کانال ۲۴ ترکیه در خبری بسیار عجیب و تکان دهنده که آن را به استناد سایت نشنال ریپورت منتشر کرد، از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ۶ بازیکن هلندی که بعد از بازی با اسپانیا از آنها تست گرفته شده بود، خبر داد.

به گزارش لنگرنیوز ، در مطلب کانال ۲۴ ترکیه که به نقل از سایت نشنال ریپورت منتشر شده آمده است: "دکتر جیروجیو برتولوچی که مسئول تست گیری از بازیکنان به نمایندگی از فیفا است، در مصاحبه ای گفت که بعد از بازی اسپانیا و هلند از بازیکنان هلندی تست دوپینگ گرفته شد و تست ۶ نفر آنها مثبت از آب درآمد. در تست انجام شده نمونه هایی از داروهای نیروزا موجود بود که در این راستا بازیکنان تنها شامل جزای نقدی شدند.

دکتر برتولوچی در ادامه ضمن خودداری از ارائه توضیحات بیشتر اعلام کرد که این واقعه بسیار شرم آور بوده اما نمی تواند اسامی بازیکنان مذکور را اعلام کند.

مسئول تست گیری از بازیکنان به نمایندگی از فیفا با بیان اینکه ادامه حضور هلند در مسابقات عادلانه نیست، افزود: موضوع را به فیفا اعلام کرده اند و فیفا فقط بر پیگیری عملکرد این بازیکنان تاکید کرده و معلوم نیست که چرا به ادامه حضور آنان اجازه داده شده است.

در پی اعلام این خبر ویسنت دل بوسکه سرمربی تیم اسپانیا گفت که در صورتیکه این موضوع حقیقت داشته باشد، با یک وضعیت بسیار ننگین و کثیف مواجه هستیم و هیچ جمله ای نمی توانم در این مورد به زبان بیاورم. می دانم که زندگی همیشه عادل نیست ولی این وضعیت که با شرایط دیگر بسیار فرق دارد و در صورت اثبات این موضوع فیفا باید شرمسار باشد."

انتشار چنین خبری از سوی کانال ۲۴ ترکیه درحالی صورت گرفته که رسانه های معتبر جهان تا لحظه انتشار این خبر، اشاره ای به این اتفاق مهم و تکان دهنده نداشته اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان