برخی شهروندان ترک به عنوان "امیر" در مناطقی از سوریه و عراق از سوی سازمان تروریستی داعش منصوب شده اند و در آمدهای هنگفتی از قاچاق و راهزنی و سرقت به دست آورده اند.

به گزارش لنگرنیوز ، پایگاه خبری ملیت ترکیه روز جمعه در خبری فاش کرد: بیش از سه هزار شهروند ترکیه که عضو گروه تروریستی داعش هستند در عراق و سوریه فعالیت دارند.

در پی اشغال کنسولگری ترکیه در موصل و به گروگان گرفتن 48 تن از جمله کنسول ترکیه در موصل توسط گروه تکفیری- تروریستی داعش، واحدهای اطلاعاتی ترکیه از حضور بیش از 3 هزار شهروند ترکیه در این گروه تروریستی خبر دادند.

ملیت افزود : برخی شهروندان ترک به عنوان "امیر" در مناطقی از سوریه و عراق از سوی این سازمان تروریستی منصوب شده اند و در آمدهای هنگفتی از قاچاق و راهزنی و سرقت به دست آورده اند.

به نوشته ملیت برخی مسلمانان مقیم کشورهای فنلاند، آلمان، الجزایر و فرانسه نیز به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

رسانه های ترکیه نیز روز گذشته نوشتند: مخالفان دولت ترکیه معتقدند سیاست های آنکارا در سوریه و عراق موجب ربوده شدن شهروندان ترکیه در موصل شدند و دولت اردوغان تسلیم تروریست های دست پرورده خود شد.

احزاب سیاسی ترکیه در این ارتباط سیاست های اشتباه دولت اردوغان علیه دمشق و بغداد را مهمترین عامل این حادثه دانستند.

«کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه دراین باره گفت: دولت اردوغان گروه تروریستی داعش را در سوریه حمایت کرد و این دست پرورده اردوغان اکنون درعراق دولت ترکیه را تسلیم خود کرد و دیپلمات های ترکیه گروگان گرفته شدند.

دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی نیز با انتقاد از سیاست های خصمانه آنکارا علیه دمشق افزود: با گروه تروریستی داعش باید مقابله شود و شهروندان ترکیه باید هر چه زودتر آغاز شود.

مخالفان اردوغان معتقد هستند که این بحران با بحران های سوریه و عراق بی ربط نیست و دولت اردوغان با امتحان سختی مواجه است.

وزیر کشور ترکیه دیروز گفته بود گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه در حمله به کنسولگری ترکیه در موصل 48 تن از کارکنان، نیروهای امنیتی و سرکنسول را به گروگان گرفته است.

«افکان آلا» افزود: «اوزترک یلماز» سرکنسول ترکیه در موصل و 48 تن از جمله کارکنان کنسولگری، نیروهای امنیتی و سه کودک در میان گروگان هستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان