دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست های داعش اولین حکم سنگسار را در این کشور انجام داده اند و یک زن سوری را در شمال این کشور به اتهام زنا سنگسار کردند.

 به گزارش لنگرنیوز ، دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد با بیان این خبر اعلام کرد: عناصر گروه به اصطلاح "دولت اسلامی" (داعش) یک زن 30 ساله را در استان رقه به اتهام زنا سنگسار کردند و حاضران تا وقتی که این زن جان خود را از دست داده به وی سنگ زدند.
بنابر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه این اولین حکم سنگسار در سوریه است و در شهر الطبقه در استان رقه واقع در شمال این کشور رخ داده است.
شاهدان عینی نیز اعلام کردند که سنگسار پس از نماز عشاء پنج شنبه و در یک بازار محلی در شهر مذکور انجام شده است. این حکم پس از حضور متهم در دادگاه دولت اسلامی در این شهر اجرا شد.
داعش در مناطقی که تحت کنترل خود دارد دادگاه هایی را تشکیل داده که به اتهامات مختلف مردم رسیدگی می کند و این زن نیز در یکی از این دادگاه ها محاکمه و به سنگسار محکوم شده بود.
برخی خبرگزاری ها نیز اعلام کردند که یک زن دیگر در سوریه روز جمعه و به فاصله یک روز از اجرای اولین حکم سنگسار به همین اتهام، سنگسار شده است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان