تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ جهانی والیبال 2014 برابر آمریکا مغلوب شد.تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی 2014 از ساعت 20 در سالن نلسون ماندلا به مصاف تیم ملی آمریکا رفت.

شاگردان کواچ که در مرحله گذشته صدرنشین شدند و توانستند روسیه را حذف کنند، در دیدار امشب با نتیجه 3 بر صفر ( 25 - 18، 25 - 22 ، 25 - 16) مقابل یانکی ها مغلوب شدند. به این ترتیب تیم ملی والیبال آمریکا راهی دیدار پایانی شد و ایران به دیدار رده بندی رسید.

در ست دوم این دیدار سید محمد موسوی از ناحیه مچ پا مصدوم شد و کواچ به ناچار سعید مصطفی وند را جایگزین وی کرد. دکتر افروزی مداوا روی پای موسوی را بعد از تعویض آغاز کرد تا به زودی مشخص شود که این بازیکن به دیدار فردا شب می رسد یا خیر.

آمریکایی ها در سال 2008 قهرمان لیگ جهانی شدند؛ در سال 2012 عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند. در سال های 1992 و 2007 هم عنوانی بهتر از سومی به دست نیاوردند.

آخرین جدال تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا مربوط به مسابقات قهرمان قاره ها است که در آن دیدار تیم ایران با هدایت ولاسکو توانست با نتیجه 3 بر 2 از سد آمریکا عبور کند تا دیدار امشب دو تیم ضمن جدال برای رسیدن به فینال، جنبه انتقامی هم برای شاگردان جان اسپرو داشته باشد.

جان اسپروی سرمربی جوان و 43 ساله ایالات متحده آمریکا است. مردی که طی 5 سال گذشته به عنوان کمک مربی تیم آمریکا همکارِ هیومک کاچن و آلن نایپ بوده و البته مدال طلای المپیک و لیگ جهانی 2008 را بر گردن آویخته است. او از ابتدای لیگ جهانی سال گذشته، سرمربیگری ایالات متحده را بر عهده گرفته است.

آمریکایی ها همواره در میان مدعیان والیبال جهان برای خود اسم و رسمی داشتند. قهرمانی المپیک سال های 1984، 1988 و 2008 در کنار ده ها عناوین دیگر، کلکسیونی از افتخارات را در تاریخ والیبال این کشور پدید آورده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان