استاد حوزه و دانشگاه گفت: ۲۰ سال است که رهبر انقلاب موضوع ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی را فریاد می زند ولی عده ای خواب هستند.

به گزارش لنگرنیوز ، حجت الاسلام ناصر نقویان مدرس حوزه و دانشگاه در همایش مادران چشم به راه (بزرگداشت مادران شهدای گمنام ) که در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: مادران شهدای گمنام مانند مادر وهب از شهدای کربلا هستند؛ مادر وهب آنچه را در راه خدا داده بود، بازپس نگرفت و مادران شهدای گمنام نیز اینگونه هستند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب خانواده های متدین، زیارت عاشورا می خواندند و در زیارت اصحاب امام حسین(ع) شعار یا لیتنا کنا معکم سرمی دادند و آرزو می کردند ای کاش ما نیز در کنار شما بودیم و از فرزند رسول خدا (ص) دفاع می کردیم؛ اینها یک ادعا بود و خدا خواست ما را امتحان کند که آیا راست می گوییم یا خیر و امتحانی عظیم برای ما پیش آورد که میدان مسابقه جانفشانی و تیر و ترکش بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص وضعیت کشور پیش از انقلاب افزود: روزگاری بود که این کشور به ظاهر مشکلی نداشت و مردم کوچه و بازار به ظاهر زندگی آرامی داشتند اما چند نعمت بزرگ از ما دریغ شد. از جمله اینکه اجازه حرف زدن به ما داده نمی شد و در یک چهاردیواری اگر فرزندی می خواست سخن به زبان آورد، پدر از ترس مانع می شد.

حجت الاسلام نقویان با بیان اینکه نسل امروز ضرب المثل دیوار موش دارد را نمی فهمد، گفت: ما در آن دوران در مملکت خودمان نوکر اجنبی بودیم. سال ها بعد از جنگ در سفری به آبادان یکی از راهنمایان ما را به محلی برد و گفت اینجا قبل از انقلاب محل اسکان آمریکایی ها بود و در آن مکان تابلویی وجود داشت که روی آن نوشته بود ورود سگ و ایرانی ممنوع؛ تا اینکه یک نغمه داوودی و دم مسیحایی ما را زنده کرد و آنها که آن روزگار را چشیده بودند، می دانند که برای هر نعمتی باید شکر کرد.

وی ادامه داد: اگر کسی عظمت نعمت را درک کند، اعتراف خواهد کرد که بذل جان برای آن می ارزد؛ علاوه بر جوانان شهید ما مادران آنها نیز که امروز قدشان زیر بار غم فرزندانشان خمیده است، این نعمت عظیم را درک کرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه در مورد اعتراضاتی که به سهمیه خاص برای خانواده شهدا در دانشگاه ها می شود، تأکید کرد: بعضی از فرزندان شهدا به علت انفعال در برابر کنایه های همکلاسی های خود از سهمیه خودداری می کنند در حالی که آنها باید با افتخار پشت پیراهن خود بنویسند که من با سهمیه یک جفت چشم، تاول های دست و سینه از گلوله سوراخ شده پدرم به دانشگاه آمدم و خطاب به همکلاسی هایش بگوید آیا شما حاضرید دو چشم پدرتان را با مدرک لیسانس عوض کنید و آیا جان پدرتان را با مدرک دکتری عوض می کنید؟

حجت الاسلام نقویان افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز جنگ، جنگ فرهنگی، علمی و جنگ انرژی هسته ای است و جنگ اسلحه نیست؛ جنگ گلوله نیست و اگر دشمنان ما بخواهند گلوله برسر ما بریزند، باید نادان باشند.

وی ادامه داد: امروز با امواج ماهواره یا موبایل کوچک جوانان ما را می گیرند و برخی از خانواده ها می گویند این موبایل دختر من را از من گرفت و اینترنت و شبکه های جنایتکار ما را از جوانانمان دور کرد البته بسیاری از این مشکلات به غفلت ما باز می گردد.

این کارشناس فرهنگی افزود: حدود ۲۰ سال است که رهبر انقلاب موضوع ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی را فریاد می زند ولی عده ای خواب هستند و دنبال سه هزار میلیارد و پست و میز و مقام خودشان هستند؛ یکی عمامه اش را محکم گرفته است که باد نبرد، فرد دیگری دفتر و دستک و میز و پستش را گرفته است تا باد نبرد. کسی به داد مظلومانه او نمی رسد.

حجت الاسلام نقویان با اشاره به پیام شهدای گمنام که گفته اند مادر ما می رویم ولی رهبر را رها نکنید، تأکید کرد: یادتان باشد که رهبر مانند ستون است و سقف روی ستون ها قرار دارد و این ستون ها اگر به زعم برخی ها کج هم باشد، ستون که هست و سقف نیز روی آن وجود دارد؛ اگر ستون بیفتد، سقف روی سر همه خراب می شود و کسانی که به این موضوع توجه ندارند و حواسشان نیست نه تنها به خودشان بلکه به دیگران جفا می کنند، یعنی برخی ساقه را می برند که اگر درخت افتاد نه خودش بلکه به سر صدنفر دیگر نیز خواهد افتاد.

وی گفت: یادمان باشد نعمتی که به خاطر آن دلاورمردان ما و جوانان پیرو علی اکبر حسین (ع) رفتند، می ارزید و آنها پشیمان نیستند؛ من خودم خانواده شهید هستم و آیا خانواده شهیدی دیده اید که پشیمان باشد؟ امروز مادر شهید با همه قد خمیده خود قد می افرازد و بالا بلند می ایستد و خودش را همه جا مفتخر نشان می دهد که من مادر شهید هستم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: زمانی که فرزند پیامبر(ص) فوت کرد، به او گفتند که شما گریه می کنید و او پاسخ داد بله من پدر هستم و جگرگوشه ام را از دست داده ام؛ تا انسان مادر نشود، نمی فهمد. من برای جوانان می گویم مادر مانند دو نیم کره زمین می ماند، نصف زمین همیشه روشن است به دلیل اینکه رو به خورشید است و نصف دیگر تاریک است به این دلیل که پشت خورشید است؛ نیمی از کشور ما عظمت دارد البته نیمی که می گویم، نیم ریاضی نیست بلکه عظمت های بزرگی داریم و هر زمان به آرمان های شهدا رو کردیم، روشن هستیم.

حجت الاسلام نقویان ادامه داد: زمانی که شهید و رزمنده می رفت، دنبال این نبود که فلان پسر من امتیاز بگیرد؛ ماهیانه ۳۰۰ تومان به رزمندگان حقوق می دادند. چه نادان هستند کسانی که می گویند هرچه این کشور دارد، به مادران شهدا می دهند. من شنیدم در ویتنام یک جانباز ویتنامی که با امریکا جنگیده بود، اگر بخواهد با ویلچر خود از این طرف خیایان به طرف دیگری برود، تمام ماشین ها به احترامش می ایستند. ولی وقتی دیدم که در دانشکده ای یکی از رزمندگان به شهادت رسیده بود، یکی از جانبازان با ویلچرش می خواست در این مراسم شرکت کند، به دلیل اینکه این مکان شیب داشت، این جانباز با تمام انرژی که در دستانش خلاصه شده بود، آن را با پاهایش حل می داد تا برای مراسم دوست شهیدش شرکت کند، جگرم سوخت.

وی با اشاره به مشکلات کشور گفت: امروز مشکلات زیادی در کشور داریم، سالی که امسال رهبری آن را به نام اقتصاد و فرهنگ نام نهادند، مهمترین نامی است که به این سال ها گذاشتند و اگر اقتصاد و فرهنگ حل شود، تمام مشکلات ما حل می شود. الآن خانواده ایی هستند که مشکل مالی ندارند بلکه مشکل حالی دارند چراکه بچه هایشان در کنترل اخلاق، ادب و پاکی نیستند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: خانمی با من درددل می کرد و می گفت شوهر من هر شب یک دسته تراول به خانه می آورد ولی ای کاش جای فرصت یک دیدار به جای آن همه پول بود؛ فقر و فلاکت و حقوق های ۵۰۰ و ۶۰۰ هزارتومانی وجود دارد و مردی که باید سه شیفته کار کند تا نان شبش را دربیاورد، چطور می تواند به فرهنگ و بچه هایش برسد. من برای این فرد صحبت کنم که سر نماز حضور قلب داشته باش اما او به من می گوید من سر نماز حضور قبر دارم.

حجت الاسلام نقویان گفت: پولدارهای بالاشهری شعارشان عوض شده و می گویند فرزند کمتر سگ و گربه بیشتر؛ آنها مشکل فرهنگ دارند و اینها مشکل اقتصاد، بنابراین اگر فرهنگ و اقتصاد حل شود، باور کنید ایران به بهشت روی زمین تبدیل می شود و اینها نخواهد شد مگر اینکه به آرمان های شهدا رو کنیم و شهیدانی که به آرمان های امام (ره) و رهبری روکردند و آن جمله ای که امام (ره) فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیبی نرسد؛ امام می فرمود ولایت فقیه آمده است تا دیکتاتوری را از بین ببرد ولی برخی فکر می کنند ولایت فقیه یعنی دیکتاتوری و این نادانی باید تبدیل به علم و دانش شود. ما به دلیل از دست دادن عزیزترین عزیزانمان که جوانان برومند جامعه هستند، جگرمان آتش گرفته است. خاک، آب و نفت ارزشی ندارد و همه این کشور اگر انرژی هسته ای شود ولی جوانان ما معتاد و عوضی شوند، آیا فایده ای دارد؟

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ای کاش روزی برسد که سر چاه های نفت را ببندند و ملت بدانند که باید روی پای خودشان بایستند؛ هم اکنون کشورهایی وجود دارند که یک قطره نفت ندارند اما تلاش می کنند. آن روز است که ما به وجود جوانانی که سلامت جسم و روح داشته باشند، افتخار می کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: این ملت به دنبال حساب های بانکی چنین و چنان نیستند بلکه می خواهند جوان های خوب داشته باشند. اگر در خانه فرزندانی داشته باشیم که مایه روشنی چشممان باشند، همه چیز داریم و اگر همسری داشته باشیم که نجابت داشته باشد، باز هم همه چیز داریم.

حجت الاسلام نقویان اظهار داشت: امروز در اروپا به خاطر اینکه چشمشان به سمت آسمان نیست، خبر مرگ عادی که برای یک خانواده می رسد، دو نفر خودکشی می کنند و مادران شهید چه شیرمرد و شیرزن هستند که سال ها ایستادگی و افتخار کردند؛ امام خمینی(ره) می فرمود من بر دست و زبان شما جوانان بوسه می زنم و امروز ما افتخار می کنیم که هنوز سرو قامتانی داریم که اگرچه قامتشان خمیده شده و داغ عزیزانشان به قلبشان فشار آورده ولی می بینیم که این افراد بلندترین فردی هستند که در زندگی دیده ایم و با یک کلمه همه را فدای رهبر کردند و ما بر این نعمت شاکریم و باید حافظ این نعمت بود.

وی تأکید کرد: حافظ این نعمت بودن از همه مهمتر است؛ برخی خوب رأی می آورند ولی نمی توانند آن را حفظ کنند و بعد از اینکه دوره شان تمام می شود، مردم شکر می کنند و جشن می گیرند و برخی حال معنی خوبی دارند ولی نمی توانند حفظ کنند.

وی در پایان یادآور شد: مسئولان، مجلس و هیئت دولت ما اگر می خواهند ایرانی سربلند داشته باشیم، باید این پیام ها را به جان بخرند و گوش به فرمان نازنینی باشیم که از عمق جان فریاد می کشند و خودش از خیل جانبازان است و ایستاده است و همه را به ایستادگی دعوت می کند و آن کسی نیست جز رهبر نازنینی که این بچه ها در زمان امام (ره) دور او می گشتند و امروز هم تمام انسان های فهمیده، انتقادی اگر هست، در جای خود لازم است و واجب است ولی یادمان باشد که باید این آرمان ها را با گوشت و پوستمان حفظ کنیم؛ به امید روزی که ایرانی با کمترین مشکل و با افتخار داشته باشیم و بگوییم من ایرانی مسلمان هستم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان