می توان گفت،جدی یا قدیم السلام بودن مهم نیست آن چیزی مهم است که انسان بر اسلام باقی باشد وقتی به تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی خود نگاه می کنیم همین قدیم الاسلام بودند که بیشترین ضربه را به اسلام زدند و زمینه بسیاری از اختلافات و جدایی ها را انداختند.

به گزارش لنگرنیوز ، سایت هاشمی رفسنجانی چندی پیش مطلبی را تحت عنوان سخنان منتشر نشده از آقای هاشمی را که در جمع دانشجویان به مناسبت اولین سالگرد انتخابات 92 بیان کرده بود منتشر کرد که اذهان عمومی را به فکر فرو برد. هاشمی در بخشی از سخنانش گفته بود: "جدید الاسلام ها به جان انقلاب و مردم افتاده اند"، این گروه فرصت طلب که در دوران مبارزه حضور نداشتند، امروز قدرت را برای خودشان ابدی و مادرزادی و ارث حساب می کنند، تلاش می کنند که نگذارند در کشور اینترنت باشد. چقدر ماهواره را از بالای پشت بام ها جمع کردند، و من نمی دانم چه تاثیری کرد؟ کار اینها نه تنها از آگاهی مردم چیزی کم نکرد بلکه بر آگاهی مردم افزود. چقدر ماهواره را از بالای پشت بام ها جمع کردند، و من نمی دانم چه تاثیری کرد؟ نه تنها از آگاهی مردم چیزی کم نکرد بلکه بر آگاهی مردم افزود، یعنی مردم فکر کردند چرا اینجوری می شود؟ چی در می آید از این؟ چه نتیجه ای دارد؟

حال یکی از پرسش های که در اذهان عمومی به وجود می آید این است که آیا برخورد و انتقاد از ماهواره به عنوان وسیله ای که باعث به وجود آورنده بحران های اخلاقی، فرهنگی در خانواده ها می باشد و ریشه بسیاری از بی بندوباری ها در جامعه و خانواده ها است تندروی به حساب می آید؟

در اینجا می توان گفت،جدید یا قدیم السلام بودن مهم نیست مهم آن است که انسان بر اسلام باقی باشد وقتی به تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی خود نگاه می کنیم همین قدیم الاسلام بودند که بیشترین ضربه را به اسلام زدند و زمینه بسیاری از اختلافات و جدایی ها را انداختند. جنگ جمل و صفین و خوارج هم همین ها به حضرت امیر(ع) تحمیل کردند، صلح امام حسن هم محصول بى کفایتى همین جماعت بود، حسین بن على را هم قدیم الاسلام ها به مسلخ کشاندند.

اما تعجب آور تر برای اکثر مردم این است که فردی که تا چندی پیش در برخورد با ماهواره و بد حجابی مواضع صریحی داشته است به صورتی که وی در سال 76 در حالی که رئیس جمهور بود در مصاحبه با شبکه سی بی اس آمریکا موضعی خلاف موضع امروز خود اتخاذ کرده بود. هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا استفاده از ماهواره در قانون منع شده؟گفت که"ماهواره در قانون منع شده تا افکار ناپسند در ذهن جوانان وارد نشود."

مصداق چنین رفتاری به مانند کسی می ماند که عمری برای اسلام کار کرده و در انتهای عمر سرمایه خویش را بر باد می دهد. فتنه سال 88آزمون بزرگی بود برای کسانی که خود را حزب اللهی و مقید به انقلاب اسلامی می دانستند؛ آنهایی که در آن شرایط سخت با ایستادگی در مقابله فتنه ها با بصیرتی که از خود نشان دادند و آتشی را که از سوی دشمنان غربی جمهوری اسلامی ایران و به دست عده ای در داخل روشن شده بود را خاموش کردند.

در آن برهه زمانی حساس تعداد اندکی از قدیم السلام ها یا به حمایت آنها پرداختن و یا مهر سکوت به لبان خود زده بودند، این سوال مطرح شود که آیا اسلامی که آقای هاشمی از آن حرف می زند همانی است که در روز عاشورا و تاسوعا از بیم جان به سد لتیان می رود و اسکی روی آب می کند؟ وانقلابی که هاشمی از آن دفاع می کند با فتنه گری، تغلب و شورش علیه رای مردم چه نسبتی دارد؟

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان