مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: شهید علی عباس حسین پور، دانشجویی بود که برای استقبال از شهادت 40 روز را در شرایط سخت مناطق عملیاتی روزه گرفت.

به گزارش «لنگرنیوز» ، میردریکوند در آیین رونمایی از سند هویتی شهید دانشجو و طلبه علی عباس حسین پور که به عنوان شهید شاخص دانشجوی استان لرستان نیز معرفی شده است، گفت: شهید علی عباس حسین پور، دانشجویی بود که برای استقبال از شهادت 40 روز را در شرایط سخت مناطق عملیاتی روزه گرفت و در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید؛ از این رو ما خیلی مایل بودیم که رونمایی از سند هویتی این شهید والامقام در ماه رمضان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه شهید حسین پور با اخلاصی که داشت آمادگی پذیرش شهادت را در خود حس کرده بود و در این راستا نیز گام برداشت تا به آرزویش رسید، افزود: خاطره دیگری که از این شهید مطرح شده است این است که این شهید والامقام به دلیل ارادتی که به امام رضا(ع) داشت پیش بینی کرده بود که پس از شهادتش پیکرش برای وداع به حرم امام رضا (ع) منتقل می شود و در واقع همین گونه هم شد و در حالی که خانواده این شهید در انتظار تحویل گرفتن پیکر شهید خود بودند پیکر شهید به اشتباه به مشهد مقدس منتقل و پس از وداع در حرم امام رضا(ع) دوباره به زادگاهش خرم آباد بازگردانده می شود.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: شهید حسین پور می گفت که من در دو دانشگاه درس می خوانم یکی در دانشگاه علم و دیگری در دانشگاه کربلا که نهایتا به خاطر دانشگاه کربلا همه چیز را رها کرد و به آن چیزی که آرزویش را داشت یعنی شهادت رسید.

میردریکوند خون شهدا را رمز بقای انقلاب دانست و ادامه داد: آسایش و آرامشی را که امروز ما از آن بهره مند هستیم به برکت خون شهدا است.

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری یکی از میادین شهر به نام شهید علی عباس حسین پور و همچنین مزین شدن صنایع استان به نام شهدا از جمله پیشنهاداتی بوده است که به مسئولان ذی ربط ارائه کرده ایم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان