به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در این مراسم در جمع مزدوجین جوان دانشجو، ضمن تبریک ایام خجسته و ازدواج دانشجویان، مبانی ارتباط مؤثر و موفق و نقش آن در استحکام بنیان خانواده را تشریح کرد.



دکتر کیوان صائب افزود : ازدواج امر مقدسی است که دارای دو بعد روحی و جنسی است و توجه کافی به هر دو بعد درتحکیم این امر از اهمیت ویژه ای برخورداراست. آگاهی از حساسیت ها و درک طرف مقابل یکی از راه های مهم ثبات ازدواج است.



وی در خصوص نقش ازدواج در رشد شخصیت افراد گفت: ازدواج در رشد شخصیت افراد نقش بسزایی دارد و محیط گرم و صمیمی و فضای پرمحبت خانواده فرصتی برای تبادل اندیشه ها و درنتیجه رشد عقلانی، اجتماعی،فرهنگی و اخلاقی زن و شوهر و دیگر اعضاء خانواده است.



مسئول دفتر فرهنگ اسلامی این دانشگاه نیز ضمن تبریک به مزدوجین به اهمیت ازدواج در قرآن اشاره کرد و گفت: از دیدگاه قرآن ، زندگی زناشویی و خلقت انسان برمبنای(زوجین) از نشانه های خداوند در آفرینش بشمار می آید که نقش اساسی در پاک دامنی انسان دارد.



حجت الاسلام جواد موسی پور خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام ازدواج یک فلسفه خلقت است. ازدواج موجب مسئولیت پذیری نسبت به خود و دیگران است و نقش اساسی در سالم سازی فرد و اجتماع دارد و از سوی دیگر نادیده گرفتن این سنت الهی ریشه در بسیاری از مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی دارد.



وی داشتن نیت خیر و اراده قوی برای تشکیل خانواده را یکی از ارکان مهم ازدواج دانست و اظهار کرد : هر یک از زوجین باید بادید باز و با رضایت خود اقدام به تشکیل خانواده نمایند. ازدواج زمانی موفق خواهد بود که باهدف تشکیل خانواده و تعالی روحی زوجین در نظر گرفته شود.



موسی پور بابیان اینکه مسئولیت پذیری و پاسخگویی به نیازهای جسمی، روحی و عاطفی همسر یکی دیگر از ارکان  ازدواج موفق است عنوان کرد : زوجین باید متوجه باشند که با تشکیل خانواده، نقشهای جدیدی برای آنان به وجود می آید که می بایستی در مقابل آن مسئولیت پذیر باشند  زن و مرد متأهل نسبت به یکدیگر متعهد هستند و می بایستی با تمام وجود سعی در ایفای وظایف نمایند.



مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد لنگرود شناخت دقیق نیازهای جسمی ، روحی و عاطفی همسر و تلاش مستمر و دائم را یکی از اساسی ترین پایه های موفقیت یک زندگی زناشویی در پاسخ به این نیازها دانست.



[gallery columns="1" size="large" ids="55113,55114"]
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان