رسانه های اصلاح طلب در عملی ناجوانمردانه اقدام به «حصر رسانه ای» پرکار ترین وزیر دولت نمودند، چرا که وی جایی برای سیاست بازی آنها درنظر نگرفته است.

فرهنگ نیوز نوشت : پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و روی کار آمدن دولتی که خود را صاحب تخصص و تجربه می نامید و شعار اعتدال و وحدت را سر می داد، امید می رفت تا گره از مشکلات مردم در بخش های گوناگون جامعه باز شود. اما با معرفی وزرا به مجلس صدای اولین هشدارها از سوی خیرخواهان به گوش می رسید که این کابینه نوید دولتی معتدل را به مردم نمی دهد، مخصوصاً حضور برخی افراد در وزارتخانه های حساس این تلقی را ایجاد نمود که عده ای در حاشیه دولت قصد سیاسی کاری های حزبی خود را دارند و خدمت به مردم در اهدافشان نمی گنجد.

برای نمونه وزیر محترم ارشاد از جمله افرادی بود که از همان ابتدا حاشیه ساز شد و با تصمیمات عجولانه که بعضاً از دایره اعتدال نیز خارج است عملاً این وزارت خانه را از پرداختن به وظیفه اصلی خود که همانا گام برداشتن در مسیر تعالی فرهنگی و بهبود شاخص های فرهنگی جامعه است دور نموده است؛ یا در وزارت علوم نیز شاهد هستیم با انتساب های اتوبوسی در دانشگاه ها که اعتراض دانشجویان و اساتید و نمایندگان محترم مجلس را به همراه داشته است و حتی رئیس محترم جمهور نیز به وزیر مربوطه تذکر داده اند، اوضاع به سویی هدایت می شود تا بار دیگر دانشگاه ها بجای اینکه بازویی برای رشد علمی و اقتصادی کشور باشند تبدیل به بحرانی امنیتی برای جمهوری اسلامی شوند. در برخی وزارت خانه های دیگر نیز اوضاع دست کمی از این دو وزارت خانه ندارد، گه گاه خبر از رانت های عظیم اقتصادی یا عدم برخورد با پرونده های فساد نفتی و... به گوش می رسد. به نظر می رسد عده ای تندروی سیاسی و باند باز در حاشیه دولت وجود دارند که شرط حیات خود را در غوغا سالاری و ایجاد تنش های بیهوده سیاسی می دانند و قصد دارند تا با دامن زدن به بازی های سیاسی و حمایت از افراطیون اصلاح طلب فضای سیاسی و اجتماعی کشور را به گونه ای مسموم کنند تا جلو خدمت رسانی دولت گرفته شود.

1

در این میان اما باید به نقطه عطفی در دولت تدبیر و امید اشاره نمود؛ دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت که از ابتدای کار خود در وزارت خانه مهم و پرمشغله بهداشت از غوغا سالاری و سیاسی کاری پرهیز نمود و تلاش نمود تا این وزارت خانه صرفاً به انجام وظیفه ذاتی خود بپردازد. وزیر بهداشت در عزل و نصب های دانشگاه های علوم پزشکی شایسته سالاری را مقدم بر سیاسی بازی قرار داد، (اقدامی که در وزارت علوم هیچ گاه دیده نشد) همچنین از معاونین کاردان و باتجربه در وزارت بهداشت کمک گرفت، به گونه ای که یکی از معاونین ایشان معاون دکتر لنکرانی در زمان وزارتش بوده است. در طول این یک سال مردم کمترین حاشیه سازی و بیشترین خدمت رسانی و تغییر در وضعیت نیازمندان را از این وزارت خانه در خبرها شنیده اند درصورتی که علی جنتی خود عامل حاشیه و تندروی در وزارت ارشاد شده است و تاکنون نه تنها برون داد مثبتی درزمینهٔ فرهنگی از وزارتخانه اش دیده نشده بلکه اقداماتش سبب شده است تا رهبر معظم انقلاب نیز تذکراتی جدی درزمینهٔ مسائل فرهنگی به دولت گوشزد نمایند.

 قاضی زاده در طول یک سال دوران وزارتش توانست طرح بیمه همگانی رایگان را اجرایی نماید، نظام سلامت را که در آن درمان بسیاری از بیماران در مراکز دولتی رایگان شده است را تا حد زیادی به اجرا در بیاورد، با تعامل مناسب با مجلس اعتبارات موردنیاز برای پیشبرد خدمت رسانی درزمینهٔ سلامت و بهداشت را جذب نمود و از همه مهم تر در مقابل انتقادات منتقدان دست به برچسب زنی و توهین به طرف مقابل نمی زند، بلکه شخص خودش یا معاونینش با بررسی میدانی و سریع مسئله به دنبال چاره سازی و رفع مشکل برمی آیند که همین موضوع باعث شده است تا این وزیر دولت اعتدال پایگاه اجتماعی مناسبی را در میان مردم و حتی منتقدین به دست آورد.

وی که پیش از دوران وزارتش و در حین این مسئولیت مهم بخشی از وقت خود را برای درمان مردم مناطق محروم کشور اختصاص داده است، پس از مطرح شدن نابینا شدن دختر بچه 6 ساله از هر دو چشم به دلیل اشتباه پزشکی، عمل پیوند این کودک 6 ساله را شخصاً و به صورت رایگان به عهده گرفت. عملی که اکنون موجب بازگشت بینایی این کودک شده است.

2

قاضی زاده پیش از این در خصوص این حادثه پزشکی گفته بود:

"چند وقت پیش دوستی پرسید، نسبت به شوخان (کودک 6ساله) چه احساسی داری؟ گفتم: پزشک، همه بیمارانش را به یک چشم می بیند. شوخان و همه بچه های این سرزمین مانند فرزندان خودم عزیز هستند؛ اما مردم هم باید بدانند پزشک، انسانی است که تلاش می کند با علمی که آموخته و تجربه ای که اندوخته، دردی از تن رنجوری بزداید. به قول حکما «ما وسیله ایم و درد و دوا در اختیار اوست.»"

باید به دولت یادآور شد که پرداختن به حاشیه ها و میدان دادن به اصلاح طلبان افراطی در برخی از وزارت خانه های حساس فقط باعث دلسردی مردمی می شود که به امید اعتدال به دولت رأی داده اند و ناکارآمدی دولت را اثبات می کند؛ اعتدال واقعی را شاید بتوان با استفاده از مدل مدیریتی دکتر قاضی زاده هاشمی در دیگر بخش های دولت نیز اجرا نمود و از این طریق به جای محور قرار گرفتن بازی های سیاسی، مردم و مشکلات آن ها در محور عملکرد دولت قرار داد.

اما نکته جالب اینجاست که رسانه های اصلاح طلب نه تنها موفقیت های وزارت بهداشت دولت اعتدال را در خبرهای خود سانسور می کنند بلکه از هر بهانه ای برای تخریب وزیر پرکار دولت نیز بهره می برند و این واقعاً جای تأسف دارد و نشان دهنده برنامه افراطیون برای آیندهٔ دولتی است که آن را "رحم اجاره ای" نامیده اند. این افراطیون که در فتنه 88 پاسخ دندان شکنی از مردم گرفته اند، با رخنه در برخی رسانه های گروهی تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا فضای اختلاف و دشمنی و درعین حال حاشیه سازی و حمایت از فتنه گران را در جامعه نشر دهند و از این آب گل آلود به خیال خود نهنگ صید کنند!

شاید اصولگرایان نظر سیاسی متفاوتی با دکتر قاضی زاده هاشمی در برخی موارد داشته باشند، اما "حصر رسانه ای" و تخریب این وزیر پرکار از سوی رسانه های اصلاح طلب که ادعای حمایت از دولت را با خود یدک می کشند و درواقع سعی دارند از موقعیت اجتماعی دولت اعتدال، برای افراط خواهی خود، وسیله ای بسازند، ناجوانمردانه است و وظیفه ذاتی و اخلاقی رسانه است تا دوست و دشمن را به دولت اعتدال بشناساند بلکه از انحراف در مسیر خدمت رسانی جلوگیری شود. اکنون زمان آن است که رئیس جمهور محترم با بررسی عملکرد یک ساله وزرا، دولت را در مسیر اعتدال ترمیم نماید و خود را از بند افراط برهاند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان