوز " ارسال کرده اند که عینا و بدون دخل و تصرف و جهت اطلاع مردم منتشر می شود.

جوابیه شورا شهر لنگرود :

در پایگاه خبری تحلیلی لاهیجان ،رودبنه،برادر بزرگواری در تاریخ 29-02-1393 به نام سیدایمان عباسی در یادداشتی از سر دلسوزی و دغدغه مقدسی که به جهت ظن و گمان خودشان نسبت به غیرمسئولانه برخورد کردن شهرداری لنگرود به شهدای گمنام داشتند ،به اطلاع ایشان و مخاطبین گرانقدرشان می رسانیم که : شهیدان گرانقدر متعلق به آحاد امت اسلامی هستند و همه ما مدیون ایثارگریها و جانفشانیهای آنان هستیم «الی یَوم القیامه» و لیکن برادر عزیز ای کاش قدری تحقیق می کردید و عالمانه تر قلم می زدید تا حرمت قلم که خداوند به آن قسم خورده است حفظ می شد!!

اولاً به حساب شهرداری فقط تاکنون 5میلیون تومان واریز شده نه150میلیون تومان!!!

ثانیاً فرمانداری محترم شهرستان از شهردار نخواسته که مبلغ را عودت دهد که ایشان قهر کردند و آمدند اصولاً از بنیان این حرف غلط است!!

ثالثاً زمانیکه مشاهده شد ریشه فنداسیون تیربرق ممکن است به قبور مطهر شهدا آسیب برساند دستور توقف داده شد و دورش را محصور کردند.

رابعاً محل دفن شهدای عزیز توسط مسئولین ذیربط استانی و کشوری تائید شده بود و شهرداری کمترین نقشی در تعیین مکان تعرفه شده نداشته است.

اما اصل قضیه اینطور بوده که طی جلسه ای با حضور مسئولین محترم شهرستانی تصمیم گرفته شد که یک یادمان بسیار عالی برای این عزیزان توسط شهرداری ساخته شود همه نیز امضاء نمودند و صورتجلسه هم موجود می باشد .

بعد از آن شورای محترم اسلامی شهر سریعاً طی جلساتی با عزیزان دانشگاهی شهرستان طرح بسیار زیبا که در شأن شهدای گرانقدر باشد آماده نموده و به تائید مسئولین ذیربط هم رسید!!

متاسفانه در این میان به هر دلیلی که دقیقاً نمی دانیم فرمانداری محترم طی نامه ای به شهرداری اعلام کردند که ساخت یادمان را به عهده خواهند گرفت قضیه همین بوده و بس!!!

در خصوص آوردن سرک از ترکیه هم شورای اسلامی شهر لنگرود با تیزبینی و نظارت دقیق بر امور طی نامه شماره 432 مورخ 27/2/93 در جلسه مورخ 24/2/ 93 مطرح و مقرر نمود که با کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح و رعایت موازین اجتماعی ،فرهنگی و امنیتی از نظر این شورا بلامانع است.با توضیحات داده شده قضاوت این موضوع با خوانندگان محترم می باشد .

شورای اسلامی شهر لنگرود

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان