به گزارش لنگرنیوز ، اولین جلسه شهردار جدید لنگرود با اصحاب رسانه عصر امروز(شنبه) در شهرداری لنگرود برپا شد.



در این جلسه مهندس رحمان انصاری شهردار لنگرود با تقدیر از خبرنگاران برای حضور در معارفه خود گفت : این حضور هدیه بسیار خوبی برای بنده بود و حضور اصحاب رسانه به خصوص نسل جوان که پیگیر مسائل و اخبار شهرستانی هستند در مقایسه با دیگر شهرهایی که بنده حضور داشتم بی سابقه بود.





وی گفت : قدم در شهری گذاشتیم که از لحاظ فرهنگی و مذهبی دارای ارزش است و واقعیت این است که شهرهایی که در کشور مطرح شده اند انگشت شمار هستند و در طول خدمت خود لنگرود را جز این شهرها از نظر فرهنگ و مذهب دیدم.



شهردار لنگرود اظهار کرد : یکی از دلایلی که شهرداری را انتخاب کردم مدیریت و تعامل اعضای شورای لنگرود بود و از این نظر دارای هماهنگی برای انجام امورات هستند و این برای  بنده جای خوشحالی بود بنابراین لنگرود را انتخاب کردم.



وی افزود : بنده سه طرح کوتاه مدت تا پایان سال ، میان مدت تا سال 1393 و بلند مدت را تا سال 1395 تقدیم به شورا اسلامی لنگرود کردم.



انصاری در مورد منابع درآمدی شهرداری گفت : جهش درآمدی مستلزم برنامه ریزی در بحث اقتصاد است که به صورت دقیق ، فنی و منظم باشد.



شهردار لنگرود اظهار کرد : یک شهردار برای انجام امورات شهری نیازمند منابع درآمدی و اقتصادی ، ابزارهای ماشینی و پرسنل و مدیریت فردی دارد.



وی افزود : شهرداری لنگرود از لحاظ ابزارهای ماشینی بسیار فقیر است ولی در سوی دیگر از نظر پرسنل و مدیریت فردی دارای پتانسیل بالایی است ولی در گذشته از این افراد  استفاده ابزاری شد و توفیق خدمت به مردم از آنان سلب شد و چیزی که تاکنون در پرسنل  نسبت به دیگر شهرها یافتم سواد تخصصی پرسنل به همراه کیفیت کارآیی و توانمندی لازم بود.



رحمان انصاری در ادامه گفت : با توجه به منابعی که داریم بنا داریم با اعمال مدیریت با عنوان اصلاح ساختار قدم های بهتری را برای پیشبرد اهداف شهرداری و برطرف کردن نیاز های مردمی برداریم و اعمال مدیریت ملستلزم برنامه ریزی است و در سوی دیگر برنامه ریزی هم نیاز به زمان دارد تا بتوان اهداف را اجرایی کرد.



شهردار لنگرود اظهار کرد : برای فرهنگ سازی در محلات  در بحث فضای سبز و زباله ها قصد ایجاد انجیو در هر محل را داریم با این روش رابطه مردم با شهردار و برعکس بهتر و بیشتر می شود و در نتیجه شاهد آبادانی شهر خود می شویم.



وی با بیان اینکه 25 درصد از لنگرود دارای بافت فرسوده است گفت : افزایش حریم خیابان ها و جاده ها در برنامه کاری تحویل شورا داده شده است و همچنین برای ترمیم بافت های فرسوده و قدیمی لنگرود و ایجاد مکان های ورزشی کارهایی را در دست انجام داریم که باید گفت همه این موارد نیاز به زمان دارد تا به صورت 100 در 100 اجرایی شود.



مهندس انصاری در ادامه افزود : در زمینه کارهای اجرایی لنگرود را از نظر فنی و مهندسی به 4 قسمت تقسیم کردیم و برای هر بخش هم مهندسین مربوطه مشغول به کار می شوند .



وی هدف از ایجاد این تقسیم بندی را جلوگیری از رفت و آمد زیاد مردم به شهرداری و آسان ساختن کار برای مردم است تا بتوانند در حوزه خودشان کارهای مربوطه را در بخش مورد نظر خود انجام دهند.



شهردار لنگرود از احداث چند پارکینگ طبقاتی در شهر خبر داد و گفت : هدف از ایجاد این پارکینگ ها جبوگیری از ترافیک شهری است تا با هدایت ماشین های پارک شده در کنار خیابان به طرف پارکینگ فضای تردد شهری را افزایش دهیم.





وی گفت : تصمیم داریم در کنار خیابان مکان ترددی برای موتورسیکلت ها و دوچرخه سواران در نظر بگیریم تا با وارد نشدن به خط ماشین های سواری تا حدی از ترافیک کاسته شود.

انصاری در مورد پارک بازار لنگرود که به نوعی در حالت سکون قرار دارد گفت : مکانیزم و اهرم پارک بازار غلط بود که به صورت مزایده عمومی گذاشته شود و از این رو افرادی از شهر و استان های دیگر اقدام به خرید غرفه در این مکان کردند و ان را راکد گذاشتند و می باستی در قالب قانونی تبیین شده این غرفه ها در اختیار شهروندان لنگرودی قرار می گرفت.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان