به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، علی اصغر حیدرنژاد پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری لنگرود که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 5 سال در این شهر به عنوان رئیس دادگستری خدمت کردم و سعی کردم کارها در روال قانونی و به شایستگی انجام گیرد، ولی کم و کاستی هایی نیز وجود دارد.

وی بابیان اینکه لنگرود یکی از شهرهای پرتراکم ازلحاظ تشکیل پرونده است، گفت: سعی کردیم موضوع متفاوت بودن شهر لنگرود نسبت به سایر شهرها را به استان بازگو تا اقدامات لازم انجام و تدابیری اندیشیده شود.



رئیس سابق دادگستری شهرستان لنگرود افزود: شاید لنگرود ازلحاظ تعداد جمعیت از شهرهای دیگر استان کمتر باشد ولی ازلحاظ تشکیل پرونده بعد از رشت در جایگاه دوم قرار دارد.



حیدرنژاد تصریح کرد: ادغام چندین روستا در منطقه چاف و چمخاله و وجود 18 کیلومتر نوار ساحلی و تبدیل آن ها به شهر، موجب رشد قیمت زمین ها شد که موجب انگیزه برای زمین خواری در چاف و چمخاله شده است که طبیعتاً همین امر به تعداد پرنده ها می افزاید.



وی بابیان اینکه امکانات قضایی ازلحاظ نیروی انسانی و امکانات در لنگرود از سایز شهرها کمتر است، اظهار کرد: سالیانه بیش از 16 هزار و پانصد فقره پرونده در هرسال در لنگرود تشکیل می شود که متأسفانه رتبه دوم در استان را دارد.



رئیس سابق دادگستری لنگرود با اشاره به تشکیل 82 هزار و پانصد پرونده در طول 5 سال اخیر، بیان کرد: بررسی این تعداد پرونده با تعداد فعلی بازپرس ها در دادگستری لنگرود قطعاً طاقت فرسا و دشوار است و اکثر قضات تعدادی از پرونده ها را برای بررسی به منزل می بردند تا کارها زودتر پیگیری شود.



حیدرنژاد افزود: روزی که به شهرستان لنگرود آمدم با پرونده های چندین ساله مواجه شدم ولی با همت همکارانم پرونده های قدیمی و رسوبی بررسی و دستور لازم داده شد و پرونده های موجود مربوط به کمتر از 2 سال است.



وی بابیان اینکه سرقت و منازعه از جرم های زیاد در لنگرود است، تصریح کرد: در گذشته بیش از 400 نفر به جرائم مختلف زندانی بودند و امروز شاهد کاهش 50 درصدی زندانیان در این شهرستان هستیم.



رئیس سابق دادگستری لنگرود مشروبات الکلی را یکی از جرم های زیاد در این شهر عنوان کرد و افزود: در گذشته شاهد قاچاق و فروش 3 برابری مشروبات الکی در لنگرود نسبت به شهرهای بندری استان بودیم ولی با اقدامات به موقع و کمک دستگاه های نظامی و اجرایی، مشروبات الکی به معنای واقعی کنترل شد.



حیدرنژاد گفت: یکی از دلایل عدم حضور در جلسات اداری، بررسی پرونده های زیاد و انباشته شده و بررسی پرونده ها بود و هیچ قصوری در عدم حضور در جلسات وجود نداشت.



وی بابیان اینکه بنده ذاتاً آدم عاطفی هستم، گفت: دل کندن با دوستانی که بیش از 5 سال در کنار آنان بودم برایم سخت و دشوار است و از همه افراد حلالیت می طلبم و همواره سعی کردم کارها را برای رضای خدا انجام دهم.



به گزارش لنگرخبر، در این مراسم از زحمات علی اصغر حیدرنژاد تقدیر و تیمور یوسفی قلعه رودخانی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان لنگرود معارفه شد.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان