به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، با توجه به برگزاری برنامه ثریا در چهارشنبه گذشته که با حضور وزیر بهداشت، به تحلیل اجرای طرح تحول سلامت پرداخته شد، وحید نصیری رئیس کمیسیون حقوقی سازمان نظام پرستاری در نوشتاری به تحلیل این برنامه پرداخته است که به شرح ذیل است:

« بوسیدن لبهای منتقدین یکی از زیباترین شعارهای دولت تدبیر و امیدبود که در میان شعارهای فراوان دوره ریاست جمهوری آقای روحانی برجستگی و مقبولیت مثال زدنی داشت. نمونه بارز تحقق این شعار دولت یازدهم را چهارشنبه شب تاریخ 24 آذر 95 در برنامه ثریا، ملت به عینه شاهد بودند که شاگرد اول کابینه روحانی، جناب دکتر هاشمی شرط حضور خود را عدم دعوت از منتقدین قرار فرموده بودند و چه شب درخشانی برای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران رقم خورد که نوید بخش رهایی این نهاد ارزشمند از چنگال بازیهای سیاسی، جناحی و قدرت در کشور بود و نشانگر شروع حرکت صداوسیما به سوی رسالت واقعی خویش بود.

بنده به نیابت از جامعه پرستاری کشور و مردم محروم و دردمند ضمن قدردانی از مجری و دست اندر کاران برنامه ثریا چند نکته ای را خطاب به جناب دکتر هاشمی وزیر بهداشت عرض می نمایم.

جناب دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت، اگرچه اعلام می فرمائید که هدف طرح تحول سلامت خدمت رسانی به مردم است ، امروزه اما، آنچه در جریان گزارشات و حرفهای مردم پررنگ تر از بهانه شما برای اجرا و ادامه این طرح به چشم می خورد، هزینه کلان و نجومی از بیت المال برای پر کردن جیب عده ای قلیل و مرفه است و باز هم مثل همیشه، بی آن که برای اثبات ادعاهای خود هیچ سندی ارائه کنید یا از افراد و جریاناتی که مدعی هستید در مسیر خدمت رسانی شما سنگ اندازی می کنند، کمترین نام و نشان و مشخصاتی بر زبان می آورید.

فرمودید همه دروغ گویند و قصد تخریب شما و فعالیت هایتان را دارند و توجهی به این انتقادات نخواهید کرد…وزیر محترم، بدانید اگر رسانه ملی به این رویکرد خود ثابت قدم بماند و با همکاری جامعه پرستاری گوشه ای از عملکرد شما در اجرای طرح تحول و سیاست های خطرناک شما در وزارت بهداشت را به افکار عمومی جامعه بسپاریم، دیگر این چنین اشتیاقی به لنزهای دوربین رسانه و خبرنگاران نخواهید داشت!

شما تصور می کنید وقتی رهبری و مراجع عظام، زمانی شما را تأیید فرمودند دیگر احدی نمی تواند با شما کاری داشته باشد و همه چیز تمام شده است؟!، در حالی که ملت همه می دانند که تاییدات ایشان متوجه اهداف است نه اشخاص سودجویی که در طی مسیر پا بر حقوق محرومین می نهند.

اظهارات یکسویه و ادعای عدالت در سیستم سلامت جناب دکتر هاشمی در حالی است که این روزها تورم و گرانی افسارگسیخته بخش درمان ،امان بسیاری از مردم و مخصوصاً اقشار مستضعف و کم درآمد جامعه را بریده است و ایشان اگر در ادعای مردم دوستی خود صادق هستند- که انشاءالله باشند- به عنوان وزیر بهداشت کشور وظیفه دارند تمامی تلاش خود را برای مقابله با مسببین گرانی و سامان دادن به شرایط نابسمان حوزه بهداشت و درمان کشور به کار گیرند و به جای شعار، عصبانیت، توهین به منتقدین و تریبون های یکسویه، برای مردم توضیح بدهند که در این زمینه چه اقدامی انجام داده اند؟!

آیا هزینه هزاران میلیارد تومانی که از بیت المال و از کیسه مردم مظلوم و مستضعف برای تبدیل زیرمیزی دو، سه هزار پزشک متخصص به قانون را می توان نمونه ای از عدالت خواهی آقای وزیر تلقی کرد؟!

ممکن است آقای وزیر ادعا کنند که هزینه کرد این هزاران میلیارد تومان برای جیب پزشکان محترم، از بیت المال نبوده! که در پاسخ باید گفت؛ آقای وزیر! یعنی حضرتعالی متوجه فیش های نجومی وزارت بهداشت نشده اید؟! چه کسی در برنامه ثریا اختصاص رقم ده هزار میلیارد در یکسال را برای مبارزه با زیرمیزی متخصصین عنوان کرد؟! و این فقط یک نمونه کوچک از هدر دادن بیت المال است و سؤال این است که آقای وزیر با آن ادعای غلیظ حمایت از محرومین و عدالت در پرداخت- امروزه برای اقشار محروم و مستضعف جامعه که در تورم و گرانی افسارگسیخته بخش درمان دست و پا می زنند چه پاسخی دارند؟!

آقای دکتر هاشمی این ترجیع بند را تکرار می کند که « با اجرای کامل طرح تحول سلامت، می خواهیم ضمن کاهش پرداختی از جیب مردم به پرداختی های وزارت به کارکنان خود هم سامان بدهیم ولی منابع پایدار می خواهیم و خواسته های دیگری که یقینا از توان بیت المال خارج است»! و به این پرسش ها پاسخ نمی دهند که غالب هزینه هایی که مردم می پردازند هزینه تعرفه های پزشکی است، پس چرا با این شیب بی سابقه اقدام به افزایش این تعرفه ها نمودید؟

گفتنی است اجرای تحول سلامت دستاوردهای مهمی داشت که از آن جمله قانونی کردن زیاده خواهی اقلیت حاکم بر حوزه سلامت و کاهش پرداختی به پرستاران ، از جمله آنها بود. آیا جناب وزیر از این واقعیات و محاسبات کارشناسانه خبر ندارند؟ اگر پاسخ منفی است که تأسف بار است و اگر پاسخ مثبت باشد، باید پرسید چرا صادقانه با افکار عمومی برخورد نمی فرمائید و با رویکرد حذف منتقدان، واقعیات را وارونه جلوه می دهید؟!

وزیر محترم، فرموده اند اگر بیمه ها بدهی خود را پرداخت نمایند، معوقات کارمندان وزارت بهداشت را پرداخت میکنم، که سخن قابل قبولی است ولی سؤال این است که مگر بجز پرسنل شاغل در بالین و مجریان اصلی طرح، گروه دیگری معوقه دارند؟ چرا وزیر محترم دستور پرداخت علی الحساب به پزشکان محترم را صادر می فرمایند ولی سایر پرسنل را نادیده می گیرند؟ چرا حاصل دسترنج پرسنل بیمارستان ها صرف پرداخت به نیروهای ستادی می کنند؟»

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اختصاص ثریا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان