به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، فارس نوشت :  ماجرای ابطال آرای مینو خالقی توسط شورای نگهبان به استناد تصاویر کشف حجاب شده وی در یک سفر خارجی، از زمانی ابعاد تازه ای به خود گرفت که رسانه های اصلاح طلب و ضدانقلاب، در اواسط اردیبهشت ماه، انتشار این تصاویر را به یک کانال تلگرامی منتسب کردند.

اما مروری بر مستندات از جمله مطلب منتشر شده در روزنامه اصلاح طلب وقایع اتفاقیه نشان می دهد که انتشار این تصاویر ماحصل دعوای درون گروهی اصلاح طلبان بوده و بنا بر گزارشی که این روزنامه در 16 فروردین منتشر کرده، تصاویر مینو خالقی در همان زمان منتشر شده بود.

پیش از مرور گزارش منتشر شده در روزنامه وقایع اتفاقیه، مروری بر سوابق مدیران این روزنامه لازم به نظر می رسد:

صاحب امتیاز: مصطفی خانزادی فعال اصلاح طلب و نماینده متحصن دماوند و فیروزکوه در مجلس ششم

مدیرمسئول: سید محمد صادق خرازی سفیر و معاون نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل متحد (1989 تا 1995) و سفیر ایران در فرانسه (2002 تا 2006) و مشاور ارشد محمد خاتمی در دولت اصلاحات، و از موسسین و عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان

سردبیر: سید شهاب الدین طباطبایی فعال اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت

* عکس بی حجاب مینو خالقی در بولتن دانشگاه چین منتشر شده بود

روزنامه اصلاح طلب وقایع اتفاقیه 16 فروردین 95 طی گزارشی درباره ماجرای مینو خالقی و به نقل از یک منبع نزدیک به وی نوشت: یکی از استنادات برای رد صلاحیت وی (مینو خالقی)، تصویر یکی از جلسات علمی در دانشگاهی در چین است که مینو خالقی در آن جلسه حضور داشته است و در آن جمع زنانه که مردی وجود نداشته، عکسی در یکی از صفحات داخلی بولتن داخلی آن دانشگاه منتشر شده است.

* در تصاویر مینو خالقی مردان اجنبی دیده می شوند

ادعای عدم حضور مرد در آن جلسه دانشگاهی در حالی است که در تصاویر منتشر شده، حضور چندین مرد اجنبی نیز به اثبات رسیده است.

* انتشار تصاویر بی حجاب مینو خالقی ماحصل جنگ قدرت اصلاح طلبان

روزنامه وقایع اتفاقیه در بخش دیگری از گزارش خود با بیان اینکه این اطلاعات توسط یکی از دوستان خانم خالقی به شورای نگهبان ارائه شده است، افزود: «در ابتدا قرار بود فقط یک نفر خانم در لیست پنج نفره اصفهان قرار بگیرد که وی بنا به تأکید یکی از احزاب اصفهان، همسر یکی از مقامات اصفهان و از بستگان یکی از نمایندگان سابق اصفهان است؛ ولی فشارهایی که از طریق دوستان برخی احزاب وارد شده، مینو خالقی به عنوان دومین زن اصلاح طلب در لیست اصفهان قرار می گیرد و این امر حساسیت برخی افراد را تحریک کرد.

زمانی که تبلیغات و سخنرانی ها شروع شد، تسلط مینو خالقی در سخنرانی ها چشمگیر بود.»

* تصویر بی حجاب مینو خالقی در صفحه آزادی های یواشکی منتشر شده بود

این روزنامه به نقل از فرد نزدیک به مینو خالقی تصریح کرد: مدیر صفحه آزادی های یواشکی، بدون اجازه در کمپین آزادی های یواشکی عکسی از مینو خالقی منتشر کرده است و در این کمپین از او حمایت کرده است. این امر برای وی دردسر ساز شده تا حدی که برخی شایعه ها مبنی بر این است که مینو خالقی، حامی آزادی های یواشکی است و با برنامه ریزی وارد انتخابات مجلس شده است را تقویت کرده است؛ در حالی که مینو خالقی قرآن پژوه و به مقدسات پایبند است.

* نحوه به دست آوردن عکسهای مینو خالقی توسط رقیب اصلاح طلب او از طریق سفارت ایران در چین

این منبع آگاه ادامه داد: طریقه به دست آوردن عکس های مینو خالقی به این نحو بوده است که یکی از افراد که خود را از دوستان و همفکران مینو خالقی معرفی می کند و از معدود افرادی است که از سفر علمی وی به چین مطلع بوده است و به دلیل اینکه خودش در انتخابات رد صلاحیت شده، درباره این سفر مینو اطلاعاتی می دهد.

بنابراین فردی به عنوان مأمور به چین فرستاده شده است و از طریق سفارت ایران در چین از همان دانشگاه مورد نظر در چین، عکس های مورد نظر که شخصی و در فضایی زنانه و مسقف گرفته شده است را دریافت می کند.

روزنامه وقایع اتفاقیه به نقل از این منبع موثق ادامه داد: موضوع چین و عکس های آن، بعد از برگزاری انتخابات و رأی آوردن مینو مطرح شده است. مینو خالقی 7 سال پیش مقاله ای به زبان انگلیسی به یک دانشگاه اروپایی می دهد و این مقاله پذیرفته می شود، بنابراین وی به همراه مدیرکل وقت دادگستری استان اصفهان، بهمن کشاورز و دو نفر از وکلای مطرح و همچنین به اتفاق همسرش به این کشور می رود. جالب اینجاست که برخی افراد می گویند برخی عکس های بدون حجاب وی در آن سفر به عنوان یکی از مصادیق رد صلاحیت وی در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته است.

* مینو خالقی عکسهای مکشوفه اش را تکذیب نکرد/ در زندگی خصوصی ام سرک نکشید

روزنامه وقایع اتفاقیه در ادامه گزارش خود به نقل از این منبع مطلع نوشته است: "یکی از روحانیون سرشناس اصفهان چند روز بعد از انتخابات با مینو خالقی تماس می گیرد و او به دلایلی امکان پاسخگویی ندارد و بعد در زمان مناسبی (شاید فردای آن روز) خودش با ایشان تماس می گیرد. این روحانی سرشناس اصفهانی از او در مورد سفرش سؤال می کند.

وی می گوید که بله چند سال پیش به این سفر رفته ام. او می گوید شما در این سفر عکس های بدون حجاب دارید؟ مینو که به دلیل فشارهای عصبی چند وقت گذشته زودرنج شده است، موضوع را رد می کند و با عصبانیت می گوید ای کاش به جای کنکاش در زندگی شخصی افراد، آقایان به این جمله امام راحل توجه کنند که «ملاک حال فعلی افراد است» و تا این حد در زندگی شخصی افراد سرک نکشند. بنابراین بنابر شنیده ها موضوع اطلاع داده می شود و پس از آن مینو خالقی رد صلاحیت می شود.

در پایان گزارش این روزنامه با اشاره به منتشر شدن تصاویر بی حجاب مینو خالقی در فروردین ماه آمده است:

* دیگر کاندیدای زن انتخابات اصفهان تصاویر مینو خالقی را منتشر کرد

همسر یکی از مقامات شهری اصفهان که در انتخابات هزینه بسیار زیادی خرج کرده و شائبه تخلفات گسترده ای در مورد او وجود دارد و همچنین فیلم تخلفاتش در اختیار نهادهای مربوطه است، وقتی متوجه می شوند که قرار است آرای وی در برخی صندوق ها ابطال شود و ممکن است وی رأی نیاورد و مینو خالقی که با اختلاف کمی از فرد مورد نظر رأی آورده است در لیست بماند، موضوع سفر چین و عکس های مربوط به سفر مینوخالقی را منتشر می کند.

این گزارش روزنامه وقایع اتفاقیه درباره منبع اصلی انتشار و زمان انتشار تصاویر بی حجاب مینو خالقی در صفحه ضدانقلابی آزادی های یواشکی و صفحات مجازی در فروردین ماه (یعنی حدود یک ماه پیش از بازنشر آن در کانال تلگرامی قیچی) سند متقنی بر بی گناهی ادمین کانال قیچی است.

علاوه بر آنکه به دست آمدن و انتشار تصاویر بی حجاب مینو خالقی ماحصل دعوای درونی اصلاح طلبان و همکاری سفارت ایران در چین بوده که فروردین ماه به فضای مجازی کشیده شد اما اصلاح طلبان در اردیبهشت ماه یک کانال تلگرامی را متهم اصلی انتشار این تصاویر جلوه دادند تا با فرافکنی اصولگرایان را در این ماجرا مورد اتهام و تخریب قرار دهند.

در این میان آیا رقیب اصلاح طلب مینو خالقی و همسرش که تصاویر بی حجاب وی را از چین به ایران آورده و منتشر کردند، احضار خواهند شد و به عنوان عوامل اصلی انتشار این تصاویر مورد بازخواست قرار خواهند گرفت؟

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان