به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، «رابرت جوزف» نماینده اسبق آمریکا در امور عدم اشاعه سلاح های هسته ای در گفت و گو با نشریه «الشرق الاوسط » چاپ لندن که وابسته به دربار آل سعود است و سابقه طولانی در انتشار مطالب ضد ایرانی دارد، با اتهام زنی به مقام های ایران مدعی شد که تقلب در ذات سران ایران است.

جوزف در پاسخ به سئوال این نشریه درباره گزینه های موجود رییس جمهور آینده آمریکا در قبال ایران گفت: «با برنامه ریزی برای ریاست جمهوری آینده، اگر ما به رعایت دقیق شرایط موجود در توافق هسته ای اصرار کنیم، بر اساس رفتار ایران مسیری برای فسخ توافق وجود خواهد داشت.»

وی که تا اوایل سال 2007 معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی بوده، افزود: «تقلب در دی. ان.ای (ذات) سران ایران است. اگر ما در اجرای توافق جدی باشیم و از ایران اجرای آن را خواستار شویم، این امر منجر به فروپاشی توافق می شود. ایران تقلب خواهد کرد. یک مثال ذکر کنم، هرچند که موشک های بالستیکی (در توافق) پوشش داده نشده اند، اما چرا ایران باید پی موشک های برد بلندی باشد که تنها فایده شان حمل سلاح اتمی است؟ انجام چنین کاری از سوی ایرانی ها، احمقانه است، اما آن ها احمق نیستند.»

این مقام سابق آمریکایی در ادامه گفت: «تنها راه مقابله با چالش هسته ای ایران "تغییر نظام " این کشور است. این تغییر نظام باید از درون صورت گیرد. منتهی ما قادر نیستیم تغییر نظام را بر ایران تحمیل کنیم. اما به یقین می توانیم از مخالفان نظام، آن هایی که حامی یک ایران دموکرات و غیر اتمی هستند، حمایت کنیم. ما می توانیم تحریم های آمریکا را مجددا وضع کرده و حتی تحریم های سازمان ملل متحد را خواستار شویم. این امر مسئله ای زمانبر است و نیاز به تلاش دارد اما می توانست صورت گیرد و باید صورت می گرفت تا رژیم روحانیان ایران را بیشتر تضعیف نماید.»

رابرت جوزف افزود: «نیاز نیست که اقدام های تحریک آمیز انجام دهیم اما باید قاطع بوده و از حرف هایمان دفاع و از دوستانمان حمایت کنیم. ما نیاز به حضور نظامی کاملی در منطقه جهت اطمینان بخشی به متحدانمان داریم و از منافع خود در منطقه ای که برای امنیت ملی کشور ما مهم است، دفاع نماییم. همچنین لازم است تا سران ایران بدانند که رفتارشان عواقب شدیدی خواهد داشت، موردی که البته آن ها امروزه متوجه اش نیستند و در محاسباتشان جایی ندارد. آن ها اینک به خاطر رفتار بدشان در حال پاداش گرفتن هستند. "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا به وضوح نشان داده است که هر زمان سران ایران نیازی داشته باشند، وی راهی را پیدا می نماید.»

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان