سوال اینجاست آیا زمانی که بهترین جوانان ماجلوی گلوله های دشمن سینه سپر می کردند مگر ازکسی اجازه می گرفتند؟زمانی که تمامی مشکلات را به جان خریدار بودند منتظر بخشنامه ودستورالعملی بودند؟خدا وند درکجای قرآن فرمان داده که وقتی می خواهیدفرزندانتان را هدایت ویا امر به معروف و نهی از منکر کنید از نیرو های مافوق اجازه بگیرید ؟





به گزارش لنگرنیوز ، هفته گذشته خبرنگار لنگرنیوز ، مصاحبه ای را با دکتر کیوان صادب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود در خصوص تهاجم فرهنگی و نقش منفی ماهواره بر بنیان خانواده در خروجی سایت قرار گرفت که میتوانید اینجا بخوانید.



دو روز گذشته همسر یکی از سرداران شهید لنگرود که خواست نامش فاش نشود جوابیه ای را در باب مصاحبه دکتر کیوان صائب برای دفتر تحریریه لنگرنیوز ارسال کردند که بدون دخل و تصرف در زیر ذکر شده است.



"به نام خدا"



یکی از معظلات بزرگ کشورمان مخصوصاً در دهه اخیر این است  که همیشه مسئولیت هایی که انجام آن درصدزیادی به خود ما برمی گردد به گردن دیگران می اندازیم وخود را ازانجام مسئولیّت مبرّا می پنداریم. قرآن به صراحت پاسخ می دهد :أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْکِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ (بقره / 44 )  آیا مردم را به نیکی دعوت می کنید، اما خودتان را فراموش می نمائید؛ با اینکه شما کتاب (آسمانی) را می خوانید! آیا نمی اندیشید؟"



صدا وسیما به عنوان نوک پیکان زیر ساخت امورفرهنگی مورد هجمه خودی وغیرخودی قرار  می گیرد.درحالی که یک رکن اساسی  و اصلی دیگر که توانسته است  بیشترین قشرجوان را به خود جذب کند دانشگاه ها مخصوصاً دانشگاه های غیر انتفاعی ودانشگاه آزاد اسلامی هستندکه متأسفانه کمترشباهتی به محیط علمی وآموزشی دارند.



این اماکن علمی و فرهنگی وقتی محیط امنی برای برقراری روابط عاشقانه ونامشروع بین  دانشجویان پسر ودختر می شود گاه مقداری محترمانه تر صیغه عقد موقت بین دختر و پسربدون اطلاع ولی به راحتی صورت می گیرد پیداست که این روابط  ثبات و دوام نخواهد داشت و اگرهم منجر به ازدواج  بشود به زودی به جدایی وطلاق کشیده خواهد شد که درجای خود قابل بحث و بررسی ست.



هفته  گذشته  برای انجام کاری  وارد یکی از دانشگاه های غیر دولتی شهر لنگرود شدم وظاهر دانشجویان را بسیاراسف بارومغایرباچارت سازمانی محیط های آموزشی در سطح بین المللی یافتم .پسران  بدون استثناء با تی شرت های آستین کوتاه و شلوار های تنگ وفاق کوتاه و دختران  هم با آرایش هایی که در دنیا کم نظیرو پوششی که هیچ شباهتی به پوشش اسلامی نداشت بماند ، بلکه هیچ مناسبتی بامحیط کاری وعلمی اموزشی نداشت که بسیارجای تأسّف بود .



برحسب اتفاق با مسئول محترم حراست در این زمینه به گفتگو نشستم ، متأسفانه با پاسخی توجیح گرانه از ناحیه ایشان مواجه شدم ضمن اینکه وجودم  بیشترجریحه دارشد ساعت ها به موضوع فکرکردم تا اینکه امروزبرحسب اتفاق فرمایشات ریاستمحترم دانشگاه آزاد شهرلنگرود را ازسایت خبری لنگرنیوز (اینجا) مطالعه کردم نتوانستم بگذارم و بگذرم.



 به  دنباله گفتمانم با مسئول محترم حراست دانشگاه گفتم چرا  اینجا هیچ  شباهتی به محیط علمی وآموزشی ندارد ؟ واقعا برای رسیدن بهچنین مدینه فاضله ای بهای سنگین  پرداخت  کردیم ؟ فرمودند چه کنیم وقتی نیرو های مافوق از ما حمایت نمی کنند و اجازه انجام کاری در این زمینه را به ما نمی دهند ماچه کار می توانیم بکنیم ؟



سوال اینجاست آیا زمانی که بهترین جوانان ماجلوی گلوله های دشمن سینه سپر می کردند مگر ازکسی اجازه می گرفتند؟



زمانی که تمامی مشکلات را به جان خریدار بودند منتظر بخشنامه ودستورالعملی  بودند؟



خدا وند درکجای  قرآن فرمان داده که وقتی می خواهیدفرزندانتان را هدایت ویا امر به معروف و نهی از منکر کنید  از نیرو های مافوق  اجازه  بگیرید ؟



اسلام برای ایجاد یک جامعه امن، جامعه ای  که خانواده ها درآن احساس امنیّت اخلاقی و اجتماعی کنند برنامه ارائه داده است .چرا قوانین و برنامه  های الهی وتشریعی را زیرمجموعه قوانین مدنی قرار می دهیم؟چرا قوانین الهی بایدزیر سایه  قوانینی که دست پروده انسان است  وصبغه غیر الهی دارد قرارگیرد؟ چراهرکدام از ما در جایگاه خودمان  احساس مسئولیت نمی کنیم  و گناه را متوجه دیگران می کنیم  ؟ پس ما چه کاره ایم ؟



 اگر جوان ما در محیط آموزشی هدایت نشود و تعلیم و تربیت  اخلاقی نبیند پس کجا برود "بد وخوب وباید ونباید ها را"کجا پیدا کند ؟ مقوله تربیت و اخلاق اصلی ترین و بنیادی ترین رسالت ها و دغدغه های انبیای بزرگ  و ائمّه معصومین (ع)  به شمار می رود.



متأسفانه کثیری ازجوانان ما حتی الفبای لباس پوشیدن را اینکه چه لباسی را باید درچه محیطی استفاده کند را نمی دانند . اونمی داندچه لباسی مخصوص خوابیدن است و آرایش آنچنانی برای جشن ها ومجالس زنانه وعرضه نمودن وطنّازی فقط برای همسرمجاز است. آنهاازاحکام شرعی ازدواج و طلاق هیچ اطلاعی ندارند لذا  به راحتی تصمیم می گیرندو خود را بر نامحرم عرضه میکنند. با آنکه همه مسلمانند وشیعه .جرم انها فقط نادانی است.بایدآگاهشان کرد. باید بیدارشان کرد.



آقای رئیس خودتان می فرمایید ذهن جوان مثل سی دی خام هست وهرچیزی را درخود جای می دهد .



امام علی (ع)فرمایش شمارا از قبل تایید نموده و در نامه 31 خطاب به فرزندش  امام حسن مجتبی(ع) می فرماید :  " إِنَّما قَلبُ الحَدَثِ کَالرضِ الخالیَةِ ما اُلقىَ فیها مِن شَىْ ءٍ قَبِلَتهُ 



دل نوجوان مانند زمین آماده است که هر بذرى در آن افشانده شود، مى پذیرد. 



وامام صادق علیه السلام فرمود:"عَلَیکَ بِالحداثِ فَإنَّهُم أَسرَعُ إلى کُلِّ خَیرٍ."



     نوجوانان را دریاب زیرا که آنان سریع تر به کارهاى خیر روى مى آورند.



 (  کافى، ج8، ص93)



 پس چرا ساکت نشته ایدودرانتظار نباءعظیم هستید؟ اگر دانشگاه این تخم ارزشی را در این سی دی خالی و به فرمایش امام علی، زمین آماده نریزد طبیعی است که راه برای بیگانه باز می شود  .



فقط صدا وسیما مسئول این به  هم ریختگی وویرانی نیست. من هم مسئولم . شما هم مسئولید .تک تک افراد جامعه ما مسئولند.



شما فرمودیدبرای بهبود وضعیت فرهنگی باید زیر ساخت ها را درست کرد  چه  کسی باید این زیرساخت هارا بناکند، جماد یا نبات؟



آیا  فکر نمی کنید نه فقط صدا و سیما، بلکه وعاظ ومسئولین و اساتید دانشگاه ها ، معلمین ،مدارس ، اماکن فرهنگی و علمی، والدین، حتی مهد های کودک ها، در این میان نقش اثرگذاری دارند وبا توجه به نقش پذیری طیف های مختلف از جامعه هر کدام می توانند در اهمیّتِ گسترش و آموزش و اگاهی دادن ها مؤثر واقع بشوند؟



از دهه هفتاد فرمودید . بله درست است . شما را نمی دانم ، ولی یادم می آید در اواخردهه شصت ودهه هفتاد مسئولین بویژه مدیریت های رده  پایین برای کار کردن در مسیر الهی زمان نمی شناختند . ازهمه چیز مایه می گذاشتندحتی ازحیثیّت شان درراه رضای خدا و منتظردستور نبودند. خود جوش عمل می کردند .خواهر مسئولی ، خواهر خودش را به خاطر پوشیدن دمپایی ازنشستن درکلاس درس محروم کرد و روانه منزل کرد تاکفش بپوشد . در دهه  شصت استاد خودم در کلاس دقایقی طولانی سکوت کرد  وتدریس را شروع نکرد  وقتی علت سکوتش  را جویا شدیم با دست اشاره به  دانشجوی بزک کرده ای که آخر کلاس نشسته بود کرد  وگفت تا او از کلاس خارج نشود من درس را شروع نخواهم کرد .ابتدا دانشجو مقاومت  کرد واستاد هم از تدریس امتناع ورزید.آنقدرطول کشید تا به اسراردیگردانشجویان مجبور شد کلاس را ترک کند  .



 آنها در آن  دهه راه ومنش شهداء رامعیار قول و فعلشان قرارداده بودند. اصلا پیروزی انقلاب ما ریشه درخودجوشیمردمی داشت .غایت اصلی انقلاب ما احیاء ارزش ها بود .محیطی  که نامش اسلامی ست باید برنامه هایش شباهتی با برنامه های اسلامی داشته باشد. نه اینکه اسلامی باشد ولی ضد اسلامی عمل کند.جوان مسلمان شیعه در یک  محیط  آموزشی و علمی باید  نامه  31 و نامه 53 نهج البلاغه را مثل جدول ضرب حفظ باشد.



 از روزی که در جامعه فرهنگ " به من چه و به تو چه " ودرخانه ها فرزند سالاری و در دانشگاه ها دانشجو سالاری حاکم شد  به اعتراف حضرتعالی در بحث فرهنگی دشمن وارد حریم ما شد . کاملا صحیح می فرمایید . اما چه کردیم ؟ ایکاش فریاد های درد مندانه مقام عُظمای ولایت را در این خصوص می شنیدیم ومنتظرحمایت نیروی مافوق نمی نشستیم . چه حمایتی بالاتراز فرمان رهبرفرزانه انقلاب. وچه مجوزّی مستحکم ترازخون بیشتر از یک میلیون جوان شهید وجانبازکه صرفاً برای نیل عزّت و آزادگی ریخته شد؟



 و ای کاش دردانشگاه های غیردولتی به همان اندازه که برای ساختمانهایش و پول وشهریه وهزینه ها فکرمی کنند ، برای فکر وآینده اخلاقی و زندگی اجتماعی وخانوادگی جوانان و انسانیّت آنان تدبیرمی کردند.



چگونه است وقتی دانشجو تا ریال آخررا پرداخت نکند کارت ورود به جلسه  امتحان صادرنخواهدشدواجازه ورود به صحنه امتحان رانخواهد داشت؟ بهتر است همه گناهان را به گردن ماهواره وسازندگان ماهواره نگذاریم.چراکه ماهم خدا داریم.کتاب داریم. وکتاب خدا برنامه و قوانین دارد ودرکنارش تعبیه دو نیروی توانمند و سرنوشت ساز ،هم قوّه اراده وهم قوّه تدبّر وتعّقل وبا بکار گرفتن این دو ابزارخدا دادی سرنوشت خویش را میتوانیم تغییر دهیم . بدانیم که : "اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم".( رعد/ 11) خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتى) را تغییر نمى‏دهد مگرآنکه آنان آنچه را درخودشان است تغییر دهند.



یادمان باشد که: " اولین هدف شیطان کندن  لباس انسان بود"  .:  فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّیْطانُ لِیُبْدِیَ لَهُما ما وُورِیَ عَنْهُما مِنْ سَوْآتِهِما.... : سپس شیطان آن دو را وسوسه کرد، تا آنچه را از اندامشان پنهان بود، آشکارسازد ... (اعراف/ 27).



 وای برروزی که دگر باره لباس ازتن انسان کنده شود و این بار در زمین که نه، " دردامن شیاطین هبوط" کنیم.



پناه برخدا



همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان