شهردارلنگرود گفت : نظر به اینکه پل خشتی لنگرود یک نماد تاریخی برای این شهرستان می باشد لذا فراخوان طرحی با استفاده از این نماد تاریخی در ورودی های این شهر درنظر گرفته ایم و امیدواریم با مشارکت طراحان متخصص از بهترین طرح نمونه و گویا با معماری تاریخی را انتخاب نماییم تا گویای فرهنگ غنی و نماد تاریخی شهرستان لنگرود برای اهالی فرهنگ و هنر کشور و هموطنان عزیزمان که به این نقطه ی زیبا مسافرت می کنند باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنگرود ، شامگاه دیروز دومین نشست خبری شهردارلنگرود با اصحاب رسانه برگزار شد.


در این نشست رحمان انصاری گفت : خبرنگاران مانند آینه صاف و سیقل هستند و اگر مسائل و مشکلات شهرستان از طریق خبرنگاران به ما منعکس شود با روی باز پذیرا هستیم.


وی با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای تدوین برنامه بودجه 1392 هستیم افزود : در طی این دوماه شاهد مشکلاتی در شهرستان هستیم که نشان می دهد شهرداری در تدوین برنامه توسعه برای شهرستان درگذشته با مشکل رو برو بود.


شهردار لنگرود خطاب به اصحاب رسانه اعلام کرد : خبرنگاران نظرات خود را در زمینه های خدماتی ، توریستی و گردشگری به شهرداری اعلام کنند تا بتوانیم در یک برنامه منظم و قانونمند به خاسته های شهروندان و مسافران پاسخ دهیم و نیاز ها را بر طرف سازیم.


انصاری با اشاره به تشکیل شهرداران محله از راه اندازی شهرداری های 4 ناحیه شهری در لنگرود خبر داد و گفت : حدود 300 نقطه تاریخی و قدیمی در لنگرود شناسایی گردید و در نظر داریم با مشارکت قریب به 400 مهندس و متخصصین در بخش خدمات و فنی و عمران نسبت به بازسازی نقاط تاریخی و قدیمی و بافت فرسوده شهری اقدامت عمرانی انجام دهیم .

 

شهردار لنگرود در ادامه تصریح کرد : سازمان عمران و خدمات شهری متشکل از 5 شهرداری شهرهای لنگرود ، کومله ، اطاقور ، شلمان و چاف و چمخاله در شهرستان لنگرود راه اندازی خواهد شد.

 

وی افزود : نظر به اینکه پل خشتی لنگرود یک نماد تاریخی برای این شهرستان می باشد لذا فراخوان طرحی با استفاده از این نماد تاریخی در ورودی های این شهر درنظر گرفته ایم و امیدواریم با مشارکت طراحان متخصص از بهترین طرح نمونه و گویا با معماری تاریخی را انتخاب نماییم تا گویای فرهنگ غنی و نماد تاریخی شهرستان لنگرود برای اهالی فرهنگ و هنر کشور و هموطنان عزیزمان که به این نقطه ی زیبا مسافرت می کنند باشد.

 

شهردار لنگرود گفت : با توجه به اینکه در ورودی های شهر شاهد مشاغل خدماتی مزاحم هستیم در برنامه میان مدت که در سال 1393 اجرا خواهد شد در نظر داریم شهرکی با نام شهرک صنوف مزاحم را احداث کنیم تا مشاغلی چون ضایعات ، جوشکاری ، مکانیکی و امثال این مشاغل در شهرک مورد نظر گردآوری شوند تا بتوانیم طرحی زیبا را برای ورودی های شهرستان با همکاری متخصصین در نظر بگیریم.


انصاری ازاحداث و پیگیری میدان میوه و تره بار و ترمینال نیز خبر داد و گفت : این دو طرح نیر در برنامه میان مدت سال آینده انجام خواهد شد.


وی در خصوص ترافیک شهری و عدم وجود پارکینگ های مناسب اظهار کرد : قصد داریم با ایجاد پارکینگ خودرو ها را به سمت پارکینگ ها هدایت کنیم تا کمی از بار ترافیکی شهر که کاسته شود.


انصاری گفت : تاکنون 4 پارکینگ ساماندهی شده است و 15 تا 20 پارکینگ دیگر در حال بررسی و طراحی می باشد.


در پایان این نشست خبری پیشنهاداتی از سوی خبرنگاران برای توسعه شهرستان به شهردار لنگرود ارائه شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان