امروزه رسیدن به قافله علم جهانی با لحاظ کردن علم اسلامی و مقابله با جنگ نرم دشمن وظیفه دوم دانشگاه ها است که در این مقوله با رسیدن اصالت فرهنگی و زنده نگه داشتن ارزش های دینی و توسعه همه جانبه با توجه به مدل های بومی و اسلامی از راه کارهای مقاله با دشمن می باشد.

به گزارش لنگرنیوز ، روز گذشته خبرنگار لنگرنیوز گفت و گویی کوتاه با دکتر احمدی نژاد رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان لنگرود انجام داد که در این گفت و گو خبرنگار لنگرنیوز چند سوال را از دکتر احمدی نژاد سوال کرد . سوالات و جواب های رئیس دانشگاه پیام نور در زیل آمده است که می توانید آن را مطالعه کنید.

 

لنگرنیوز : لطفا خود را معرفی کنید؟

 

دکتر احمدی نژاد : اینجانب فریبرز احمدی نژاد عضد هیئت علمی دانشگاه  و رئیس دانشگاه پیام نور واحد لنگرود هستم که در حال حاضر دو سال است در این واحد مشغول به خدمت هستم.

 

 

 

لنگرنیوز : تعداد ورودی سال جدید دانشگاه و رشد یا افت وردی نسبت به سال گذشته چقدر است ؟

 

دکتر احمدی نژاد : در سال جدید تحصیلی 93-92 حدود 250 نفر دانشجو ثبت نام کردند که این رقم تقریبا معادل ورودی سال گذشته می باشد اما به طور کلی در حال حاضر ورودی تمامی دانشگاه ها از جمله دانشگاه پیام نور تعلیق پیدا کرده است ، چون تعداد امار کل ثبت نامی های کنکور کمتر از یک میلیون نفر می باشد.

 

 

 

لنگرنیوز : فعالیت بسیج دانشجویی دانشگاه  را چگونه ارزیابی می کنید ؟

 

دکتر احمدی نژاد : بنظر این جانب بسیج دانشجویی یکی از موفق ترین تشکل ما هستند که از کارنامه درخشانی در دانشگاه برخوردار هستند ، رمز موفقیت و ماندگاری این نهاد ، پیروی از ولایت است ، اگر ما به کارنامه این نهاد دانشجویی در دوران سازندگی ، اطلاحات، دولت عدالت و دولت کنونی که دولت اعتدال نام دارد را مورد بررسی قرار دهیم می بینیم که به پیروی از منویات مقام معظم رهبری و با برگزاری نشست ها ، تحلیل ها ، بصیرت افزایی به تنویر افکار جوانان و هدایت آنان می پردازد و این کار بزرگی است که بسیج دانشجویی انجام می دهد، برنامه هنری ، اردوی راهیان نور ، اردوهای جهادی ، و ده ها طرح خوب دیگر از برنامه های مفید این مجموعه می باشد.

 

 

 

لنگرنیوز : بسیج دانشجویی در پیش برد اهداف انقلاب چقدر و چگونه می توند موثر باشد ؟

 

دکتر احمدی نژاد : به نظر بنده بسیج دانشجویی یک تشکل ضروری برای دانشگاه ها است که الحمدلله دانشگاه پیام نور لنگروددر این زمینه مشغول فعالیت هستند.

 

بسیج یکی از آزمان های انقلاب اسلامی است که خود عنوان جامعی است و اهداف بلندی نپیر ارزش های انقلاب اسلامی ، استقلال، آبادانی و استکبار ستیزی ، رسیدن به قله های علمی و در یک جمله به دنبال تحقق کامل آرمان شهر انقلاب اسلامی است.

 

وجود نهاد بسیج در برنامه ریزی ، ساماندهی و هدایت تفکرات دانشجویی در دانشگاه ها بسیار ضروری است چون در شرایطی هستیم که استعمارگران به دنبال سلطه بخشیدن  فرهنگ خود و نفی فرهنگ بومی و اسلامی هستند و البته با صدها شیوه به دنبال تحقق بخشیدن اهداف شوم خود هستند.

 

 

 

لنگرنیوز : تحلیل شما از شرایط روز دانشگاه چیست ؟

 

دکتر احمدی نژاد : اولا اهمیت دانشگاه بر کسی پوشیده نیست امام (ره) فرمودند که دانشگاه مبدا همه تحولات است و دانشگاه میزان الحرارة جامعه هستند از این رو نقطه عزیمت دانشگاه نقطه عزیمت جامعه خواهد بود.

 

امروزه رسیدن به قافله علم جهانی با لحاظ کردن علم اسلامی و مقابله با جنگ نرم دشمن وظیفه دوم دانشگاه ها است که در این مقوله با رسیدن اصالت فرهنگی و زنده نگه داشتن ارزش های دینی و توسعه همه جانبه با توجه به مدل های بومی و اسلامی از راه کارهای مقاله با دشمن می باشد.

 

امروزه حرکت دانشگاه ها به سمت و سوی تعالی و پیشرفت است و ما در اکثر اولویت ها و صنایع جزء 10 کسور برتر دنیا محسوب می شویم.

 

 

 

لنگرنیوز : حرف آخری اگر دارید بفرمایید ؟

 

ان شاالله که جوانان کشور ما روز به روز به قله های جدید پیشرفت برسند و کشور از همه جهات به استقلال برسد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان