به گزارش لنگرنیوز ، غروب یک شنبه مراسم اربعین حسینی در لنگرود به مانند استان و شهرستان های دیگر انجام شد و مردم مذهبی و ولایت مدار لنگرود با تجمع پرشور در میدان اصلی شهرستان لنگرود به عزاداری امام حسینی و چله نشینی مصیبت فاجعه کربلا نشستند.

 

ولی این مراسم در لنگرود با مراسم های دیگر کمی فرق داشت و دلیل آن پخش سراسری این مراسم از شبکه های صدا و سیما به صورت زنده بود.

در مراسم شاهد حضور پرشور مردم از زن و مرد ، پیر و جوان را شاهد بودیم و در این بین حضور مسئولین شهرستانی در کنار و بین مردم گرمای این مراسم را بیشتر کرد.

با این حال چند نکته را لازم دانستیم تا اعلام کنیم تا در سال های آینده برای برگزاری این مراسم بزرگ و معنوی شاهد برنامه های بهتری باشیم.

یکی از مهمترین عناصر برگزاری یک مراسم بزرگ که در حد کشوری بیننده دارد حضور مردم بود که بحمدلله از این باب موردی را نمی توان وارد کرد و گرما و شور حسینی مردم را وارد صحنه کرد.

یکی دیگر از عناصر مداحان و نوحه خوانان بود که می توانست از این که بود بهتر هم باشد ، با وجود چند جلسه مکرر برای برگزاری این مراسم متاسفانه مداحان به گفته و اظهارات مردم ، نتوانستند توقعات را برآورده سازند، و از شهرستانی که به عنوان مذهبی ترین شهر در استان گیلان تلقی می شود این انتظار بیشتر بود که مداحان بزرگوار ....

با وجود هیئت های زیادی که در شهرستان وجود دارد و بیش از 70 هیئت هم می باشند شاید این توقع بود که هماهنگی های بیشتر از این که هست انجام شود .

 

یکی دیگر از عناصر مهم که در تمام اقشار برجسته تر از دیگران است حضور کم رنگ روحانیت معظم بود و شاید مردم توقعشان این بود که روحانیتی که مروج اصلی دین و مذهب اسلام هستند نقش پررنگ تری داشته باشند.

نکته اخر هم امیدواریم به کسی یا چیزی بر نخورد این است که برخی سعی داشتند که با برجسته کردن نام و مقامشان ، از آنان تقدیر شود که در هر صورت باید به آن افراد عزیز و گرامی عرض کنیم که دستگاه امام حسین جز ساده و بی آلایشی چیز دیگری را نمی پذیرد و کار های خالص در درگاه خداوند مقبولیت بیشتری دارد.

 

با تمام این تفاسیر امیدواریم که این مراسم با تمام خوبی ها و اندک نقصی که داشت تجربه ای باشد تا در سال های آینده مراسم پرکیفیت تری را در این شهرستان شاهد باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان