نسخه نویسان سازش که عنوان "کاسبان تحریم"حقیقتاً برازنده آن هاست، با غفلت از راهبردهای کلان پیشرفت کشور، تنها راه پیشرفت و توسعه کشور را "جهانی شدن" و به عبارتی، "غربی شدن" می دانند.

به گزارش لنگرنیوز ، فرهنگ نیوزنوشت : حکایت "نسخه نویسان سازش با استعمار" و "مبلغان ارتجاع غرب"، حکایت یک استخر است. این استخر به خودی خود زیباست. ولیکن کیفیت محتویات آن با شخصی است که در حقیقت تام الاختیار است. هر وقت دلش خواست آب را در استخر سرازیر می کند، هر وقت دلش نخواست آب را می کشد و استخر را تهی می کند. شاید هم دلش بخواهد تا فاضلاب را به استخر بریزد! استخر اراده ای ندارد و فقط یک ظرف است و مظروف در اختیار فردی است که صرفاً بر اساس منافع شخصی خود رفتار می کند.

سالیان درازی است که اهل سازش، معتقدین به اسلام ناب را با برچسب متحجر و گریزان از واقعیت های عالم و بیگانه با فنّاوری روز معرفی می کنند. این جماعت، استراتژی مقاومت و اتکا به ظرفیت های داخلی را در دهکده جهانی، امری مذموم و منسوخ قلمداد می کنند. اما حقیقت ماجرا چیست؟

واقعیت این است که ما علم را از همه کس می گیریم؛ حرفی نداریم. اسلام به ما گفته: «اطلبوا العلم ولو بالصّین». چینِ آن روز وارث یک تمدن کهن و پیشرفته بود، با آن فاصله؛ و مطلقاً هم بویی از اسلام به مشامشان نرسیده بود؛ درعین حال پیغمبر فرمود علم و دانش و تجربه و - به زبان امروزی ما - فنّاوری را هر جا بود، بروید طلب کنید؛ یعنی شاگرد عالم بشوید و در مقابل عالم زانوی ادب بزنید و از او یاد بگیرید. ما هیچ ننگمان نمی کند که علم را از غربی ها و اروپایی ها یاد بگیریم؛ اما ننگمان می کند که همیشه شاگرد بمانیم. شاگردی می کنیم تا استعداد خود را پرورش دهیم و از درون بجوشیم. ما نمی خواهیم حکایت آن استخر باشیم، بلکه می خواهیم مثل چشمهٔ جوشان باشیم و از خودمان بجوشیم و استعدادهای خود را به کار بگیریم.

در حال حاضر بسیاری از متفکران در جامعه به ظاهر مدنی و پیشرفته غرب، درد اصلی بشر امروز را بی ایمانی، فقدان معنویت و دوری از تعهد و ارزش های الهی و قدسی می دانند. علاوه بر این، مراکز مطالعاتی جامعه شناسی مغرب زمین در سال های اخیر به دفعات نسبت به قربانیان بحران هایی همچون "پوچ گرایی" و "تبدیل شدن انسان ها به شی و کالا" هشدار داده اند و چاره کار را در بازگشت انسان غربی به ایمان و معنویت راستین و اندیشه قدسی می دانند.

* هدف از انحصار طلب خواندن انقلاب و شعار جهانی شدن چیست؟

حقیقت دیگر در مغرب زمین این است که برای نظام به اصطلاح لیبرال دموکراسی که نه لیبرال است و نه دموکراسی (بخوانید نظام استکبار و استثمار جهانی) هیچ چیز ملاک نیست جز اینکه بتوانند از مراکز قدرت خودشان، کاملاً انحصارطلبانه، کنترل تمام مراکز اساسی و منافع جهانی را در اختیار داشته باشند. انقلاب را به انحصارطلبی متهم می کنند، برای اینکه انقلاب از سر راه انحصارطلبی آن ها برخیزد، دنیا را به عنوان دهکده جهانی معرفی می کنند، برای اینکه کدخدایی این دهکده را بر عهده گیرند، شعار جهانی شدن فرهنگ را سر می دهند، برای اینکه فرهنگ خودشان را بر تمام فرهنگ های عالم مسلط کنند. درحالی که هیچ انسانی حق مخالفت با منافع صهیونیسم را در کشورهای غربی ندارد، از ملت های مسلمان می خواهند که در فرهنگ و باورهای خویش معتقد به تکثر و چندصدایی باشند.

حال باوجوداین واقعیت های ملموس، جماعتی مغرض و مجذوب در کنار عده ای غافل و نادان، هم راستا با دستگاه ها و تئوریسین های جنگ نرم نظام سلطه، درصددند تا خط ارتجاع به غرب و خط برگشت به تحمیل پذیری غربی را دوباره زنده کنند. این گروه با ظاهری روشنفکرمأبانه، تئوری جهانی شدن و تغییر گفتمان را سر می دهند و دوران آرمان خواهی و تبری و تولای سیاسی را تمام شده می پندارند. بررسی تبارشناسی این نسخه نویسان، نشان دهنده این واقعیت است که این جماعت، بعضاً درگذشته از طرفداران دوآتشهٔ شعار اصلاحات بوده اند و برخی از آن ها از فعالین و محکومین فتنه 88 نیز هستند.

* کاسبان حقیقی تحریم چه کسانی هستند؟

 نسخه نویسان سازش که عنوان "کاسبان تحریم"(در نقش تحریک کنندگان دشمن در تشدید تحریم ها پس از فتنه 88) حقیقتاً برازنده آن هاست، با غفلت از راهبردهای کلان پیشرفت کشور همچون اقتدار و پیشرفت درون زا، اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و توجه به سرمایه های ملی، تنها راه پیشرفت و توسعه کشور را "جهانی شدن" و به عبارتی، "غربی شدن" می دانند. تئوریسین های دیروز جریان فتنه در نقش نسخه نویسان امروز خط سازش، آرمان شهری را تجسم و تصور می کنند که دموکراسی، جهانی شدن فرهنگ، نهادینه شدن چند قرائتی و تکثر خواهی در باورها و اصول دینی، عقلانیت در سیاست خارجی، استقلال رسانه ها، آزادی زنان و دیگر اصول اساسی لیبرال دموکراسی غربی از ویژگی های اصلی آن است.

1

این نسخه نویسان به مخاطب این گونه القاء می کنند که شاه بیت برون رفت از مشکلات فعلی جامعه، رفع تحریم ها از طریق اعتمادسازی در جامعه جهانی است. بدیهی است که منظور از جامعه جهانی، همان چند کشور معدود سلطه گر و استعمارگر جهان است. نسخه نویسان سازش، پس از اعتمادسازی، حرکت گام به گام به سمت جهانی شدن با ویژگی های ذکرشده در سطور بالا را هدف نهایی آرمان شهر کذایی خود می دانند. تئوریسین های جریان فتنه که همواره با برچسب زدن بر تفکر انقلابی و جریان مقاومت، تفکرات افراط گونه ضد دینی و ضد ایرانی خود را پنهان می کنند، از تشریح حقایق آرمان شهر کذایی جهانی شدن به شدت گریزانند.

اما آرمان شهر نسخه نویسان سازش که صدای ترک های آن در کشورهای مغرب زمین، هرروز، بیش ازپیش به گوش می رسد، با مدینه فاضله اسلام، تفاوت های عدیدهٔ ماهوی دارد. در این آرمان شهر کذایی، دولت نگاهی بی تفاوت به ارزش های انسانی و اسلامی دارد.

در حقیقت دولت (در آرمان شهر سازشکاران)، با رویکردی معاش اندیش و فارغ از معاد اندیشی، هیچ ارزش خاصی را به جامعه توصیه نمی کند. درحالی که در یک حکومت اسلامی، هدف، هدایت جامعه به سمت ارزش های اسلامی، انسانی و اخلاقی است. در آرمان شهر غرب، قانون توسط مجمع عقلا و روشنفکران جامعه تدوین می شود، درحالی که در مدینه فاضله یک جامعه مسلمان، قانون گذار خداوند است.

در آرمان شهری که سازشکاران به مانند قبله آمال به آن نظر دارند، اصالت از آن مادیات است. همان اصالتی که غرب را با بحران معنویت و انقطاع فرهنگی مواجه کرده است. و در مدینه فاضله، اصالت به ارزش ها، معنویت و دین مداری است. خلاصه آنکه، آرمان شهر نسخه نویسان سازش، از اصول متعالی اسلامی همچون آزادی (طوق بندگی غیر خدا را باز کردن و بسته کمند محبوب گشتن)، عدالت اجتماعی، استقلال، مقابله با مستکبران، اخوت با مسلمانان، خودباوری و تعاون، رفق و مدارا، صداقت، عدالت اقتصادی و بسیاری دیگر از ارزش های اسلامی، بی بهره و تهی است.

اما سکهٔ نسخه نویسی اهل سازش، روی دیگری نیز دارد. این روزها، فتنه گران به جهت شیفتگی بی حدوحصر به قدرت و ثروت، با گذشتن از مرز عذرخواهی و ورود به عرصه طلبکاری، با تلاشی باطل و باهدف پاک کردن صورت مسئله فتنه، در پی بازگشت بدون هزینه به عرصه سیاست، فرهنگ و اقتصاد هستند. حواسمان باشد، آدرس غلط دادن، استراتژی اصلی فتنه گران است. دیروز با عنوان "تقلب" و امروز با عناوین دهان پرکنی همچون "اعتمادسازی" و "پیوستن به جامعه جهانی" و... این حکایت همچنان باقیست.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان