به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، رسول آمویی در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران در راستای حفظ و صیانت از مشترکین و به روز کردن تکنولوژی گام بر می دارد اظهار کرد: مخابرات بحث به روز رسانی تلفن ثابت در شهرها را به طور ویژه دنبال می کند. مدیرمخابرات منطقه گیلان با تاکید بر اینکه از سال گذشته شرکت مخابرات در استان ها از ماهیت شرکتی خارج شد تصریح کرد: در حال حاضر استان ها زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران به صورت منطقه ای فعالیت می کنند.

آمویی با بیان اینکه مخابرات منطقه گیلان با تلاش در راستای به روز کردن تکنولوژی و با وجود تحریم ها توانسته است امکانات در حوزه مخابرات را به روز کند.

وی افزود: مخابرات منطقه گیلان با فعالیت های گسترده در بحث مشترکین سیار، پهنای باند ۴ تا ۴.۵ گیگ را در اختیار مشترکان سیار قرار می دهد. وی با اشاره به اینکه مخابرات منطقه گیلان ۵۱۵ سایت  ۳G و ۳۲۷ سایت ۴G دارد خاطرنشان کرد: ۹۲۲ سایت ۲G در گیلان وجود دارد که سایت های مذکور همه روزه به صورت ویژه از سوی کارشناسان فنی و متخصص به طور شبانه روزی رصد می شوند.

مدیر مخابرات منطقه گیلان از فعالیت ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار سیمکارت فعال تلفن همراه در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: تمامی سیمکارت های مذکور به طور همزمان قابلیت فعالیت دارند و ظرفیت افزایش این میزان در استان گیلان وجود دارد.

آمویی ظریب نفوذ تلفن همراه در استان گیلان را ۹۶ درصد دانست و با بیان اینکه استان گیلان یک میلیون و ۵۹ هزار مشترک تلفن ثابت دارد خاطرنشان کرد: استان گیلان ۱۰۸ مشترک ADSl دارد و در یک ماه گذشته گذشته سطح دسترسی به اینترنت تا پهانی باند ۱۶ گیگ به مشترکان ارائه شده است.

وی با با اشاره به اینکه مخابرات منطقه گیلان برای استقرار دکل های اینترنت و تلفن همراه در استان گیلان با محدودیت زمین و مکان مواجه است تصریح کرد: مخابرات منطقه استان گیلان برای نصب آنتن های جدید تلفن همراه با کمبود مکان مواجه است.

مدیر مخابرات منطقه گیلان با اشاره به اینکه به منظور افزایش پهنای باند و دسترسی  راحت تر مشترکان به اینترنت، در ۶ ماه نخست امسال ۴۰ آنتن فور جی دیگر در استان نصب می شود تاکید کرد: تاکنون مخابرات موفق به تهیه زمین مناسب برای نصب این  آنتن ها به ویژه در شهر رشت نشده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان