تحلیل گر و کارشناس مسائل سیاسی، گفت: مسئولان در حمایت از جوانان به عنوان ابزار پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف، دچار شعار زدگی شده اند.

به گزارش لنگرنیوز ، حسن کربلایی در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار «دیار باران»، در سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، جوان را تشنه حقیقت خواند و گفت: جوان با برخورداری از شخصیتی چند وجهی با ابعاد مختلف زمانی که به یقین دست پیدا کند، پایدار و استوار است.

وی با اشاره به شعار های عملی نشده مسئولان  در مورد جوانان و لزوم درک و به  حساب آوردن این لایه از جامعه در برنامه ها و سیاست های اجرایی، تصریح کرد: متاسفانه مسئولان در بحث حمایت از جوانان دچار شعار زدگی شده اند.

تحلیل گر و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به وجود تشکل هایی در ادارات و نهاد های مختلف مانند استانداری، فرمانداری و حتی ادارات ورزشی برای حمایت از قشر جوان، ورود قشر جوان را در بطن موضوعات اجرایی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را لازم و ضروری دانست.

وی اضافه کرد: باید به این باور برسیم که جوانان باید در جایگاه های مختلف موقعیت خود را پیدا کنند.

کربلایی با تأکید بر اهمیت بسترسازی برای رشد و فعالیت جوانان در عرصه های مختلف، گفت: نباید جهت  پاسخ به نیاز جوانان برای آنها نسخه های تقلبی پیچید.

وی  ابراز کرد: دوگانگی در رفتار مسئولان و حتی پدر و مادر عکس العمل منفی جوان را به همراه دارد.

نقش جوانان در پیشرفت های کشور ملموس است

تحلیل گر و کارشناس مسائل سیاسی با بیان نقش ملموس و شفاف جوانان ایران زمین و بروز خلاقیت از سوی آنها در خلق تحولات و رخداد های ارزشی مانند دفاع مقدس و بعد از جنگ تحمیلی در عرصه سازندگی و حرکت کشور به سمت رشد و تعالی، عنوان کرد: مسئولان در هر سمتی با دوری از دنیازدگی و پست و مقام برای جوانان الگو می شوند.

وی با اشاره به ضرورت تخلیه انرژی جوان در فضایی مناسب در عرصه های مختلف در جهت دستیابی به پیشرفت و موفقیت های علمی و فناوری، حضور فعال جوانان در جهاد سازندگی و جنگ تحمیلی وراهپیمایی های مختلف  را از بستر های مطلوب در این راستا معرفی کرد و افزود: حوزه های علمیه و سایر مکان های آموزشی و علمی محل رشد و تعالی جوانان جویای  علم برای ساخت و آبادانی ایران اسلامی است.

کربلایی با بیان اینکه متاسفانه برخی مواقع مسئولان مزاحم راه جوان هستند، اظهار کرد: مدیران استانی در دیدی وسیع تر در مدیریت کشور باید در عمل میدان را به نفع جوانان باز کنند.

تحلیل گر و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به جوانان و بها دادن به این قشر از جامعه، پیشرفت و رشد نمودار سعودی دستیابی به علوم روز دنیا در زمینه های هسته ای، علمی و بهداشت و درمان و… را از دستاورد های دید آینده نگرانه رهبری به جوانان ایران زمین دانست.

سن وزرا در دولت یازدهم بالاست

وی با تأکید بر اینکه  سن وزرا در دولت یازدهم بالاست، گفت: نه تنها در مسئولیت های کلان بلکه در نهاد های استانی  در حوزه مدیریت باید به قشر جوان بها داد.

کربلایی با بیان اینکه طرح “مسئولان گیلانی در قاب  جوانی”، نباید صرفا جنبه یک آلبوم یادگاری داشته باشد، ابراز کرد: این طرح به عنوان اقدامی فرهنگساز باید درس های ارزشی به جوانان منتقل کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان