به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهران مهراب پور با ابراز گله مندی از بلاتکلیفی احداث بندر چمخاله اظهار کرد: این پروژه پس از هشت سال در فاز اولیه متوقف شده و بلاتکلیف است.

وی عدم مطالعات مکان سنجی و زیست محیطی در چمخاله را موجب دلسردی سرمایه گذاران دانست و افزود: سرمایه گذاران مختلفی از این منطقه بازدید کردند، اما در نیمه راه از ادامه همکاری با اداره بنادر و دریانوردی منصرف شدند.



رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله لنگرود ادامه داد: برای آغاز فعالیت فاز اولیه احداث بندر چمخاله زمین های زیادی در این منطقه از شهرداری خریداری شده که به دلایل مختلف تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.



وی اضافه کرد: پس از گذشت بالغ بر هشت سال بار دیگر اداره کل بنادر و دریانوردی درخواست خرید زمین های منطقه مذکور کرده که بخش اعظم آن طرح سالم سازی دریای چمخاله است.



مهراب پور با اشاره به اینکه درخواست بنادر و دریانوردی استان مورد مخالفت به حق شهرداری و اعضای شورای اسلامی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طرح سالم سازی دریای چاف و چمخاله اکنون به بخش خصوصی واگذار شده و محل کسب درآمد برای شهروندان و بومیان این منطقه است، موجب شده تا ناجیان غریق در این منطقه حضور داشته باشند و نباید به اداره مربوطه فروخته شود.



وی اضافه کرد: امروز ما خادم مردم هستیم و اگر بخواهیم با فروش اراضی و سواحل منطقه چمخاله به اداره بنادر موافقت کنیم خیانت و ظلمی آشکار به مردم است.



این مسؤول عدم تعهد در اجرای پروژه ساخت بندر چمخاله در فاز اولیه را سبب نارضایتی مردم دانست و یادآور شد: تاکنون مسؤولان استان و کشور تنها در رسانه ها اعلام کرده اند که 100 میلیارد تومان برای فاز نخست پروژه بندر چمخاله سرمایه گذاری شده و عده ای که تنها انتظار مردم را افزایش داده و امیدشان را ناامید کرده است.



وی گفت: آیا تاکنون مسؤولان بنادر و دریانوردی در بحث اشتغالزایی برای منطقه مذکور اقدام های چشمگیری انجام داده اند که اکنون نیز درخواست خرید اراضی بیشتری را دارند.



مهراب پور با بیان اینکه امروز طرح سالم سازی دریای چاف و چمخاله محلی امن برای خانواده ها و گردشگران و مسافران است، از حمایت های بسیج ناحیه و نیروی انتظامی و مسؤولان چاف و چمخاله که در اجرای امنیت در این منطقه تمام تلاش خود را به کار می گیرند، قدردانی کرد.



وی یادآور شد: تلاش حوزه مقاومت چاف و چمخاله و سپاه ساحلی ، دادستان ، فرماندار لنگرود، نماینده مردم شهرستان در مجلس و ... جای قدردانی است.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان