به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، نشست خبری و مراسم رونمایی از آلبوم «جزر و مد» صبح روز چهارشنبه - 24 اردیبهشت - در پردیس چارسو برگزار شد.



در این برنامه که با حضور عوامل تولید آلبوم «جزر و مد»، دکتر سید حسین فاطمی (تهیه کننده آلبوم)، محمدرضا عباسی (مدیرعامل موسسه فرهنگی نغمه ماندگار پارس و مدیر اجرایی آلبوم) و علی پارسا برگزار شد، حاضرین در سالن در ابتدا شاهد پخش موزیک ویدئویی با صدای علی پارسا بودند و در ادامه جلسه پرسش و پاسخ بین خبرنگاران و اهالی رسانه با این خواننده و عوامل تهیه و تولید آلبوم آغاز شد.



علی پارسا در ابتدای صحبت های خود گفت: «تولید آلبوم «جزر و مد» برای من خیلی زمان بر شد. بعد از طی کردن یک پروسه مقدماتی برای تولید آن، آشنایی با دکتر فاطمی تهیه کننده آلبوم باعث شد تقریبا همه چیز برای من از اول شروع شود و آلبوم را بار دیگر در دو سال جمع کردیم. در واقع نگرش هنری من روی این اثر تغییر کرد. فراز و نشیب های زیادی را سپری کردم تا به این مرحله برسم ولی حالا که به گذشته فکر می کنم، احساس می کنم که تا همیشه میتوانم سرم را بخاطر تولید این آلبوم بالا نگه دارم.»



* بدقولی در زمان انتشار آلبوم



علی پارسا در توضیح دلایل تاخیر در انتشار این آلبوم نیز گفت: « من احساس می کنم این ز. بخشی از این تاخیر به خاطر وسواس های من بود و حتی این وسواس ها بعضا آزار دهنده هم می شد. ولی به هر حال به نظر من وقتی یک خواننده صد در صد از اثرش رضایت پیدا نکند، هرگز نیم تواند آنرا روانه بازار موسیقی کشور کند و همین باعث شد من هم تا انتهای کار، با جدیت و صبر روی آثار کار کنم و بخش دیگر تاخیر به خاطر بدقولی های شرکت پخش بود که دیگر اجتناب ناپذیر بود. ولی پس از پیگیریهای انجام شده، اوضاع توزیع آلبوم در همه جای کشور بهتر شده و به نظرم رویه کنونی باعث شده آلبوم به دست اکثر دوستداران موسیقی برسد.»



مدیر اجرایی آلبوم «جزر و مد» با اشاره به برخی بدقولی ها در زمان انتشار آلبوم توضیح داد: «آلبوم «جزر و مد» سال 88 استارت تولیدش انجام شد. علی پارسا با چهره های زیادی در آن سالها همکاری کرده بود. اقدام برای مجوز حدود دو سال طول کشید و با توجه به وسواس علی پارسا و حساسیت هایی که داشت، انتشار آن همین طور به تعویق افتاد. اعتقاد دارم علی پارسا برای تک تک ترانه هایش فکر کرده و حرف دارد. خواننده مولفی که ترانه می سراید و ملودی میسازد و در دوره ای که عمده چهره های موسیقی ساخته ها و تولیدات خارجی را کاور می کنند و کپی کاری در بازار موسیقی به طرز نگران کننده ای همه گیر شده، حاصل تفکر و خلاقیت ذهنی اش را در اختیار مخاطبانش قرار داده است. دراین مسیر دکتر فاطمی حمایت های فراوانی از این آلبوم داشتند و باعث شدند امروز شاهد انتشار آن در بازار موسیقی کشور باشیم. درشرایطی که موسیقی در کشور هیچ تریبون رسمی و بزرگی ندارد، ایشان یک تنه تمام بستر های تبلیغاتی و حمایتی را برای آلبوم در نظر گرفتند و باعث شدند این آلبوم پس از همه گیر شدن تک قطعات علی پارسا در اینترنت،به دست مخاطبانش برسد و از این بابت خوشحالیم. همان طور که دکتز و علی پارسا به آن اشاره کردند قطعا بابت انتشار این آلبوم، تا همیشه می توانیم سرمان رابالا نگه داریم و این آلبوم هرگز آلبوم یک بار مصرفی نیست. »



محمدرضا عباسی افزود: « ما دیروز اینجا در نشست خبری آلبوم فرمان فتحعلیان سخنان جالبی شنیدیم. آقای فتحعلیان به بحران شرکت های پخش آثار موسیقی اشاره کردند و با توجه به اینکه من در شرکت تهیه و تولید آلبوم هستم، کاملا متوجه این فضاها هستم. با صراحت اعلام می کنم که وقتی برای انتشار آلبوم ها، سراغ شرکت های پخش می رویم، بن بست بزرگی را در برابر خود می بینیم. بحران پخش یکی از بزرگ ترین بحران های جامعه موسیقی ایران است. آلبومی که دو سال وقت و زندگی یک هنرمند بابت آن صرف شده، به راحتی از طریق شرکت های پخش زمین می خورد.»



دکتر سیدحسین فاطمی نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به رزومه سینمایی خود توضیح داد: «رشته اصلی من کارگردانی سینماست و سالهای زیادی را در آمریکا به تحصیل این رشته پرداخته ام. طی فرایندی جالب با علی پارسا آشنا شدم و به مرور نسبت به آثار این خواننده جوان توانستم شناخت جدی تری پیدا کنم و پس از چند جلسه توانستم بهاین نتیجه برسم که این هنر و این صدا قابلیت های بالایی دارد و می تواند به خوبی در جامعه ایرانی به گوش همه برسد و تصمیم به همکاری با این خواننده گرفتم و امروز پس از چیزی حدود دو سال خوشحالم که این آلبوم روانه بازار موسیقی کشور شده است و از اینکه توانسته ایم خوراک فرهنگی ای با این کیفیت خوب و صدای علی پارسا را در اختیار دوستداران موسیقی قرار دهیم، احساس خوشایندی دارم.»



وی افزود: «من در سان فرانسیسکو با یک شرکت تهیه و تولید موزیک ویدئو همکاری داشتم و شاید همین رزومه من و علاقه ای که به موسیقی داشتم باعث شد در ایران وارد این حوزه شوم و بتوانم در این آلبوم با دوستان همکاری داشته باشم. موزیک ویدئوهایی که برای علی پارسا ساخته شد حاصل همکاری من با یکی از جوانان خوش آتیه ایرانی بود که با ایشان آشنا شدیم. آقای سبحان فرزانه که در جمع ما هم حاضر هستند، در تولید موزیک ویدئوهای علی پارسا نقش زیادی داشتند که باعث شد موسیقی و صدای علی پارسا بهتر و قوی تر به گوش مخاطبانش برسد.»

* آلبوم «جزر و مد»



خواننده قطعه پرطرفدار «بزار گریه کنم» در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره محتوای آلبوم «جزر و مد» و دلایل انتخاب این اسم توضیح داد: «جزر و مد، فراز و نشیب احساسات یک انسان در تمام دوران زندگی اش است که در قالب های محتلف می تواند عمومیت پیدا کند و به جامعه نشر داده شود. تک قطعه «جزر و مد» را برادرم رضا پارسا آهنگسازی کرده و ترانه اش را گفته ولی عمده آثار آلبوم از ساخته های خود من است. تنظیم کننده های آلبوم که واقعا پا به پای من برای تولید این آلبوم وسواس به خرج دادند و از آنها ممنونم. میلاد رضایی، امین شعاع شرق، شهریار علوی و دوست خوبم بابک مافی که واقعا همکاری با آنها برای من دلنشین بود. آقای مسعود رضایی هم کلیه قطعات را میکس و مستر کردند. همه برایتولید یک اثر قوی وقت و انرژی صرف کردند که از آنها ممنونم. «جزر و مد» کلام محور است و شاید بتوان آنرا یک فیلم صوتی دانست که حرفهای زیادی برای گفتن دارد. تفاوت کلامی بین آثار این آلبوم برای من اولویت بوده اند و سعی کرده ام از لحاظ محتوایی، آثاری متفاوت را در کلیت این آلبوم داشته باشم. «جزر و مد» یک داستان عاشقانه است که موسیقی خیلی به آن کمک کرده است.



پارسا در توضیح دلایل محبوبیت یک اثر موسیقی در نسل جدید نیز معتقد بود: «اعتقاد دارم در نسل جدید، موفقیت یک قطعه موسیقی بستگی زیادی به متن ترانه آن دارد. ملودی و تنظیم یک اثردر مراحل بعدی هستند. یعنی اگر قرار باشد به ترتیب از عوامل موثر در شنیده شدن یک اثر موسیقی نام ببریم، قطعا ترانه اولویت اول است. این نظر شخصی من نیست و یک بحث کارشناسی است. ولی اینکه کسی ادعا کند که من امروزمی خواهم کاری بسازم که قطعا هیت خواهد شد، قطعا این ماجرا نشدنی ست. اقبلا عمومی به یک اثر، بدون شک درصد بالایی به شانس و اتفاق های جانبی ربط دارد. البته که کیفیت و محتوای آن اثر هم تاثیر مستقیم دارد ولی عموما همه آثاری که مورد توجه عموم قرار گرفته اند، عمدتا حواشی مختلف در بیشتر شنیده شدن آن تاثیر داشته است.»



پارسا در ادامه درباره موج «شادمهریسم» در موسیقی پاپ که در سالهای گذشته همواره وجود داشته و اینکه آیا خود را جزئی از این موج و این جریان می داند یا خیر نیز گفت: «من از کودکی یاد گرفته ام که تجربه کنم و همیشه بر اساس این رویه پیش رفته ام. جریان شادمهریسم در ایران سالهای زیادی ست که ادامه دارد. معتقدم هر هنرمندی که فعالیت می کند، حتی اگر یک نفر هم طرفدار نداشته باشد، نقاط مثبت و برجسته ای دارد که بشود از آنها یاد گرفت و به کیفیت محصول تولیدی افزود. این روال کاری من بوده ولی هرگز خود را دنباله رو یک جریان خاص نمی دانم و همیشه از اتفاقات خوی و مثبت استفاده کرده ام برای یادگیری و تولید اثار خوب و قوی.»



این خواننده در انتهای صحبت های خود نیز تاکید کرد: «خیلی برای این آلبوم زحمت کشیدم و خود خدا خوب می داند. وقتی این آلبوم را شروع کردم، تنها بودم و خودم یک نفره همه امورات آنرا پیش می بردم. خیلی از ستاره های این روزهای بازار موسیقی، آن زمان ستاره نبودند و من در دوران هنری هنرمندان موسیقی بسیار دقیق می شوم و آنرا بررسی می کنم. به خاطر مشکلاتی که داشتم ملودی هایم فدا می شد و آثار من به نام افراد دیگر منتشر میشد و یک موج زودگذی اتفاق می افتاد و تمام می شد و می رفت. چند سالی تحمل کردم و به مرور با دوستانی که در این آلبوم با آنها همکاری کرده ام، آشنا شدم. آن زمان در یک استودیو کار می کردم و فقط آهنگسازی انجام می دادم. به مرور امیدواری من برای ادامه فعالیتم بیشتر شد و با اضافه شدن دکتر فاطمی و آقای عباسی انرژی زیادی گرفتم و توانستم خیلی زود خودم را پیدا کنم و بتوانم مسیردرست را انتخاب کنم و پیش بروم. تیم ما بزرگتر شد و منسجم تر شدیم. حالا بخاطر امروز و همه این اتفاقات خوب خدا را شکر می کنم ولی اهداف بزرگ تری دارم و امیدوارم به مرور بتوانم به آنها برسم. حمایت های دکتر فاطمی امید و انگیزه را به من برگرداند و حالا اتفاقات هنری من جوری که من دوست داشتم، در حال رخ دادن است و این روند برای من دلپذیر است.»



گفتنی ست مراسم جشن امضا این آلبوم در تاریخ دوشنبه 29 شهریور در زادگاه این هنرمند در لنگرود برگزار خواهد.



گزارش تصویری نشست خبری این خواننده در تهران را از نگاه دوربین «شیرین رسام» در ادامه ملاحظه می فرمائید.



برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید.






[gallery columns="1" size="large" ids="65039,65040,65041,65042,65043,65044,65045,65046,65047,65048"]






طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان