شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که اسرائیل با 4 بند در طرح فلسطینی موافقت کرده است و با خواسته های مربوط به بازگشایی فرودگاه و بندر دریایی و گشودن راه بین کرانه باختری و غزه مخالفت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل «خبرگزاری دانشجو»، تجاوز رژیم صهیونیستی به نواز غزه، در حالی وارد بیست و نهمین روز خود می شود که در ساعات اولیه امروز رژیم صهیونیستی و حماس با آتش بس 72 ساعته موافقت کردند.

 1

مهمترین عناوین خبری بیست و نهمین روز دفاع غزه در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی را می توانید در زیر ببینید.

18:46 برخی خانواده های فلسطینی پناهگاههای سازمان ملل را در غزه ترک کردند

در پی اعلام آتش بس هفتاد و دو ساعته بین رژیم صهیونیستی و حماس ، برخی خانواده های فلسطینی پناهگاههای سازمان ملل متحد را در غزه ترک کردند.

18:02 المیادین: اسرائیل با چهار بند طرح فلسطینی موافقت کرد

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد منابع دیپلماتیک به این شبکه گفتند اسرائیل به طور سری با چهار بند طرح فلسطینی موافقت کرده است.

اسرائیل با توقف تجاوز خود به غزه و لغو محاصره موافقت کرده است. اسرائیل همچنین با بند مربوط به حق صید دریایی و بند مربوط به اسرا موافقت کرده است.

اسرائیل به طور اصولی با خواسته های مربوط به بازگشایی فرودگاه و بندر دریایی و گشودن راه بین کرانه باختری و غزه مخالفت کرده است.

17:55 پرس تی وی: بسیاری از شهرک نشینان اسرائیلی از ترس موشکهای حماس از خانه هایشان فرار کردند

بسیاری از شهرک نشینان اسرائیلی از ترس موشکهای حماس از خانه هایشان فرار کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی حملات رژیم صهیونیستی موجب شده تا بسیاری از شهرک نشینان هم آواره شوند.در حدود صد و بیست و پنج هزار نفر از شهرک نشینان از ترس موشکهای حماس از خانه هایشان فرار کرده اند. یک شهردار اسرائیلی گفت در حدود 75 درصد از شهرک نشینان در نوار غزه خانه هایشان را ترک کرده اند و نا زمانیکه حملات موشکی ادامه داشته باشد به خانه هایشان بر نمی گردند.

17:45 ابومجاهد: نبرد هنوز به پایان نرسیده و مبارزان فلسطینی همواره آماده هستند

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از ابومجاهد (سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی فلسطین) گفت : مقاومت این پیام روشن را ارسال کرد که توان موشکی آن به قوت خود باقی است.

وی افزود : شلیک موشک تا دقایق آخر نشان می دهد که مقاومت قادر است اوضاع را دگرگون کند و معادله جنگ را به نفع خود تغییر دهد. باید برای رسیدن به همه خواسته هایی که به طرف مصری ارائه شده، جانفشانی کرد. ابومجاهد اظهار داشت نبرد هنوز به پایان نرسیده است و مبارزان برای دفع تجاوز رژیم اشغالگر همواره آماده هستند. اسرائیل سردرگم است و این نشان می دهد که ضربه ای از مقاومت دریافت کرده است.

17:35 شهرک نشینان صهیونیست در اعتراض به شکست در غزه خیمه اعتراض برپا می کنند

شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش درخبری فوری به نقل از پایگاه اینترنتی صهیونیستی یدیعوت احرونوت گزارش داد :ساکنان شهرک های صهیونیستی اطراف غزه تصمیم دارند در اعتراض به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه در قدس خیمه اعتراض برپاکنند.

16:43  1880 شهید حاصل جنایات 29 روزه رژیم صهیونیستی در نوار غزه است

شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه در جنایات 29 روزه رژیم صهیونیستی در این منطقه 1880 تن است.

16:22 تعدادی از اعضای مذاکره کننده فلسطین عصر امروز عازم قاهره می شوند

شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش درخبری فوری به نقل از سامی ابوزهری سخنگوی حماس گزارش داد مابقی اعضای هیئت مذاکره کننده فلسطینی عصر امروز غزه را به مقصد قاهره ترک خواهند کرد.

16:15 حماس: مقاوت در کمین هر نوع نقض آتش بس ازطرف اشغالگران است

یکی از رهبران جنبش حماس در غزه، تاکید کرد رژیم صهیونیستی مجبور شد بر اساس خواست مقاومت برای برقراری آتش بس از نوار غزه عقب نشینی کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، مشیر المصری در مصاحبه با این شبکه افزود: آتش بس کنونی با هدف بشردوستانه ای است و مذاکرات در مصر ادامه دارد.

المصری گفت: مقاومت در کمین هر نوع نقض آتش بس از طرف اسرائیل است. آتش بس پایدار به این بستگی دارد که اشغالگران خواسته ها و شرایط عادلانه مقاومت را بپذیرند.

وی خاطر نشان کرد: کشمکش سیاسی کنونی معادل جنگ میدانی مقاومت است و آسانتر از آن نیست. دشمن اسرائیلی مجبور شد بر اساس شرایط مورد نظر ما از نوار غزه عقب نشینی کند.

16:10 نتانیاهو: هرچه در توان داشتیم درغزه انجام دادیم

شبکه تلویزیونی القدس لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است: ما هرآنچه در توان داشتیم در نوار غزه انجام دادیم و تضمینی برای پیروزی صد درصدی نداریم.

16:07 رژیم صهیونیستی در قدس حالت فوق العاده اعلام کرد

شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از پایگاه اینترنتی صهیونیستی معاریو گزارش داد رژیم صهیونیستی ازبیم عملیات یک زن فلسطینی در قدس حالت فوق العاده اعلام کرده است.

15:34 حماس: در غزه اتفاق افتاد پیروزی برای مقاومت فلسطین محسوب می شود

شبکه تلویزیونی پرس تی وی در یک خبر فوری به نقل از حماس اعلام کرد: آنچه در غزه اتفاق افتاد پیروزی برای مقاومت فلسطین محسوب می شود. سخنگوی حماس گفت، نتانیاهو در غزه صد در صد شکست خورد.

همچنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس دستاورد اصلی جنگ غزه را درهم شکسته شدن اسطوره قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی دانست.

حماس چند ساعت پس از آغاز آتش بس در نوار غزه و عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از این منطقه اعلام کرد نتیجه برجسته این نبرد نظامی درهم شکستن بازدارندگی اسرائیل بود.

15:02 وزیر امور خارجه فلسطین برای تحقیق درباره جنایات جنگی در غزه به لاهه می رود

مقامات فلسطینی با توجه به جنایات غیرانسانی رژیم صهیونیستی در غزه ، تلاش برای محاکمه مسئولان این رژیم را در دادگاه جنایات بین المللی آغاز کردند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در خبری فوری نوشت وزیر امور خارجه فلسطین در قالب تلاش ها برای تحقیق درباره جنایات جنگی در غزه به لاهه می رود.

13:39 بزودی ارسال نخستین محموله کمکهای بشردوستانه به غزه

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از ارسال نخستین محموله کمکهای بشردوستانه به مردم ستمدیده غزه تا جمعه این هفته خبر داد.

13:12 العالم: یک عضو کابینه انگلیس دراعتراض به سیاستهای دولت این کشوردرباره جنگ غزه استعفا کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، سعیدة وارسی وزیر مشاور در کابینه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در اعتراض به مواضع دولت این کشور درباره جنگ نوار غزه استعفا داد.

12:12 نظامیان صهیونیست زنان فلسطینی را درمسجد الاقصی موردحمله قرار دادند

شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد نظامیان صهیونیست زنان فلسطینی را در ورودی مسجدالاقصی (باب الاسباط) با بمب های صوتی و گاز اشک آور مورد حمله قرار دادند.

11:59 دهها صهیونیست مسجد الاقصی را مورد حمله قرار دادند

شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد دهها شهرک نشین صهیونیست به همراه اری ارئیل وزیر مسکن رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی حمله کردند.

11:24 منابع اسرائیلی: هشتاد درصد خانواده های ساکن شهرکها حاضر به بازگشت نیستند

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت فاش کرد هشتاد درصد از خانواده های ساکن شهرک های نزدیک نوار غزه با وجود وعده های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، موشه یعلون وزیر جنگ و بنی گانتس رئیس ستاد ارتش این رژیم، حاضر به بازگشت به خانه های خود نیستند.

11:24 نظامیان اشغالگر ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی را ممنوع کردند

نیروهای نظامی صهیونیستی از صبح سه شنبه با برقراری تدابیر امنیتی در قدس ورود فلسطینیان کمتر از 50 سال را به مسجدالاقصی ممنوع کردند .

به دنبال اعلام نظامیان صهیونیستی به ممنوعیت ورود صبح امروز نمازگزاران فلسطینی کمتر از 50 ساله به مسجدالاقصی ، صدها فلسطینی ساکن کرانه غربی رود اردن و فلسطین اشغالی مجبور شدند نماز صبح را در خیابان ها و کوچه های اطراف مسجدالاقصی برگزار کنند.

نیروهای صهیونیستی با نصب موانع نظامی در خیابان های منتهی به مسجدالاقصی از ورود بسیاری از فلسطینیان به ویژه زنان فلسطینی به مسجدالاقصی ممانعت کردند .

به گزارش خبرگزاری دولتی فلسطین از قدس ،همزمان با اجرای این تدابیر شمار زیادی از جوانان فلسطینی ساکن قدس داخل مسجدالاقصی تجمع و اقامه نماز کردند . حضور این افراد بنا به درخواست روحانیون فلسطینی برای تجمع در مسجدالاقصی با هدف ممانع از اقدامات تخریبی صهیونیستها زیر مسجدالاقصی به بهانه پیدا کردن معبد سلیمان صورت گرفته است .

11:01 بازداشت 27 فلسطینی در قدس

نظامیان صهیونیستی دستکم 27 فلسطینی را در مناطق مختلف شهر قدس بازداشت کردند.

نظامیان اشغالگر اسراییلی در عملیات یورش خود در شهر قدس که از دیشب تا صبح امروز صورت گرفت دستکم 27 فلسطینی را بازداشت کردند. بازداشت این افراد به دنبال برگزاری تظاهرات در محکومیت حملات ارتش صهیونیستی به نوار غزه و وقوع درگیری هایی بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیستی در قدس صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دولتی فلسطین از قدس، مسئولان پلیس رژیم صهیونیستی در قدس با تایید بازداشت این فلسطینیان گفتند از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون 457 فلسطینی در مناطق مختلف شهر قدس بازداشت شده اند.

10:54 هواپیماهای بدون خلبان رژیم صهیونیستی در آسمان غزه همچنان پرواز می کنند

شبکه تلویزیونی القدس لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد درحالی که طرفهای فلسطینی به آتش بس احترام می گذارند هواپیماهای بدون خلبان رژیم صهیونیستی در آسمان این منطقه همچنان در حال پروازند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس قبل از موافقت با آتش بس 72 ساعته یک سری شروط را مطرح کرد که پس از پذیرش آنها از سوی دشمن صهیونیستی، موافقت خود را با آتش بس اعلام کرد.

10:48 شهادت دو کودک فلسطینی در رفح و افزایش شمار قربانیان نوارغزه به 1867 نفر

وزارت بهداشت فلسطینی اعلام کرد دست کم دو کودک در حمله هوایی بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح درجنوب نوار غزه شهید شدند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین روز سه شنبه گفت امجد عویضه 12 ساله و امل امجد عویضه 5 ساله در حمله به رفح به شهادت رسیدند.

اشرف القدره افزود با شهادت این دو کودک شمار شهدای فلسطینی از آغاز تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه دریک ماه گذشته به 1867 تن رسید و بیش از 9470 نفر دیگر زخمی شدند .

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد بیش از 80 درصد قربانیان حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه افراد غیر نظامی به ویژه زنان و کودکان هستند .

اشرف القدره گفت در حملات هوایی دیروز ارتش رژیم صهیونیستی به بخش های مختلف نوار غزه بیش از 50 تن شهید شدند و اجساد 32 نفر از قربانیان هم در مناطق مختلف از زیر آوارها خارج شدند .

این منبع فلسطینی افزود فعالیت نیروهای امداد رسان و هلال احمر فلسطین برای یافتن قربانیان حملات هوایی اسرائیل به غزه و خارج کردن اجساد آنان از زیرآوارها به ویژه در جنوب غزه ادامه دارد و با توجه به ویرانی های گسترده در غزه پیش بینی می شود شمار تلفات در آینده افزایش یابد .

به گزارش خبرگزاری الرساله نت از غزه ، در همین حال با میانجی گری مصر سرانجام گروههای فلسطینی و اسرائیل دیشب در قاهره با اجرای آتش بس 72 ساعته در نوار غزه موافقت کردند و بر اساس آخرین گزارش ها آتش بس از ساعت هشت صبح به وقت محلی امروز ( 5 به وقت گرینویچ) به مرحله اجرا درآمد .

در همین حال منابع امنیتی اسرائیل اعلام کردند دست کم 64 نظامی و سه غیر نظامی اسرائیلی در درگیری های یک ماه گذشته کشته و 1008 تن دیگر از جمله 651 نظامی و 357 غیر نظامی هم زخمی شدند .

از طرف دیگر گردانهای قسام شاخه نظامی حماس می گوید مبارزان فلسطینی در یک ماه گذشته 161 نظامی اسرائیلی را به هلاکت رساندند و یک نظامی دیگر را به اسارت گرفتند .

10:30 شروط مطرح شده حماس برای آتش بس 72 ساعته

جنبش مقاومت اسلامی حماس قبل از موافقت با آتش بس 72 ساعته یک سری شروط را مطرح کرد که پس از پذیرش آنها از سوی دشمن صهیونیستی، موافقت خود را با آتش بس اعلام کرد.

اسماعیل رضوان از رهبران حماس در مصاحبه با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین در دوحه این شروط را به شرح زیر بیان کرد: عقب نشینی از مناطق اشغال شده در مرز غزه، توقف پرواز جنگنده های صهیونیستی بر فراز نوار غزه، بازگشایی همه گذرگاه ها برای وارد کردن مواد غذایی و دارویی.

وی گفت که تنها پس از اعلام موافقت دشمن صهیونیستی با سه شرط، آتش بس را پذیرفتیم.

رضوان تاکید کرد که گفت و گوها همچنان برای رسیدن به توافق نهایی ادامه دارد.

10:17 منابع صهیونیستی: در ایام جنگ نوار غزه 3245 موشک از این منطقه شلیک شده است

شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد در ایام جنگ نوار غزه 3245 موشک از این منطقه شلیک شده است.

10:16 القدس: آمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه بالغ بر 1867 شهید و 9569 زخمی شده است

شبکه تلویزیونی القدس لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد آمار کلی قربانیان حملات اسرائیل به غزه تاکنون بالغ بر 1867 شهید از جمله 429 کودک، 243 زن ، 79 فرد سالخورده و بیش از 9569 زخمی شده است.

9:53 القدس: همه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه عقب نشینی کرده اند

شبکه تلویزیونی القدس لحظاتی پیش به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص و شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد همه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه عقب نشینی کرده اند.

همچنین سخنگوی نظامی اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد ارتش اسرائیل همه نیروهای خود را از نوار غزه خارج کرده است.

موتی آلموز به رادیو نظامی اسرائیل گفت: «همه نیروهای ما از غزه خارج شدند».

9:35 رویترز: آتش بس در غزه اجرا شد

به گزارش خبرگزاری رویترز ، آتش بس میان اسراییل و گروههای فلسطینی تحت رهبری حماس در غزه با میانجیگری مصر اجرا شد.

9:28 گردانهای عزالدین قسام ، قدس اشغالی را هدف حملات راکتی قرار داد

شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد گردانهای عزالدین قسام ، قدس اشغالی را با چهار راکت 75 میلیمتری هدف قرار داده است.

9:21 شمال نوار غزه هدف حمله هوائی رژیم صهیونیستی قرار گرفت

شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از پایگاه اینترنتی صهیونیستی والاه گزارش داد منطقه النقب از سمت غزه هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

این شبکه همچنین از حمله هوائی رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه خبر داد.

9:16 رسانه های صهیونیستی: مقاومت در غزه پیروز شد

شبکه تلویزیونی القدس لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارونوت پیروزی مقاومت فلسطین را در نوار غزه اعلام کرد و نوشت : نتانیاهو ما را مأیوس کرد.

9:15 عزام الاحمد: تازمانیکه اشغالگری ادامه یابد غزه خلع سلاح نمی شود

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: عزام الاحمد یکی از اعضای هیئت تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگوهای آتش بس در قاهره گفت: «خلع سلاح غزه زمانی صورت می گیرد که اشغالگری پایان یابد.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، اظهارات عزام الاحمد در واکنش به مباحثی بیان شد مبنی بر اینکه احتمالا اسرائیل مسئله خلع سلاح غزه را در گفتگوها برای دستیابی به یک توافقنامه دائمی تر مطرح می کند.

8:44 رادیو اسراییل: ارتش رژیم صهیونیستی ماموریت تخریب تونل های بین مرزی را به اتمام رساند

به گزارش خبرگزاری رویتر ، رادیو اسراییل اعلام کرد ارتش ماموریت تخریب تونل های بین مرزی را به پایان رساند.

1:42 رژیم صهیونیستی اعلام کرد از ساعت هشت سه شنبه آتش بس را اجرا می کند

یک مقام رژیم صهیونیستی تایید کرد این رژیم پیشنهاد مصر را در مورد آتش بس 72 ساعته با حماس پذیرفته است و این آتش بس از روز سه شنبه آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس ، این مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود افزود اسرائیل از ساعت هشت صبح روز سه شنبه به وقت محلی ( پنج به وقت گرینویچ ) این آتش بس را اجرا خواهد کرد.

1:35 سخنگوی حماس موافقت این جنبش را با پیشنهاد آتش بس مصر تایید کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز ، سخنگوی حماس اعلام کرد این جنبش با پیشنهاد مصر درمورد آتش بس 72 ساعته در غزه موافقت کرده است.

1:12 یک مقام رژیم صهیونیستی از موافقت این رژیم با پیشنهاد آتش بس مصر خبر داد

به گزارش خبرگزاری رویترز ، یک مقام اسرائیلی گفت اسرائیل با پیشنهاد آتش بس مصر موافقت کرده است.

00:27 رژیم صهیونیستی و فلسطینیان با آتش بس 72 ساعته از سه شنبه موافقت کردند

یک مقام بلندپایه در مصر که میزبان مذاکرات آتش بس در غزه است گفت اسرائیل و فلسطینیان با یک آتش بس 72 ساعته جدید موافقت کرده اند و اجرای این آتش بس از ساعت پنج روز سه شنبه به وقت گرینویچ آغاز می شود.

این مقام مصری در مصاحبه با فرانس پرس افزود تماس های مصر با طرف های مربوطه نتیجه بخش بود و اسرائیل و فلسطینیان توافق کرده اند از صبح روز سه شنبه آتش بس 72 ساعته را در غزه اجرا کنند.

هیئتی فلسطینی متشکل از نمایندگانی از حماس در حال مذاکرات با میانجیگران مصری در قاهره بوده اند تا بتوانند به برقراری یک آتش بس پایدار در غزه کمک کنند اما اسرائیل هنوز هیچ مذاکره کننده را به قاهره اعزام نکرده است.

عزام الاحمد سرپرست هیئت فلسطینی در قاهره در مصاحبه با خبرنگاران گفت فلسطینیان با آتش بس پیشنهادی مصر موافقت کرده اند.

اسرائیل هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

00:37 در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه چند فلسطینی زخمی شدند

شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزلی مسکونی در شمال نوار غزه چند فلسطینی زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد به علت ادامه گلوله باران و بمباران رژیم صهیونیستی ، نیروهای امداد هنوز نتوانسته اند برای خارج کردن اجساد شهدا از زیر آوار در برخی مناطق اقدام کنند

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان