یک غزه، یک دنیا دروغ!

۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۰:۲۷ چاپ کد خبر: 7223

به گزارش سرویس وبلاگستان لنگرنیوز ، آهستان در بروز رسانی خود نوشت : 


در زمانه ای زندگی می کنیم که بی شرمانه ترین دروغها، به نام آزادی و دموکراسی و حقوق بشر از زبان و دهان پست ترین آدم های روی کره زمین شنیده می شود. آدم هایی که به ظاهر همه ویژگی های یک انسان مدرن و باشخصیت را دارا هستند، اما در حقیقت روی درنده ترین حیوانات را سفید کرده اند.


تحمل بعضی ادعاها واقعا سخت است. بعضی حرفها را می  توان پاسخ داد، اما بعضی ها را نه. مخصوصا آنهایی که بدیهی ترین واقعیات ممکن را زیر سوال می برند. مثلا با کسی که روشنایی روز را انکار می کند، چطور و با چه منطق و زبانی می شود حرف زد؟


به عبارات زیر دقت کنید:


«بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل عملیاتی را که ضامن سلامتی اسرائیلی ها است، تشدید کرد! فلسطینی ها در نوار غزه در واقع به خاطر عدم مسئولیت پذیری جنبش حماس این مشکلات را تحمل می کنند و ما از افزایش قربانیان فلسطینی در نوار غزه بسیار نگرانیم!»


«ما به حقوق بشر احترام می گذاریم و از جامعه جهانی می خواهیم تا به خشونت ها میان ما و فلسطین پایان دهد!»


«اسرائیل حق دفاع از خودش را دارد!»


اولی را بان کی مون گفته، دومی را وزیر خارجه اسرائیل و سومی را هم وزیر دفاع آمریکا! رسانه های غربی هم در کمال بی طرفی؟! این اظهارات را به دنیا مخابره می کنند. همه چیز عادی و طبیعی. واقعیت را اینگونه می سازند. حتی اگر فیلم و تصویر صدها جنازه پاره پاره فلسطینی از رسانه ها پخش شود، بازهم صدای آژیر خطر و و ترس و وحشت متجاوزان اسرائیلی است که با آه و ناله فراوان به ذهن مخاطب القاء می شود! جنایات اسرائیل را سیاست دفاعی می نامند، دفاعی که پیش از حمله طرف مقابل آغاز شده! اسمش را هم می گذارند دفاع پیشگیرانه! به همین سادگی. به همچین آدمهایی و همچین ادعاهایی چطور می توان پاسخ داد؟ آدم از این همه وقاحت و پر رویی در می ماند.


چند شب پیش نماینده اسرائیل در جلسه شورای امنیت گفته که فاصله آژیر خطر تا پناهگاه یا مرگ برای شهروندان ما، ده تا پانزده ثانیه است! لابد جنایتکاران اسرائیلی به همین دلیل است که دست به دفاع پیشگیرانه زده اند و هزاران بمب و موشک را بر سر مردم بی گناه و غیر نظامی ریخته اند. نماینده فلسطین هم که از این همه بی شرمی متعجب شده بود، به خبرنگاران گفته که شهروندان غزه تنها یک ثانیه با مرگ فاصله دارند!


من مانده ام که آیا فهم این ها برای مقامات غربی سخت است؟! یعنی واقعا فرق بین یک موشک فلسطینی با یک موشک اسرائیلی را نمی دانند؟ آمار تلفات دو طرف را نمی خوانند؟ نمی بینند که نهایت خسارت این موشک فقط در حد ترک های روی یک دیوار است و آن یکی، یک محله و یک شهر را ویران می کند؟ اینجا چند مجروح و آنجا صدها نفر کشته و مجروح؟ بدن های تکه تکه زنان و کودکان را نمی بینند؟


چرا، همه اینها را می بینند و می فهمند، اما ما در دنیایی زندگی می کنیم که بدیهی ترین مسائل به راحتی وارونه می شود. چرا که جهان مدرن با دروغ های شیک و بزرگ اداره می شود، توسط دروغگوهای به ظاهر با شخصیت. چه دنیای حال بهم زنی!

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان