به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، شهرکهای «نبل و الزهراء» سه سال محاصره بودند و سرانجام ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق شدند این محاصره را در هم شکنند.

پس از شکست این محاصره گمان آن میرفت که جنگ در این منطقه به پایان رسیده است، ولی تروریستها همچنان این منطقه را بمباران می کنند.

از شش روز پیش تا به امروز روند بمباران نبل و الزهراء توسط تروریستها شدت گرفته است؛ مسئله ای که تلفات جانی و خسارات مالی را برای شهروندان این مناطق در پی داشته است.

 

در جریان این حملات بیش از 10 غیر نظامی شهید و 50 نفر دیگر نیز زخمی شدند. وضعیت بسیاری از این افراد وخیم است. برخی از آنها در بیمارستانهای صحرایی مداوا شدند.

«محمد عبداللطیف دیب» از اهالی شهرک الزهراء به بین الملل فارس اعلام کرد که در این شهرکها تجهیزات پزشکی بسیار ضعیف است و کمبود پزشک متخصص نیز به شدت احساس می شود.

 

%image_alt%

 

دکتر «وسام دیب» متخصص جراحی عمومی و رئیس بیمارستان الزهراء نیز می گوید که این کمبود از آغاز بحران بوده و مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

عبداللطیف دیب در ادامه درباره وضعیت این دو شهرک تأکید کرد که به خاطر وضعیت کنونی و تعطیل شدن بیشتر نهادهای خدمات رسانی از جمله بیمارستانها و مدارس به خاطر وضعیت امنیتی چیزی شبیه به ممنوعیت آمد و شد در این شهرکها حاکم است.

به گفته وی، پزشکان در بیمارستانها و آموزگاران در جبهه های نبرد و در ضمن کمیته های دفاع محلی در حالت آماده باش هستند و از این روی وضعیت آموزشی به خاطر بمبارانهای پیاپی مطلوب نیست.

 

%image_alt%

 

این بمبارانها همچنین سبب کمبود مواد غذایی و مایحتاج کودکان شده است؛ زیرا که مغازه ها در هنگام بمباران تعطیل است. این در حالی است که تعداد آوارگان نیز در برهه اخیر افزایش یافته است.

 

%image_alt%

   

%image_alt%

   

%image_alt%

   

%image_alt%

   

%image_alt%

   

%image_alt%

 

انتهای پیام/


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان