نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه الان باید ببینیم اقتصاد ما در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: باید برای این معضل راهکاری بیاندیشیم و اگر یک دیگر را متهم کنیم برای اقتصاد ما کارساز نخواهد بود.

به گزارش لنگرنیوز ، عطاالله حکیمی در گفتگو با ۸دی نیوز با اشاره به سخنان حسن روحانی در برنامه تلویزیونی و انتقادهای وی به دولت احمدی نژاد اظهار کرد: بنده این را قبول ندارم که خزانه دولت از ابتدا خالی بوده چراکه اگر خزانه خالی بود پس چطور کشور اداره می شد.

 

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه الان باید ببینیم اقتصاد ما در چه وضعیتی قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید برای این معضل راهکاری بیاندیشیم و اگر یک دیگر را متهم کنیم برای اقتصاد ما کارساز نخواهد بود.

 

وی همچنین ابراز داشت: آیا در ۸ سال گذشته دلارهای نفتی درست هزینه شده که الان اقتصاد ما خوب باشد؟ اگر درست برنامه ریزی میشد اقتصاد ما به اینجا نمی رسید اما اگر بگوئیم که خزانه کاملا خالی است درست نمی باشد.

 

حکیمی با اشاره به اینکه آقای حسینی وزیر اسبق اقتصاد اعلام آمادگی برای مناظره کرده است، بیان نمود: دولت محترم نباید دولت گذشته را زیر سوال ببرد و باید توانایی های بالاقوه خودش را به مردم نشان دهد تا حرکتی برای توسعه همه جانبه کشور انجام دهد.

 

عضو کمسیون اقتصاد مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مسکن مهر یکی از عاملهای ایجاد تورم بوده است، اذعان داشت: از نظر علمی وقتی مبلغی را وارد بازار کنید و نسبت عرضه و تقاضا به هم بخورد باعث افزایش تورم می گردد و آقای روحانی این را درست گفتند.

 

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان در عرض سه چهار سال اخیر بابت مسکن مهر وارد بازار شد، تصریح کرد: اگر پولی که وارد بازار شود کنترل نگردد تورم ایجاد می کند یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ تومانی که وارد بازار می شود باید کالا تولید گردد.

 

حکیمی با اشاره به اینکه اگر میزان تولید نسبت به عرضه پول افزایش بیشتری پیدا کند تورم مهار می شود، خاطرنشان کرد: این موارد مسائلی است که در علم اقتصاد باید رعایت شود، در چند سال گذشته رعایت نشده و امیدواریم آقای روحانی این مهم را رعایت کند.

 

وی در پایان تأکید کرد: دولت آقای روحانی در هر صورت دولت جمهوری اسلامی است و همه قوا باید دست به دست هم دهند تا مردم و مخصوصا مقام معظم رهبری راضی باشند تا ادای تکلیف شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان