سخنگوی دولت با بیان اینکه مخالفتی با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نداریم، تصریح کرد اما هیچ حرف زیاده خواهانه ای را از سوی هیچ کس نمی پذیریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان محور کار برنامه ششم مورد توجه قرار گرفت تا بتوانیم در جهت شناخت مشکلاتی که در گذشته وجود داشت و منجر به عدم توازن منطقه ای شده بود با اجرای برنامه ششم در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه هایی که آقای روحانی در دوران انتخابات برای اداره امور کشور بیان کرد اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: قرار شد چند مسئله مهم که به عنوان مسائل مهم کشور است در طی سال های 93 و 94 برنامه کوتاه مدت ویژه برای آن داشته باشیم و همین رویکرد مسئله محوری را در برنامه ششم دنبال کنیم. با توجه به اینکه به رشد اقتصادی بالای 10درصد در برنامه ششم نیازمندیم از دانش و تکنولوژی در برنامه ششم استفاده خواهیم کرد.

نوبخت در ادامه سخنان خود گفت: در جلسه امروز بخش کشاورزی نیز مورد توجه قرار گرفت و برای احیا و بهسازی جنگل های زاگرس 250 میلیارد اختصاص داده شد و برای مقابله با آفات و مگس زیتون و ملخ که در 16 استان گزارش شد 45 میلیارد ریال به این امر اختصاص داده شد.

وی همچنین یادآور شد: در جهت انتقال آب با لوله تا مزارع استان بوشهر هم 40 میلیارد ریال از مصوباتی بود که هیأت وزیران داشت. برای اینکه حمایت قضایی بالغ بر 187 میلیارد تومان برای این کار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تخصیص داده شد تا هفته آینده بتواند مرحله نخست این حمایت را نسبت به اقشار کم درآمد به انجام برساند.

سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود گفت که با ساختار فعلی نمی توان برنامه مناسبی را برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز تهیه کرد مگر اینکه بتوان اصلاح ساختار کرده و سازمان نظام برنامه ریزی کشور را اصلاح کنیم.

وی گفت: تاکنون دو شکل سازمان برنامه و بودجه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی وجود داشته که هر کدام امتیازات و کاستی هایی داشته است و حال که قرار است مجددا سازمانی را احیا کنیم باید سازمانی روزآمد باشد و در آینده نزدیک این کار صورت خواهد گرفت.

نوبخت با بیان اینکه آنگونه که وزیر نیرو و وزیر نفت برای تأمین سوخت لازم نیروگاه ها و پالایشگاه ها گفته اند امیدواریم مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد، گفت: گزارشی مبنی بر اینکه در این جهت مشکلی باشد نرسیده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر ساعات کار در ماه مبارک رمضان با بیان اینکه قانون بر 44 ساعت کار در هفته تأکید دارد، گفت: سال های قبل هم که این کار صورت می گرفت مورد اعتراض و ایراد مجلس شورای اسلامی بود و این مصوبه از سوی رئیس مجلس با اعتراض و ایراد مواجه می شد ولی دولت قبل این را بدون توجه اجرا می کرد.

وی ادامه داد: ما مقید به قانون هستیم این اختیار را نداریم که ساعات کار را تقلیل دهیم اما اگر کارکنان دولت بخواهند چه در ابتدا و چه در پایان روز از مرخصی استفاده کنند دستگاه ها همکاری را با آنها خواهند کرد.

نوبخت درباره واریز قسط پنجم نیز ادامه داد: ظرف یکی دو روز آینده نیز شاید این قسط نیز وصول شود.

سخنگوی دولت همچنین درباره پرداخت وام ازدواج نیز، خاطرنشان کرد: به زودی کاری را که از دو هفته پیش برای تأمین منابع لازم برای پرداخت وام ازدواج شروع کردیم را اطلاع رسانی می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای برخی اصلاح طلبان که رأی آقای روحانی به خاطر اصلاح طلبان بوده است، گفت: بدون تردید بدون اراده مردم هیچ کس در کشور نمی تواند برگزیده شود. در خصوص انتخاب آقای روحانی هم حمایت های مردمی و مقبولیت وی چنین موفقیتی را ایجاد کرد اما برخی گروه های سیاسی در این راستا همکاری داشتند و از وی حمایت کردند اما در هر صورت آنچه فصل الخطاب بود و باعث روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بود اراده و خواست مردم بود.

نوبخت در خصوص تیم ملی فوتبال کشورمان نیز، خاطرنشان کرد: هیأت دولت ضمن سپاس فراوان از قهرمانان مان در عرصه ورزشی به ویژه فوتبال و والیبال که حماسه آفریدند در هیأت دولت برای آنها دعا می کنیم و هر آنچه در توان ما باشد برای اینکه بالندگی تیم ملی ما افزوده شود چه با دادن اعتبارات مناسب که به بخش ورزش اختصاص داده شد و همچنین دعوت از مربیان کارآزموده دولت کوتاهی نخواهد کرد.

وی همچنین در خصوص مربی تیم ملی نیز،گفت: به نحو مناسبی در آینده اقدام خواهد شد.

سخنگوی دولت در خصوص گروهک تروریستی داعش نیز خاطرنشان کرد: با توجه به موضوعی که در کشور همسایه با عنوان داعش و جان گرفتن بعثی ها به وجود آمده دولت نسبت به این مسئله به شدت حساس است و رخدادها و موضوعات را زیر نظر دارد. بخشی در هیأت وزیران و بخشی از این مسئله نیز در شورای عالی امنیت ملی که با ریاست رئیس جمهور است، بررسی می شود.

وی ادامه داد: برای نظام جمهوری اسلامی ایران که همیشه در جهت ثبات منطقه فعال بوده این مسئله بسیار مهمی است و اقدامات مناسب را برای امنیت بخشی مرزها انجام می دهیم.

نوبخت در خصوص افزایش قیمت ها نیز تأکید کرد که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت ندارد و با توجه به سیاست مهار تورم با هیچ افزایش قیمتی موافقت نخواهد شد و به دستگاه های مرتبط تأکید شد دقت لازم را داشته باشند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه صادرات نفت را همانند برنامه قبل همچنان داریم و هنوز تغییر جدی در خصوص بازارهای نفت نسبت به گذشته فراهم نشده ولی میزان فروش نفت متناسب با برنامه است.

وی در ادامه سخنان خود درباره بازگشایی سفارت انگلیس اظهارداشت: دولت جمهوری اسلامی ایران هیچ حرف غیرمنطقی هیچ دولتی را نخواهد پذیرفت و در ارتباط با بازگشایی این سفارتخانه جز حادثه ای که قبلا به وجود آمد مشکل خاصی همانطور که با سایر کشورهای اروپایی نداریم با انگلیس هم نداریم و در چارچوب قوانین بین الملل می توانند در خصوص بازگشایی سفارتخانه شان اقدام کنند.

نوبخت در خصوص فعالیت احزاب نیز با تأکید بر اینکه تشکل های سیاسی که در وزارت کشور ثبت شده اند بین 100 تا 200 حزب و انجمن سیاسی هست اما با توجه به مشکلاتی که در فضای عمومی وجود دارد همه اینها فعال نیستند اما دولت از فعالیت همه احزاب استقبال می کند. حتی دادن رسانه مشخص به احزاب نیز در سیاست دولت وجود دارد.

سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه بیش از 60 میلیارد تومان به دستگاه ورزش اختصاص دادیم، گفت: الان هم اگر جامعه ورزشی و کارشناسان ما هر کسی را برای سرمربی بودن تیم ملی انتخاب کنند و قانع کنند در جهت بالندگی تیم هایمان موثر باشد دولت از آن استقبال می کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان