اعلام زمان از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵، عزم سیاسی ایران و آمریکا برای دستیابی به توافق نهایی در موضوع هسته ای، بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره جنایات اخیر رژیم اسرائیل علیه مردم غزه و پیگیری جدی اوضاع عراق از سوی ایران، از جمله مهم ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

تابناک : اعلام زمان از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵، عزم سیاسی ایران و آمریکا برای دستیابی به توافق نهایی در موضوع هسته ای، بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره جنایات اخیر رژیم اسرائیل علیه مردم غزه و پیگیری جدی اوضاع عراق از سوی ایران، از جمله مهم ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره جنایات صهونیست ها در غزه
به گزارش «تابناک»، خبر ازسرگیری مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+ ۵ از ماه سپتامبر سال جاری میلادی، موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات جهانی قرار گرفته است. «تودی زمان» ترکیه می نویسد، پس از موافقت ایران و ۱+ ۵ با تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته ای، ایران اعلام کرده مذاکرات در اوایل ماه سپتامبر از سر گرفته خواهد شد. این روزنامه به نقل از مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران می نویسد: «تمدید مذاکرات نشان می دهد که فضای مثبتی وجود دارد». وی اشاره کرده که هم اکنون بزرگ ترین اختلاف میان طرفین بر سر ظرفیت برنامه غنی سازی اورانیوم ایران است.
بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره جنایات صهونیست ها در غزه
در همین زمینه، روزنامه «گالف نیوز» با انتشار مطلبی از عزم مقامات عالی رتبه سیاسی در ایران و ایالات متحده برای برای دستیابی به توافق نهایی هسته ای و کارآمدی این توافق خبر داده است. این روزنامه می نویسد، ساختار رهبری سیاسی در ایران و آمریکا، خواستار دستیابی به توافق است و اطمینان دارد می توان به یک توافق دست یافت؛ بنابراین، تمدید چهار ماهه دوره زمانی مذاکرات، نشانه شکست گفت و گو ها نیست و صرفاً بیانگر آن است که دو طرف به زمان بیشتری نیاز دارند. به باور گالف نیوز، از نشانه های عزم طرفین برای رسیدن به توافق این است که هر دو طرف در گفت و گوهای اخیر در وین در مسائل کلیدی از خود انعطاف نشان داده اند.
بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره جنایات صهونیست ها در غزه
اما در میان دیگر مطالب، سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری درباره رخدادهای اخیر در غزه، در شمار بسیاری از مطبوعات و رسانه های جهانی بازتاب یافته است. خبرگزاری «رویترز» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد، رهبر ایران خواستار پایان کار رژیم جنایتکار اسرائیل شده است. این خبرگزاری می نویسد آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، روز گذشته خواستار برگزاری رفراندومی در سرزمین های اشغالی شده که شامل عرب ها و یهودیان این سرزمین باشد تا بدین ترتیب، کار رژیم صهیونیستی به پایان برسد؛ اما به باور ایشان، تا هنگامی که امکان برگزاری چنین رفراندومی فراهم شود، مقاومت مسلحانه امری لازم و ضروری است.
بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره جنایات صهونیست ها در غزه
در پایان در مطلبی مربوط به اوضاع عراق، سایت خبری «عراقی نیوز» به اظهارت روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره این کشور پرداخته و می نویسد، ایران اوضاع عراق را با نگرانی بسیار شدید پیگیری می کند. افخم اشاره کرده که سفر اخیر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به عراق، در همین راستا و با هدف رایزنی با مقامات عراقی و همچنین انتقال پیام حمایت ایران از ثبات منطقه ای صورت گرفته است. وی ضمن هشدار درباره اینکه توسل به تروریسم، بر ساختار سیاسی عراق تأثیر می گذارد، گفته ایران از صلح و ثبات در عراق حمایت می کند و برای مبارزه با تروریسم مشغول رایزنی و گفت و گو با کشورهای منطقه است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان