هر چند این اقدام نیز با وعده ی الهی به شکست می انجامد ولی عدم موضع گیری و مسئولیت پذیری بعضی از شخصیت ها می توان خسارت های فعالی را به دنبال داشته باشد

به گزارش لنگرنیوز ،  نفوذ و قدرتمندی اسلام به حدی در چند دهه اخیر در غرب افزایش یافته است که جریان استعماری و استکباری برای از بین بردن آن تمامی تلاش خود را نموده اند. بر همین اساس در این نوشتار بر آن هستیم تا راهکارهای جریان استعماری از شکل گیری موج اسلام پذیری در سراسر جهان را بررسی نماییم.

الف) تحریف اسلام و وارونه نشان دادن باورهای دینی

اساسی ترین گام جریان استعماری به سرکردگی آمریکا پس از روی کار آمدن انقلاب اسلامی، تمام تلاش خود را جهت مقابله با بیداری اسلامی مسلمانان و نفوذ اسلام پذیری در غرب نمود. هجمه های مختلف رسانه ای، حملات هالیوودی و تبلیغاتی بخشی از آن بوده است. برنامه ریزی های این رسانه ها در راستای موج معکوس جهت میل نمودن مردم به انزجار از اسلام، سران کشورهای غربی را واداشت تا با دست گذاری بر نقاط حساس و القای شبهات مختلف، برجسته سازی تفکر متحجر، عوام فریب، بدشکل و خشن از اسلام، اسلام بنیادگرا و سرسخت را به نمایش درآورد تا بتوانند محاسبات جهالت و غفلت را در جامعه حکم فرما نموده و بر افکار مردم کشورهای خود تسلط داشته باشد. روشی که به آن اغواگری و به هم ریختن محاسبات عقلی را نیز باید اضافه کرد.

از مصادیق این روش به ساخت انمیشین موهن و کاملاً مخدوش از شخصیت رسول گران قدر اسلام به نام محمد و عاشیه، می توان اشاره کرد. انیمیشینی که در آن لارس هگارد (کاریکاتوریست دانمارک و طراح کاریکاتور موهن و توهین آمیز به رسول گران قدر اسلام) و هنس ارلینگ جنس (رئیس سازمان آزادی بیان اروپا) به عنوان سازنده های اصلی آن نقشه برجسته ای داشتند. در این انیمیشن برخلاف واقعیت ها و نیز بیان فضای موجود در شبه جزیره ی عربستان، بخشی از زندگی حضرت رسول اعظم سلام الله علیه را بدون نگاه همه جانبه و بر اساس تقطیع تاریخ به نمایش درآوردند. تا جایی که رسول اعظم را به عنوان فردی غیر معصوم به بوته نقد کشانده و صفات زشت و سخیفی را به ایشان نسبت دادند؛

اما نکته ی جالب آن رونمایی و اکران آن در روز استقلال آمریکا (4 جولای) بوده است. روزی که رژیم لیبرال سرمایه داری آمریکا به دنبال کسب منافع نامشروع خود هر اقدامی را جایز دانسته و به اندازه ی تمام جنگ های تاریخ، جنایت جنگی مرتکب شده است. کشوری که تنها سد آزادی در برابر جنایت را، اسلام حقیقی و ناب دانسته و برای مقابله با آن دست به هر اقدام سخیفی می زند تا بتواند مقابله ای با مسلمان شدن سالانه 700 هزار تبعه ی آمریکا و اروپا باشد.

ب) همکاری با کشورهای منطقه ی مسلمان و لیبرال سازی ( پروژه ی سکولاریسم )

همکاری انگلیس و آمریکا در منطقه ی غرب آسیا به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم، قدرت فزاینده ای را به این دو کشور عطا کرد . کشورهایی که برای حفظ نفوذ خود، از کودتا، تخریب، تشکیل حکومت و... تا مبارزه با مردم، کشتار آنان و همکاری اطلاعاتی را تجربه نمودند . برهمین اساس برای مقابله با موج انقلاب اسلامی و سرکوب سازی بیداری مسلمانان نسبت به اصول اصلی انقلاب، غرب و به سرکردگی انگلیس و آمریکا در قرن جدید به دنبال سکولاریزه کردن جهان اسلام بوده است  تا به وسیله آن ضمن استفاده از عناصر خودفروخته، گام های اسلام زدایی را بهتر و با رفتار کم هزینه تر بپیماید . رفتاری که در حمله به مقدسات اسلام گاهی از سوی آن کشور مشاهده می شود. ولی هیچ کنش مقابلی با آن توسط سران حکومتی مرتجعین منطقه ای دیده نمی شود. افرادی که در تفرقه انگیزی و کشتار مسلمین اعم از شیعه و سنی گوی سبقت را از هم می ربایند ولی هیچ واکنشی نسبت به ساخت چنین تبلیغات موهنی نشان نداده و برعکس هرروز سرتعظیم بیشتری در برابر اربابان نشان می دهند .

 ج) ایران هراسی و مقابله با گفتمان اسلام ناب

ایران اسلامی و انقلابی پس از انقلاب 1357 به عنوان یک کشور حامی مظلوم و مقابله کننده با ظالم درصدد آن بود تا ایدئولوژی اسلام ناب را به تمام جهان صادر نماید . این صدور با مشکلات و موانعی همچون خیانت بعضی از سران ( بازرگان، بنی صدر و....)، عدم توجه به صدور اسلام و جایگزین کردن واژه ها و تعابیر عوام فریب ( همچون گفتگوی تمدن ها و... )، جنگ تحمیلی، ترور و تخریب و... روبرو گردید. اما به حول و قوه ی الهی جمهوری اسلامی ایران توانست پیام خود را به سراسر جهان برساند و در همین راستا کشورهایی که داعیه دار نظام آزادی بیان بودند نتوانستند این پیام را تحمل نموده و اقدام به قطع شبکه های سراسری برون مرزی جمهوری اسلامی ایران نمودند. اقدامی که حقیقتا از پتانسیل عظیم و سرمایه قوی پیام انقلاب نشات گرفته بود. لذا جا داشت با دیپلماسی قوی سدهای مقابله با صدور اسلام و انقلاب شکسته می شد که متأسفانه این نیز همچون دیگر اولویت های کشور توسط جناح های سیاسی به فراموشی سپرده شد .

اما آنچه که باید به آن توجه داشت، شکل گیری موج جدید از حملات و توهین های بسیار سخیف به شخصیت رسول اسلام سلام الله علیه و آله و اسلام ناب بوده است . رفتاری که همراه با ساخت انیمیشین موهن محمد و عاشیه در آمریکا به دنبال تخریب وجهه ی عمومی این شخصیت عظیم اسلام و جهان می باشد . هر چند این اقدام نیز با وعده ی الهی به شکست می انجامد ولی عدم موضع گیری و مسئولیت پذیری بعضی از شخصیت ها می توان خسارت های فعالی را به دنبال داشته باشد . جای دارد مسئولین دستگاه فرهنگی دیپلماسی کشور ضمن درخواست رسمی از مجامع بین الملل از پتانسیل خود در اجلاس اسلامی، جنبش عدم تعهد استفاده نموده و آن را به عنوان عنصر تحریک کننده ی احساسات اجتماعی و مردمی محکوم نمایند .

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان