حتی اگر خاتمی فردا در راهپیمایی روز قدس شرکت کند، نه او را از اصل موضع ناروشن درباره شعار “نه غزه نه لبنان” مبرا می کند و نه باعث تطهیر او از اقداماتش در فتنه خواهد شد.

به گزارش لنگرنیوز ، سید محمد خاتمی گفته است “شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس نشانه تعهد، انسان دوستی و مسئولیت اسلامی و انسانی همه کسانی است که حق را پاس می دارند و باطل و بیداد را محکوم می کنند.”

حمایت کلامی خاتمی از حضور در مراسم راهپیمایی روز قدس در شرایطی است که معلوم نیست خود و بسیاری از همفکرانش در مراسم این روز شرکت کنند.

در ماه های گذشته و بعد از انتخاب روحانی به عنوان رییس جمهور، اصلاح طلبان بارها تلاش کرده اند تا با استفاده از مراسم و مناسبت های اینچنینی، برای تطهیر خاتمی و فراهم کردن زمینه های پذیرش مجدد او در نظام و در میان مردم بهره برداری کنند اما هر بار با شکست مواجه شده اند.

یکی از آخرین نمونه های آن به خبرسازی پیرامون حضور او در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته بازمی گشت که یکی از رسانه های نزدیک به دولت، در این باره نوشته بود “حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن به تمام مردم ایران مربوط است و کسی حق ندارد برای دیگران محدودیت ایجاد کند.”

 با این وجود سوابق خاتمی در جریان حوادث مربوط به فتنه، و کارنامه او نزد مردم باعث شد تا او از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن صرف نظر کند.

در جریان راهپیمایی روز قدس در سال ۸۸ خاتمی قصد داشت در حوالی دانشگاه تهران با پائین آمدن از خودروی خود به جمع راهپیمایان بپیوندند، اما پس از پایین آمدن از خودرو با خشم مردم شرکت کننده در این راهپیمایی روبه شد که شعارهای “مرگ بر ضد ولایت فقیه”، “مرگ بر منافق”، “منافق برو بیرون” و مرگ بر … را روانه وی می کردند

در خصوص راهپیمایی روز قدس نیز وضعیت کم و بیش مشابهی وجود دارد. مواضع تاریک سران و حامیان فتنه در خصوص شعار “نه غزه نه لبنان” در سال ۸۸ باعث شده است تا اصل حضور یا عدم حضور خاتمی در راهپیمایی روز قدس تحت الشعاع قرار بگیرد.

آنچه مسلم است این است که حضور یا عدم حضور خاتمی در راهپیمایی روز قدس مسئله اصلی نیست. حتی اگر خاتمی فردا در راهپیمایی روز قدس شرکت کند و فارغ از واکنش منفی احتمالی مردم به او، نه خاتمی را از اصل موضع ناروشن او درباره شعار “نه غزه نه لبنان” مبرا می کند و نه باعث تطهیر او از اقداماتش در فتنه خواهد شد.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان