به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، یعقوب رمضانی، کارشناس و بازرس ستاد ساماندهی سواحل دریای شهرستان لنگرود در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: هرساله با آغاز فصل تابستان طرح سالم سازی سواحل اجرا می شود تا گردشگران با شنا کردن در طرح های دریا  امنیت جانی خود را تضمین کنند.



 



وی با اشاره به 17 کیلومتر طول نوار ساحلی در شهرستان و حجم بالای ورود گردشگر به این میزان نوار ساحلی، افزود: طرح سالمسازی دریای چمخاله از دهم خرداد آغاز و تا دوم مهر ادامه داشت که در طول این مدت نیز 23 ناجی در طرح سالمسازی و تفرجگاه های دریای چمخاله حضور داشتند.



 



فعالیت 16 ناجی مرد در نقاط خطرآفرین



 



رمضانی با بیان اینکه 18 ایستگاه نقاط خطرآفرین   و 16 ناجی مرد نیز دراین  نقاط فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: شنا در مناطق خطر آفرین و بی توجهی به هشدارهای ناجیان  از مهم ترین عوامل تلفات جانی در سواحل است.



 



کارشناس و بازرس ستاد ساماندهی سواحل دریای لنگرود ادامه داد: فعالیت32 نفر نیروی یگان ویژه و همیار پلیس در نقاط خطرآفرین ،استقرار اورژانس 115 با یک دستگاه آمبولانس و دو نفر امدادگر، استقرار جمعیت هلال احمر در داخل طرح و ده نفر عوامل امدادی در نقاط خطر آفرین،نصب علائم هشدار دهنده از اهم اقدامات انجام شده در طرح سالمسازی دریای چمخاله در تابستان بود.



 



وی از نجات 20 نجات یافته در داخل طرح سالمسازی و تفرجگاه ها و 40 نجات یافته در نقاط خطرآفرین خبر داد و اذعان کرد: امسال تنها یک مورد غرق شده در نقاط خطرآفرین اتفاق افتاد.



 



رمضانی تصریح کرد: طرح سالمسازی سپاه نیز به همراه 6 ناجی و عوامل امدادی و انتظامی در 45 روز اخر طرح نیز مشغول فعالیت بود.



 



وی برگزاری جنگ شادی و دو طرح جداگانه شنا و دو تفرجگاه بین طرح ها را از جمله امکانات طرح سالمسازی دریای چمخاله عنوان و اظهار کرد: زمین فوتبال ساحلی، جایگاه پارکینگ خودرو، رستوران، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی، طرح شنا با امکانات، نمازخانه و پارک بازی از دیگر امکانات این طرح است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان