به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی گیلان از تشکیل ۹۹ پرونده تخلفات انتخابات در مرحله اول دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

احمد آقایی افزود: از این تعداد فقره پرونده تشکیل شده انتخاباتی استان، برای ۳۴ فقره منع تعقیب و دو فقره حکم برائت و سه فقره حکم صادر شد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۶ فقره نیز در حال رسیدگی است و ۲۴ فقره عدم صلاحیت رسیدگی در منطقه بوده است.

وی گفت: بنا بر اعلام نظر هیات نظارت بر انتخابات گیلان هیچ کدام از پرونده های تشکیل شده و تخلفات صورت گرفته در روند و نتیجه انتخابات موثر نبوده اند.

وی تصریح کرد: پس از نهایی شدن پرونده ها نتایج آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

آقایی به اقدامات انجام شده ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در استان اشاره و بیان کرد: در مرحله اول ۱۵۲ جلسه پیشگیری تخلفات انتخاباتی با حضور همه اعضای ستاد در استان تشکیل که منجر به ۵۰۲ مصوبه شد.

وی با اشاره به نقش این ستاد در پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی تصریح کرد: بسیاری از تخلفات انتخاباتی در همان زمان اولیه تخلف با تذکرات و اقدامات انجام شده متوقف شده است.

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی گیلان با بیان این که زمان تبلیغات مرحله دوم انتخابات در شهرهای رودبار و رشت از دوم اردیبهشت ماه آغاز شده است، تصریح کرد: در این مرحله، تا کنون گزارشی از تخلفات انتخاباتی برای این شهرها دریافت نشده و پرونده ای تشکیل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته های چهارگانه انتخابات شامل پیشگیری حقوقی و قضایی ، کمیته رسانه و تبلیغات و اطلاع رسانی، فضای مجازی و امنیتی و مدیریت بر پونده های قضایی در استان تشکیل شده است.

آقایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امنیت انتخابات در مرحله اول به خوبی تامین شده است، باید این روند استمرار یابد.

تبلیغات نامزدهای دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از پنجشنبه هفته گذشته، در دو حوزه انتخابیه رشت و رودبار آغاز شد.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، ۱۰ نماینده به خانه ملت راه یافتند و تکلیف دو نماینده شهرستان رشت و یک نماینده شهرستان رودبار، دهم اردیبهشت ماه جاری مشخص خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان