دانش کاظمی با بیان اینکه یک سال قبل از شهادت ایشان در ماه مبارک رمضان خون بهای شهید انصاری را به من دادند و یک ربع سکه بود که عکس در کتاب استاندار آسمانی هست، اظهار کرد: منافقین با من تماس گرفتند و گفتند خون بهای همسرت را پرداخت کردیم و آن را ترور می کنیم 

حمیده دانش کاظمی در گفت وگو با خبرنگار لنگرنیوز، با اشاره به  ویژگی های شهید انصاری، اظهار کرد: انصاری تقریبا از وقتی که مسئولت پذیرفت مذهبی نشد او از زمانی که خود را شناخت، تفکری اسلامی پیدا کرد.

شهید انصاری از دوران بلوغ تفکری اسلامی داشت

وی با بیان اینکه این شهید از زمانی که به بلوغ رسیده بود تفکری اسلامی داشت، افزود: از آن زمان ریشه تفکرمذهبی در آن رشد پیدا کرد روحانی نبود ولی بسیار عمیق به مسائل فقهی دقت و به مسائل علمی نگاه می کرد.

همسر استاندار شهید گیلان با اشاره به جلسات و برنامه های مذهبی شهید انصاری در آمریکا، گفت: در سال های 52 تا 57 روزهای یکشنبه هر هفته جلسه تفسیر قرآن را برگزار می کرد و این مهم هرگز قطع نمی شد.

دانش کاظمی تصریح کرد: وقتی به آمریکا آمد با دیدگاه مذهبی بود زیرا فعالیت گروه های کمونیست ها خیلی زیاد بود از طرف دولت آن زمان هم به این گروه ها بها می داد و آنها به ظاهر مبارز با شاه بودند و عموما کمونیست ها در آمریکا ماندگار شدند و برای دولت آن زمان یعنی شاه هم خطری نداشتند.

1

شهید انصاری در آمریکا دیدگاه خود را با آموزه های قرآنی بیشتر رشد داد

وی با بیان اینکه شهید انصاری در آمریکا دیدگاه خود را با آموزه های قرآنی بیشتر رشد داد، خاطرنشان کرد: در طول مدت تحصیل دبیر انجمن اسلامی آمریکا و کاندا بود و در  بخش انتشارات فعالیت می کرد و هر کتابی که از ایران و آمریکا می آمد و هر کسی مطالبی داشتند ایشان به عنوان دبیر انجمن مطالعه می کرد و نشر می داد.

همسر استاندار شهید گیلان با بیان اینکه تمام کتاب های شریعتی براساس وصیت وی اصلاح و منتشر شد، گفت: شهید انصاری عشق عجیبی به مطالعه و عشق زیادی به قرآن خواندن داشت و خطاب به فرزندش مطلبی را گفته بود که روی سنگ قبر ایشان بر طبق وصیت نامه نوشتیم.

فرزندم قرآن بخوان تا شک از دلت زدوده شود

دانش کاظمی افزود: شهید انصاری این توصیه را به فرزند داشت که « فرزندم برای رسیدن به شناخت، قرآن بخوان تا در فهم به آنجا برسی که شک از دلت زدوده شود» متاسفانه بنیاد شهید برای یکدست کردن مزار شهدا این سنگ قبر را برداشت اما من بنا به وصیت اش این سخن را روی سنگ قبرش گذاشتم و تلاش می کنم با هماهنگی مجدد قرار دهم.

شهید انصاری نگران بود وقتی استاندار گیلان شود نتواند به وظیفه اش به خوبی عمل کند

وی درباره لحظه ای که شهید انصاری برای استانداری گیلان انتخاب شد، تصریح کرد: تازه آمریکا آمده بودیم و در منزل پدری من در در راهرو ایستادند و اشک در چشمانشان حلقه زده بود از ایشان سئوال کردم چه اتفاقی افتاده آیا خوشحالی یا ترسیدی از مسئولیت؟ البته هیچ کدام از اینها را در وجودش نمی دیدم چون خیلی مقتدر و جسور بود، می دانستم برای گرفتن پست نیست چون این چیزها برای ایشان ارزش نبود که آدم مهمی شده است.

همسر تنها استاندار شهید کشور افزود: این شهید رد پاسخ به من گفت « می ترسم بروم آنجا در شرایطی قرار بگیرم به وظیفه ام عمل نکنم و در قیامت وقتی حضرت علی(ع) پرسیدند همسایه ات گرسنه خوابید و به داد یک مظلوم نرسیدی چه جوابی بدم» من هم گفتم بگو هر چه در توان داشتم گذاشتم و به توانی که داری اکتا کن و دنبال امور باشد.

خداوند محبت شهید انصاری را در دل مردم قرار داد

دانش کاظمی تصریح کرد:خیلی مردمی بود که بعد از 33 سال از گذشتن شهادت ایشان حضور مردم این طور پر شور است جزو این نیست که کارش الهی و بخاطر خداوند بود و خداوند هم محبت اش را در دل مردم قرار داده است.

وی درباره شهادت این شهید بزرگوار، خاطرنشان کرد: وقتی شهات ایشان رسید دو شرایط ترور برایشان پیش آمد یکی دو تا سه شب قبل اش بود که در استانداری جای ایشان را تغییر می دادند و سربازان بسیج و سپاه در جای این شهید می خوابیدند تا در امان باشد.

تهدیدها در اواخر عمر ایشان زیاد شده بود

همسر استاندار شهید گیلان با بیان اینکه من منتظر شهادت ایشان بودم، گفت: تهدیدها در اواخر عمر ایشان زیاد شده بود در کتاب استاندار آسمانی این طور نقل شد قرار بود شنبه انصاری به عنوان وزیر صنایع معرفی شود و می دانستیم بالاخره تهدیدهای منافقین روزی عملی می شودچون هفته قبل هم از شهادت انصاری تهدید به ترور شده بود.

منافقین خون بهای شهید انصاری را یکسال زودتر از شهادت پرداخت کردند

دانش کاظمی با بیان اینکه یک سال قبل از شهادت ایشان در ماه مبارک رمضان خون بهای شهید انصاری را به من دادند و یک ربع سکه بود که عکس در کتاب استاندار آسمانی هست، اظهار کرد: منافقین با من تماس گرفتند و گفتند خون بهای همسرت را پرداخت کردیم و آن را ترور می کنیم و من به آنها گفتم همسرم بیشتر از این ها برای من ارزش دارد و پاسخ آنها را دادم اما از این تماس بسیار به خود لرزیدم.

وی افزود: آن لحظه که قرار بود شهید شوند ایشان در منزلی حضور داشتند که قبلا قرار بود خودمان آنجا زندگی کنیم ولی این شهید می گفتند اگر روزی بخواهم در برابر حرکت منافقین مقابله کنم تا 70 پله را پایین بیایم سخت است به همین دلیل  حاضر نشد در منزل لاکانی زندگی کند و آن را به شهید نورانی دادند.

همسر استاندار شهید گیلان گفت: اما ایشان شب آخر زندگی رفت در همان منزل و به من زنگ زد تا خداحافظی کند و گفت «خودت بر سمیه هم مادری کن و هم پدری» من از ایشان خواستم که از من شفاعت کنند و مراقبت خودش باشد و ایشان قول دادند که مراقب هستند و گفتند امشب نورانی مراقب من هست و اگر لیاقت شفاعت داشته باشم این کار را انجام می دهم.

دانش کاظمی تصریح کرد: من در آن زمان در مراسم شهدای هفت تیر در تهران حضور داشتم زیرا شهیدموسوی استاد زبان عربی من بودند و برای تشییع جنازه آنجا بودم، شهید انصاری و قول می دهم امشب شهید نورانی مراقب من هستم اگر لیاقت شفاعت کنند.

شهید انصاری به آرزویش رسید و تیر به مغز و قلب اش اصابت کرد

وی درباره لحظه خبر دادن شهادت علی انصاری، گفت: مسئول دفتر ایشان با من تماس گرفت و گفت به پای انصاری تیر خورده است اما پرسیدم برطبق گفته شهید باید به مغز و قلب ایشان تیر خورده باشد چون می گفت «تیر به مغزم می خورد چون در راه خدا می اندیشد و به قلبم چون برای مردم می تپد» و همین طور هم شد و به آرزویش رسید.

همسر تنها استاندار شهید کشور درباره نسل امروز، اظهار کرد: اگر وضع جوانان امروز را این طور می بینید که درخیابان حضور دارند و شاید بعضی ها ظاهر زیبایی نداشته باشند اما بازهم پایه این بچه ها الهی است به این مسئله توجه کنیم که تربیت جوانان امروز نسبت به جوانان آن دوران متفاوت شده است.

دانش کاظمی تصریح کرد: به همان اندازه دشمن دارد روی آنها کار می کند اگر آن روز همسرم وارد مبارزه با شاه شد داشت خودش را می ساخت یعنی جوانان آن دوران این طوری بودند در مقابل آنها یک نیروی کفری وجود داشت که در مقابل آن مبارزه می کردند.

نیروی خزنده دشمنان آرام آرام در ذهن جوان ما نفوذ می کند

وی افزود: اما در مقابل جوانان امروز ما یک نیروی خزنده وجود دارد که حالا به هر ترتیبی حتی لزومی نداره یکباره وارد شوند دارند ریز ریز و آرام آرام روی ذهن و افکار جوانان ما کار می کنند این خطر از آن طرف لحظه به لحظه به آنها حمله می کند و راه مقابله بچه های ما این است وقتی می بینید پیغامی داده می شود شما فکر می کنید همه آنها متقی اند.

همسر استاندار شهید گیلان گفت: جوانانی هستند که در راه تقوا و خدا حرکت می کنند و اگر لازم باشد جهت شان را در راه خدا می کنند، ظاهر نامناسب دارند حرکات زیبایی ندارند اینها در سطح اجتماع هست در زمان ما آن گونه نبود البته همیشه همه جا یکدست نیست اما به دلیل اینکه جامعه الهی است شرایط غالب شرایط خدایی می شود.

اگر جوان اشتباه می کند ما در مقابل تربیت کوتاه آمدیم، اساس جوان ایرانی خدایی است

دانش کاظمی افزود: اگر جوان دارد اشتباه می کند ما، شرایط مربی و اجتماع اجازه ندادیم ودر مقابل تربیت کوتاه آمدیم  چون پایه الهی است به سمت خدا می روند امکان دارد جوانانی که حرکات نامناسب را انجام می دهند مشکلاتی را در جامعه ایفا کنند و  به همین دلیل است که ظاهر آنها به مدلی برای آن طرفی ها تبدیل شده است علت این بوده که دشمن دارد روی جوانان ما  کار می کند.

باید از فرهنگ اسلامی به نسل امروز کمک کنیم تا فاصله ها برطرف و فرهنگ اسلامی حفظ شود

وی با اشاره به فلیم های کارتونی برای کودکان گفت: دشمن در این بازی ها کلمه خدا را کم کم و به آرامی حذف می کند و به جالی جمله خدانگه دار در ترجمه فیلم ها استفاده می شود می بینمت و این کار تهاجم فرهنگی دشمنان است که آرام آرام در ذهن کودک و فرزند ایرانی نفوذ می کند.

همسر استاندار شهید گیلان افزود: دشمن افکارش را به این شکل وارد ذهن جوان ما می کند که برای جدا شدن از همدیگر اسمی از خدا نباشه این اثر به ظاهر گذاشته شده اما در دل ها اثری ندارد و باید از فرهنگ اسلامی خود به فرزندانمان برسانیم اگر از آنها دور بشویم جوانان ضمیر آماده ای دارند کفر راحت افراد را جذب می کند چون منعی نمی کند اما حق به دلیل موانعی که دارد دیرتر جذب می کند طبع انسان راحت طلبی است و خیلی حس نمی کنم نسل امروز از ما دور شدن آنها فاصله گرفتند و می توانیم با برنامه این فاصله را برطرف کنیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان