فرماندار شهرستان لنگرود گفت: پروژه سورتمه و تله کابین آبچالکی در لیلاکوه لنگرود به دلیل گره خوردن با شرکت امیرخسروآریا زیرنظر دادستانی انجام می شود و اگر این طرح به اتمام برسد به قطب گردشگردی گیلان تبدیل می شود.



سید رضاجوادپور در گفت و گو با خبرنگار لنگرنیوز ،  در مورد افتتاح پروژه سورتمه و تله کابین آبچالکی در لیلاکوه این شهرستان، اظهار کرد: به دلیل گره خوردن این پروژه با شرکت امیرخسروآریا, به طور طبیعتی تمام فعالیت های این پروژه زیر نظر دادستانی تهران انجام می شود.



نظارت دادستانی بر روند اجرای پروژه سورتمه و تله کابین آبچالکی لنگرود



وی افزود: با توجه به روند قضایی این پروژه درحوزه لنگرود و وقفه ای که انجام شد ما امیدوار هستیم به زودی مسئله این پرونده تمام شود، با افتتاح این پروژه اشتغالزایی به وجود می آید و ما در تلاش هستیم که در محدوده ای تله کابین موارد قانونی واگذاری زمین ها انجام شود و مابقی طرح نیز با نظارت دادستانی پیش برود.



فرماندار لنگرود گفت: افتتاح این پروژه تاثیر بسیاری در معیشت مردم، اشتغالزایی جوانان و جذب توریست دارد و لنگرود را به قطب گردشگری گیلان تبدیل می کند.



جوادپور تصریح کرد: نظیر چنین طرحی در گیلان وجود ندارد و سعی شده است فضاهای مناسب تری انتخاب شود و از نظر تجهیزات مدرن و پیشرفته است.



وی با اشاره به اجرای پروژه مسکن مهر در این شهرستان، تصریح کرد: لنگرود جزو معدود شهرستان هایی است که نماینده آن توانست برای هر نفر از ساکنان مسکن مهر پول بلاعوض بگیرد و بیش از دو میلیارد تومان به مسکن و شهرسازی تزریق و تاکنون دو هزار واحد مسکونی ساخته شد که بیش از 500 خانوار در آنها ساکن هستند و تا پایان سال چند بلوک دیگر به خانوارهای داوطلب واگذار می شود.



اختصاص 200 میلیون تومان برای احداث مجتمع آموزشی مسکن مهر لنگرود



فرماندار شهرستان لنگرود گفت: مبلغ 200 میلیون تومان برای آغازعملیات اجرایی مجتمع آموزشی مسکن مهر لنگرود در نظر گرفته شد و این مجتمع آموزشی برای رفاه ساکنان مسکن مهر در دو مقطع ابتدایی و متوسطه در نظر گرفته شده است.



جوادپور افزود: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد باید واقع بین باشیم و پروژه ها را اهم و مهم کنیم و بر روی پروژه های تاثیر گذار بر زندگی مردم برنامه ریزی و سرمایه گذاری انجام دهیم.



وی در مورد وضعیت آب کشاورزی شهرستان خاطرنشان کرد: در این زمینه تلاش های بسیاری انجام شد تا دغدغه های کشاورزان کمتر شود و این درست نیست که بگوییم که چون لنگرود در انتهای آبخور استان قرار دارد دست روی دست گذاشته شود.



اختصاص 900 میلیون تمان اعتبار برای احداث 2 سد لاستیکی در لنگرود



فرماندار لنگرود تصریح کرد: تعدادی از کارشناسان در حال مطالعه و تنظیم در خصوص اقدامات پیشگیرانه آب کشاورزی هستند، چند رودخانه در حاشیه شهرستان قرار دارد که بی استفاده مانده است و با لایروبی آنها و ذخیره آب برای فصل کشاورزی، قطعا مشکلات کشاورزان کمتر می شود.



جوادپور با بیان اینکه شهرستان لنگرود دارای چهار سد لاستیکی است، افزود: دو سد گالشکلام و پهلوان بست که بالای 900 میلیون تومان در کمیته برنامه ریزی اخیر در نظر گرفته شد و با اتمام پروژه، این دو سد تا حدی می تواند در نگهداری و استفاده آب برای مزارع خدمات رسانی کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان