به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، چهارشنبه شب در شام ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و به مناسبت روز جانباز، جشن «لاله های آسمانی» ویژه تجلیل از پدران جانباز و ایثارگر دانشجویان پردیس رضوان دانشگاه امام رضا (ع) با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضمن گرامیداشت مقام جانبازان، گفت: در طول دوران دفاع مقدس، غرب و شرق با تمام امکانات و تجهیزات در مقابل ما ایستاده بودند، اما رزمندگان ما با دست خالی در برابر آن ها مقاومت کردند.

سردار نجاتی با اشاره به عملیات آزادسازی خرمشهر افزود: این روزها مصادف با عملیات بیت المقدس است، عملیاتی که از دهم اردیبهشت ماه سال 61 آغاز شد و در سوم خردادماه همان سال نیز به اتمام رسید و منجر به فتح خرمشهر گردید. امام خمینی (ره) یک کلام فرمود که خرمشهر باید آزاد شود و رزمندگان نیز برای عمل به دستور رهبرشان، با تمام وجود جنگیدند تا حرف ولی فقیه شان بر زمین نماند.

وی در ادامه گفت: امروزه نیز اگر ولی فقیه زمان امری می کند، باید به فرمایش ایشان عمل کنیم و به طورقطع با عمل به کلام رهبر عزیزمان است که می توانیم به نتایج بسیار خوبی برسیم. شهدای ما هرگز حرف امامشان را بر زمین نگذاشتند و تا سر حد شهادت و بخشیدن جانشان، پای رهبرشان ایستادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با ذکر تفاوت بین لشکر کفر و ایمان بیان کرد: فرق بین لشکر کفر و ایمان در چیست؟ آیا جز این است که وقتی سرگذشت اسرای ایرانی را می شنویم، می بینیم که آن ها حتی در دل دشمن نیز حاضر نشدند زیر بار خفت بروند و حتی در زیر شکنجه رژیم بعث نیز شعار مرگ بر صدامشان بلند بود.

نجاتی افزود: حال اگر سرگذشت اسرای عراقی را بخوانیم، خواهیم دید که 17 هزار عراقی با یک تیربار رزمنده ایرانی به اسارت درآمدند. رژیم بعثی از تجهیزات جنگی بهره می برد، اما بعد از آزادسازی خرمشهر از فرماندهان عراقی می شنیدیم که وقتی به سربازانشان دستور حمله می دادند، آن ها می گفتند امکانات و تجهیزات و تعدادمان کم است. در واقع این خداوند بود که در دل سربازان رژیم بعثی رعب و وحشت انداخته بود تا نتوانند از سلاح شان استفاده کنند. اینجاست که معنای جمله امام مشخص می شود که می فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی در پایان گفت: ما نیز باید همین گونه باشیم و هر گرفتاری و مشکلی هم که باشد، باید پای حرف رهبرمان بایستیم، وگرنه به وضعیت بدی دچار خواهیم شد.

مادر شهیدان مصطفی و مجتبی بختی نیز مهمان دیگر این مراسم بود، وی با افتخار از پسران شهیدش یاد کرد و گفت: پسران من زینبی بودند، آن ها عاشق حضرت زینب (س) بودند و جانشان را نیز فدای رهبر و اسلام کردند.

خدیجه شاد با تعریف خاطره ای از نحوه رفتن پسرانش به سوریه افزود: وقتی پسرانم می خواستند بروند، گفتم خب نروید؛ اما آن ها گفتند اگر ما نرویم، بی بی زینب تنها می ماند. من هم گفتم خودم، همسرم و همه پسرانم فدای حضرت زینب می شویم و باافتخار اجازه دادم که بروند. الحق که آن ها نیز مرا سربلند کردند.

مادر این دو شهید بزرگوار در ادامه به ویژگی های اخلاقی پسرانش اشاره کرد و گفت: پسرم مجتبی حتی یک قدم هم جلوتر از من راه نمی رفت. درواقع اگر چیزی غیر از شهادت نصیب پسرانم می شد، باید ناراحت می شدم. به پسر دیگرم مهدی هم اجازه دادم که برود و فدایی حضرت زینب (ع) شود، کاش خودم هم فدای ایشان شوم.

حضور دو تن از جانبازان در این مراسم نیز قابل توجه بود. غلامحسین رهوار دار، جانباز روشندل 70 درصد که مدیریت خانه نور ایران را بر عهده دارد. روح الله بختیاری نیز جانباز مدافع حرم افغانستانی است که تنها 18 سال سن دارد و در سوریه قطع نخاع شده است. او نیز میهمان مراسم لاله های آسمانی بود.

تقدیر و تشکر از خانواده شهدا و جانبازان حاضر در مراسم، پایان بخش جشن لاله های آسمانی در پردیس رضوان دانشگاه امام رضا (ع) بود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان