روزنامه دیلی تلگراف با توجه به حملات داعش در عراق به سران غرب به ویژه اوباما توصیه کرد که برای مقابله با بحران های منطقه با جمهوری اسلامی ایران، به عنوان با ثبات ترین کشور منطقه، تعامل کند.

 به گزارش لنگرنیوز ،روزنامه «تلگراف» چاپ انگلیس در گزارش خود نوشت: برای درک بهتر موقعیت امروز باید حوادث گذشته و تهاجم غرب به عراق را مرور کرد. برخی از نیروهای کنونی داعش از عوامل ارتش بعث عراق هستند. بقیه نیز از جمله بازماندگان نبرد در سال 2007 در این کشور هستند.

باید به این ها هجمه دولت های غربی برای سرنگونی دولت «بشار اسد» را نیز افزود که باعث کمک به شکل گیری داعش شده است. تلگراف با انتقاد از سرمایه گذاری غرب روی متحدین عربی منطقه می نویسد: در شرایط کشت و کشتار در عراق، غرب به متحدینی چون قطر و عربستان سعودی دل خوش کرده است که در برابر اقدام های داعش سکوت اختیار کردند. پس هم اکنون اوباما و دیوید کامرون باید بدانند که آن ها با اقدامات گذشته خود تنها از حامیان تروریسم کمک کرده اند.

تلگراف در ادامه می نویسد: در تاریخ منطقه تنها باید به مصر و ایران به عنوان دو رکن اصلی نگریست اما مصر امروز با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند ولی ایران به عنوان با ثبات ترین و قدرتمندترین کشور خاورمیانه است.

این گزارش افزود: ایران دوباره بعد از ماجرای 11 سپتامبر و حمله به برج های دوقلو از عزم خود در نبرد علیه القاعده خبر داده است.

این روزنامه در خاتمه می نویسد: ما باید متحدین جدیدی را انتخاب کنیم و آمریکا و انگلیس باید ایران را به عنوان کشوری قدرتمند و با ثبات بپذیرند و اگر غرب به همین روند و فریب خود پیش برود، با تهدیدهای بسیار بیشتر مواجه خواهند شد.

- See more at: https://farsnews.com/newstext.php?nn=13930323000188#sthash.bAZoBFrz.dpuf

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان