ماهواره یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین وسیله برای پیاده شدن اهداف کشورهای سلطه گر است، کمتر کسی را می توان در جمهوری اسلامی ایران پیدا کرد که ماهواره را نشناسد.


ماهواره یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین وسیله برای پیاده شدن اهداف کشورهای سلطه گر است، کمتر کسی را می توان در جمهوری اسلامی ایران پیدا کرد که ماهواره را نشناسد، منظور مان از ماهواره همان دستگاهی است که به وسیله ی آن شبکه های جهانی علی الخصوص شبکه های غربی را دریافت می کنند، ان شاالله سعی مان بر این است در سلسله یادداشت های” سگ های زرد” تعدادی از این شبکه های فارسی زبان را نسبتاً معرفی کنیم.


تعداد شبکه های فارسی زبان که برای هموطنان ما بصورت ۲۴ ساعته پخش می شوند، حدوداً نزدیک به ۹۵ شبکه است که به صورت کاملاً تخصصی و تفکیکی در حوزه ی فعالیت شان عمل می کنند.


نگاهی گذرا به تقسیم بندی شبکه های فارسی زبان


شبکه های که برای تغییر سبک زندگی(فیلم-سریال و …) مردم ما در حال فعالیت هستند حدوداً ۴۸ شبکه، شبکه های که به ظاهر برای تقویت اعتقادات دینی مردم ما-ایران-فعالیت می کنند حدوداً ۲۴ شبکه،  شبکه های سیاسی(مخالف با نظام جمهوری اسلامی) تقریباً ۸ شبکه، شبکه های تجزیه طلب و طرفدار قومیت ها حدوداً ۸ شبکه، شبکه های که برای کوکان با اهداف زیرکانه تعبیه شده است، ۴ شبکه و همچنین شبکه های عقیدتی-سیاسی خارجی مانند BBC و VOA و euronews  در حال فعالیت هستند.
در یادداشت اول تلاش-مان- بر این است که بعضی از شبکه ها اعتقادی را تا حدودی معرفی کنیم:
شبکه های اعتقادی خود به سه قسم تقسیم می شوند
اول-مسیحیت تبشیری
دوم-وهابیت-تکفیری ها
سوم-شیعه های تند رو
شبکه ی “اهل بیت”(شیعه افراطی)، با سخنرانی حدوداً ۴ ساعته در روز توسط طلبه ی افغانی شیخ حسن الله یاری فعالیت می کند.


 


موضوع اصلی وی-الله یاری- در سخنرانیانش بحث اثبات ولایت امیرالمومنین(ع) و غصب خلافت توسط خلفای راشدین است! الله یاری بر کتب اهل سنت بسیار تسلط  دارد و از منابع اهل تسنن ولایت امام علی (ع) را اثبات می کند، خب تا اینجا بسیار عالیست ولی متاسفانه این طلبه ی افغانی در بینش سیاسی بسیار منحرف است که البته از جای دیگر تغذیه می شود-انگلیس-آمریکاـ


بطور خلاصه اقدامات این طلبه ی افغانی را در شبکه ی جهانی اهل بیت بیان می کنیم:


- ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی با توهین و فحاشی بسیار به اهل تسنن و خلفای راشدین.


- تایید شعار نه غزه نه لینان با این بهانه که اول بقیع را آزاد کنیم غزه بماند برای بعد.


- ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه(الله یاری اساساً مراجع را عادل نمی داند و به کرات به حضرت امام خمینی(ره) ،حضرت آقا (حفظه الله) ، آیت الله مکارم شیرازی و همچنین آیت الله بهجت توهین و جسارت هایی می کند که قلمم از نگاشتن آنها شرم دارد.


- چند مدت پیش هم که طی اظهار نظری عجیب مراجع قم را به دنبال ریاست و قدرت دانست و افزود هوای نفس آنها را فراگرفته و امام زمان عده ی زیادی از آنها-مراجع ایران- را نعوذ بالله میکشد.


- مقایسه ی حکومت امام خمینی(ره) کبیر با حکومت عباسیان.


- دفاع از آمریکا به بهانه ی آزادی بیان در آن کشور(لازم به ذکر است آقای الله یاری ساکن آمریکاست. جالب است بدانید در آمریکا قانونی برای شبکه های ماهواره ای وجود دارد با این مضمون که اگر شبکه ای کوچکترین توهینی به مقدسات یک فرقه ی مذهبی یا فکری یا اجتماعی بکند آن شبکه تعطیل میشود و مجوز روی آنتن رفتنش باطل. حال این سوال به وجود می آید که چرا شبکه ی موسوم به اهل بیت که تماماً توهین است بسته نمیشود؟ آیا جز مخالفت این شبکه با دولت جمهوری اسلامی و ایجاد اختلاف بین فرق اسلامی علتی دیگری دارد؟).


- اعتقاد بر عدم ایجاد شرایط ظهور!!! (الله یاری معتقد است باید بنشینی و سکوت کنی تا امام زمان خودش بیاید).


دومین شبکه ای که با برند شیعه در حال فعالیت می باشد شبکه ی “فدک” است که با مدیریت روحانی شیعه اهل کویت یاسر یحیی عبدالله حبیب سلام الحبیب فعالیت می کند.



یاسر الحبیب در پی انتشار سخنانی بر ضد عایشه، همسر پیامبر(ص) در سال ۲۰۰۴-۲۰۰۳ توسط دولت کویت بازدداشت شدو سپس بعد از سه ماه آزادگردید و بعد با دریافت پناهندگی به انگلیس فرارکرد با ورود به انگلیس، وی اقدام به راه اندازی روزنامه ShiaNewspaper، حوزه امامین عسکرین، هیئت خدام المهدی، شبکه ماهواره ای فدک و شبکه ماهواره ای صوت العترة نمود و اخیراً نیز پروژه بزرگ ساخت مسجد محسن شهید را در دست انجام دارد، یاسرالحبیب داماد سید مجتبی شیرازی(سید مجتبی در نجف، مشهد، قم تحصیل می نمود، پس از انقلاب ۱۳۵۷به انگلستان مهاجرت نمود و پناهندگی آن کشور را گرفت) برادر کوچکتر سید صادق شیرازی(حدوداً ۱۴ شبکه ی ماهواره ای را کمک مالی می کند).
از اقدامات وی-یاسرالحبیب- در سال ۲۰۱۰ مطابق با رمضان ۱۴۳۱ برای نخستین بار اقدام به برگزاری علنی مراسم جشنی بمناسبت سالروز وفات عایشه، همسر پیامبر(ص) نمود که انتشار خبر آن در شبکه ی جهانی فدک، منجر به برانگیخته شدن خشم اهل تسنن در دنیا شد. وی نه تنها دست از این اقدامات بر نداشته، بلکه مواضع خویش را در مورد عایشه در یک کتاب منتشر کرد. کتاب یکه عنوانی بسیار زشت و ناپسند داشت.


شایان الذکر است که رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتائی از سوی جمعی از علما و فرهیختگان شیعه منطقه احساء عربستان سعودی در پی توهین به همسر پیامبر فتوایی با این مضمون صادر نمودند:
اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام [عایشه] حرام است.


یاسر الحبیب سید حسن نصرالله را فردی فاسق می داند و بر مجاهد بودن بن لادن و قرضاوی تاکید بسیار دارد.
یاسر الحبیب نه تنها به اهل سنت و وهابی ها توهین و فحاشی می کند بلکه اخیراً با موضع گیری علمای شیعه ی ایران به این شخص-یاسرالحبیب-به علمای بزرگ تشیع همچون آیت الله بهجت-آیت الله سیستانی-علامه طباطبایی و همچنین حضرت امام را منحرف خوانده و جسارتهایی می کند که باز قلم مان از روی شرمندگی توانایی نگاشتنش را ندارد.


شبکه ی ماهواره ای “نجات”



حدودا پنج سال از فعالیت آن می گذرد از سال اول ، فعالیت خود را ۲۴ ساعته نمود ، این شبکه-نجات- که با هدف تبلیغ و ترویج مسیحیت راه اندازی شده است ، با موسیقی های گروهی “رپ” و نمایش شفادادن های یک کشیش دروغین به نام “شبان رضا” ، مسیحیت و حضرت عیسی (ع) را به سُخره گرفته است ؛ البته باید توجه داشت که به ادعای سایت اینترنتی این شبکه ی ماهواره ای ، شبان رضا (مجری این شبکه) زمانی مسلمان و شیعه بوده لیکن به دلایل مختلفی که هرگز به صراحت و ادله ی منطقی از آن ها سخن به میان نیامده ، وی اکنون به نشر مسیحیت آمریکایی در ایران می پردازد.
شبکه ی “نجات” عیسی مسیحِ خداوند را تنها راه نجات بشر از مشکلات و گناهانش معرفی کرده و وعده می دهد که خداوند به زودی تخت پادشاهی خود را در ایران قرار خواهد داد . این شبکه همچنین ، طریق آرامش و شفا را در کلام زنده خدا انجیل منحصر می داند ولی جالب است که با این همه هجمه ی تبلیغات دروغین که هدفی جز نابودی اسلام در آن نیست ، شبکه ی نجات نتوانسته جذابیتی برای مخاطبین خود ایجاد کرده و اعتماد آن ها را به خود جلب کند و از اهداف و چشم انداز اولیه ی خود کیلومترها فاصله یافته است.


شبکه “کلمه” یکی از شبکه های ماهواره ای وهابی محسوب می شود که در کنار دیگر شبکه های وهابی مثل وصال حق، وصال فارسی و نور مشغول به فعالیت می باشد.



شبکه ی کلمه با حمایت مالی رژیم سعودی و محوریت اطلاعاتی اتاق فکر آمریکایی-انگلیسی به منظور اختلاف افکـنی و تحریـک برادران اهـل سنت به نفع فرقه ی منحرف وهابیت و در نهایت سیاست نخ نمای “تفرقه بینداز و حکومت کن” در حال فعالیت می باشد.


بودجه ی سالانه ی شبکه ی “کلمه” بیش از ۷ میلیون دلار می باشد که بخشی از آن مستقیماً از بودجه ی تشکیلات دینی سعودی در خارج از کشور هزینه می شود . به لحاظ فنی نیز ، شبکه ی العربیه (وابسته به دولت عربستان) کار آموزش پرسنل و طراطی برخی از برنامه های این شبکه را بر عهده دارد.


برخی از اهداف اصلی شبکه ی کلمه:


-ترویج افکار وهابیت.


-ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی با انحام حملات تند نسبت به اعتقادات مذهبی شیعیان به نام اهل سنت.


-تضعیف اهل سنت به نفع افکار وهابیت


-زیر سوال بردن عصمت ائمه اطهار علیهم السلام.


-تبرئه معاویه و یزید در مورد به انحراف کشاندن اسلام و نادیده انگاشتن نقش آنان در شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع(.


-ترویج نوعی از اسلام صوفیانه و غیرسیاسی (سکولاریسم).


-تخریب برخی از مفاهیم و اعتقادات شیعیان چون زیارت قبور ائمه (ع(.


-تخریب بزرگان شیعه و اهل سنت ؛ به ویژه آنهایی که در برابر انحراف وهابیون موضع گرفته اند و به افشاگری پرداخته اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان