در چند روز گذشته شاهد اخبار های حاشیه ای در شهرستان بودیم که موجب به واکنش برخی افراد و رسانه ها شد.در این خصوص لنگرنیوز اخباری را در زمینه انتخاب شهردار جدید لنگرود و دو جوابیه از سوی اعضای شورا لنگرود و خبری در مورد انتصاب مهدی رجایی به عنوان مشاور فرماندار در لنگرنیوز منتشر شد که میتوانید در زیر لینک خبر ها را مشاهده فرمایید.

به گزارش لنگرنیوز ، در اول این مطلب باید اعلام کنیم که سایت لنگرنیوز در خرداد 91 ایجاد گردید و هدف از تشکیل ان اطلاع رسانی صحیح در چارچوب قانون مطبوعات و اساسی است و می باشد و تا کنون مفتخریم با انجام گزارشات و مصاحبه ها با مدیران استانی و شهرستانی مواردی را توانستیم پیگیری و به نتیجه برسانیم .

در چند روز گذشته شاهد اخبار های حاشیه ای در شهرستان بودیم که موجب واکنش برخی افراد و رسانه ها شد.در این خصوص لنگرنیوز اخباری را در زمینه انتخاب شهردار جدید لنگرود و دو جوابیه از سوی اعضای شورا لنگرود و خبری در مورد انتصاب مهدی رجایی به عنوان مشاور فرماندار در لنگرنیوز منتشر شد که میتوانید در زیر لینک خبر ها را مشاهده فرمایید.

انتخاب افشین گلباغی به عنوان شهردار جدید لنگرود - جوابیه 1 اعضا شورا - جوابیه 2 اعضا شورا - خبر انتصاب رجایی به عنوان مشاور فرماندار

در این خصوص سایت نماینده شهرستان لنگرود دو خبر به عنوان جوابیه را در واکنش به خبر های لنگرنیوز منتشر کردند  که چند سوال را ایجاد می کند که چه دلیل وجود دارد که سایت شخصی نماینده شهرستان در خصوص یک فرد و در مورد شورای شهر موضع گیری کند در صورتی که سایت به عنوان پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم لنگرود در مجلس ایجاد شده است و طبیعتا اخبار مثل سایت سایت های مشابه در حول محور فعالیت های نماینده پرتلاش لنگرود و اخبار مجلس می تواند باشد.

لازم به ذکر است که لنگرنیوز قصد انتشار این جوابیه و خبر را نداشت به دلایل توهین و افترایی که به عوامل لنگرنیوز شد برای تنویرافکار عمومی و مطالبه حق خود مجبور به انتشار این خبر شدیم.

1 - لنگرنیوز خبری با تیتر ((رئیس ستاد روحانی در لنگرود ، مشاور فرماندار شد )) منتشر کرد که سایت نماینده لنگرود در واکنش به این خبر جوابیه ای را در ان سایت فوق الذکر منتشر کرد که در مرحله اول همین کار بی قانونی است و جوابیه طبق قانون مطبوعات می بایست توسط لنگرنیوز منتشر می گردید که این چنین نشد و این اولین گام بی قانونی است.

2 - خبر مورد اشاره مربوط به یک شخص است و در صورت وجود جوابیه ، شخص مورد نظر می تواند جوابیه رابه سایت انتشار دهنده خبر ارجاع دهد و جای سوال است که چرا سایت نماینده شهرستان اقدام به انجام جوابیه کرده است.

3 - در خصوص انتشار و جوابیه اعضا شورا ، عوامل سایت نماینده لنگرود اعلام کرده است که (( مواضع جانبدارانه لنگر نیوز موجب اختلاف بین اعضای شورای اسلامی شهرلنگرود شد)) در صورتی که لنگرنیوز هیچ دخالتی در خصوص این دو جوابیه نداشته است و دستخط ارسال شده اعضا شورا به همراه امضا افراد شورا در تحریریه لنگرنیوز موجود می باشد و درخواست جوابیه از سوی اعضا شورا بود و این یکی از تهمت هایی است که به دلیل عدم اطلاع کافی سایت نماینده لنگرود چنین خبری را منتشر کرده است.

4 - در یکی از جوابیه های سایت نماینده در مورد لنگرنیوز فردی با نام ... متن زیر را در مورد لنگرنیوز در زیر جوابیه سایت نماینده به کار برده است و نمونه ای از اغماض نسبت به لنگرنیوز مشاهده گردید که البته تهمت و افترا را هم می توان به آن اضافه کرد.

متن کامنت : ما مردم لنگرود واقعا از سایت نماینده شهر لنگرود تشکر میکنیم قبل از این سایت لنگر نیوز که تنها سایت لنگرود بود هرچیزی دلش میخواست میگفت و سایتی نبود که جلوش در بیاد واقعا از گردانندگان سایت اقای لاهوتی تشکر میکنیم که ماهیت این سایت رو در مسائل گوناگون به مردم نشون میده ما و دوستانمان معتقدیم که لنگر نیوز یک مشکل اجتماعی شهر به حساب میاد و قراره در آینده نزدیک از ارتباطات این سایت پرده برداریم چون این سایت با همه مسئولین گویا مشکل داره و میشه نتیجه گیری کرد که ......

نکته : البته بقیه کامنت حذف شده است که تصویر اولیه را در زیر اوردیم .

 4

و باز جای سوال پیش می آید که چرا سایت نماینده اقدام به انتشار جوابیه در خصوص شورای لنگرود و آقای مهدی رجایی کرده است.

5 - با توجه به اینکه در سطح کشور بیش از ده ها هزار سایت در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند شاید برای لنگرود تعداد اندک سایت های خبری موجود کم باشد و باعث خوشحالی می شود که شهرستان در فضای مجازی در زمینه های مختلف برای آبادانی و پیشرفت اقتصادی و فرهنگی شهرستان به ترویج اخبار سالم و صحیح بپردازند.

اینکه در سایت نماینده لنگرود آمده است که با افتتاح سایت نماینده لنگرود از تک سایتی در آمده است به نظر می رسد که این از خودبرتر بینی است چرا که هدف لنگرنیوز یکه تازی در شهرستان نیست و حتی تمایل داریم دوستان خود را در صورت رعایت قوانین اسلامی و قانون مطبوعات کمک دهیم تا در انتشار اخبار به روز شهرستان برای افکار عمومی تلاش بیشتری شود.

نکته مهم : 

مطمئنا مطالبی که در سایت نماینده مردم لنگرود آمده است مورد تایید و در خورشان مهندس لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود نیست و نخواهد بود و این احتمال است که با دیدن مطالب منتشر شده آزرده خاطر شوند.

به نظر حقیر نوشتن این گونه جوابیه ها و حمایت ها به صورت علنی ، تخریب به نماینده محترم است و امیدواریم افرادی که به عنوان خبرنگار و مدیر سایت نماینده محترم مشغول هستند به جای تضعیف و تخریب مهندس لاهوتی ، به فکر انتشار اخبار و فعالیت های انجام شده نماینده محترم باشند.

حق عوامل لنگرنیوز محفوظ است.

با توجه به توهینی که به صورت کامنت در زیر خبر سایت نماینده منتشر شد که ظاهرا مدیر سایت هم دقتی در انتشار یا ویرایش آن نداشت این حق برای عوامل لنگرنیوز محفوظ است که که این مورد را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند  ، ولی به دلیل اینکه این سایت مربوط به نماینده شهرستان لنگرود در مجلس می باشد و در اثر پیگیری قانونی موجب تخریب مهندس لاهوتی میگردد از حق  خود خواهیم گذشت ولی این انتظار را داریم که جناب لاهوتی با عوامل سایت خود مواردی را تذکر دهند تا خدای نکرده توهین و یا اقدامی بر خلاف قانون اساس و شرع اسلام انجام نگیرد.

با تقدیم احترام

مدیر سایت خبری لنگرنیوز

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان