خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حضور مردم در روز قدس و جنایات صهیونیست ها، حامیان شعار "نه غزه،نه لبنان" را از گذشته خود پشیمان کرد. به گزارش لنگرنیوز ، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی در 14 شوال گفت: شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات محدث بزرگوار و امامزاده جلیل القدر پناهگاه ساکنان تهران حضرت عبدالعظیم حسنی که جزو نوادر امام زاده هاست را تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: شهادت شهید سرافراز عبد صالح خدا شهید بابایی که هم نقشی در دفاع مقدس ایفا کرد و هم سوابق و زندگینامه اش می تواند الگویی باشد و همچنین شهادت شهید صارمی را نیز گرامی می داریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله غزه، آن را مهمترین مسئله جهان اسلام خواند و افزود: رهبر حکیم انقلاب نیز هم در خطبه های عید فطر و هم در سخنرانی در جمع مسئولان و سفرای کشورهای اسلامی تنها به مسئله غزه پرداختند که نشان می دهد مسئله غزه امروز مهمترین مسئله جهان اسلام است.

آیت الله صدیقی افزود: ما شاهد زشتی های جانگداز و نفرت انگیز رژیم صهیونیستی هستیم که تاریخ بشر را سیاه می کند که این گرگ خون آشام، پلید، خبیث و نامشروع مرتکب می شود که در سرزمین غصبی علیه صاحبان اصلی این سرزمین هر چند وقت یک بار دندان های تیز خود را نشان می دهند و حملات ددمنشانه را به سوی آنها آغاز می کنند و جنایات جنگی و ضدبشری را مرتکب می شوند و این بار نیز یک برگ ننگین دیگر در پرونده سیاه آنها اضافه شد.

وی تصریح کرد: در این مدت حدود یک ماه صهیونیست ها 2 هزار نفر را قتل عام کردند که تعداد کثیری از آنها کودکان، زنان، سالخوردگان و بیماران و مجروحین در بیمارستان ها بودند که جنایتی فجیع تر از این را کمتر در تاریخ بشریت پیدا می کنیم؛ گویا صحنه عاشوراست و گویا کودک کشی را اینها از حرمله به ارث برده اند و علیه یک جمعیت صاحب حق بدون هیچ توجیه انسانی و منطقی و قانونی جنایت می کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اینها تشنه خون هستند و از هر فرصتی علیه مظلوم یورش می برند و فجیع ترین جنایت ها را انجام می دهند و عجیب تر از این جنایت، تماشای نهادهای رسمی بین المللی است که به ظاهر برای حمایت از مظلوم و جلوگیری از ظلم تاسیس شده اند.

صدیقی با اشاره به سکوت سازمان ملل در خصوص حوادث غزه گفت: سازمان ملل که مکرر بی آبرویی و بی خاصیتی و خنثی بودن خود را در زمان های گذشته در تاریخ ثبت کرده، شرم آورتر از گذشته، در مواجهه ظالم با مظلوم دم نزدند و با سکوت خود از جنایت صهیونیست ها حمایت کردند و عجیب تر از همه اینها رسوایی بان کی مون است که جنازه 500 کودک و حمله به بیمارستان ها، مدارس و مساجد را نادیده بگیرد و بگوید که حماس نظامی رژیم صهیونیستی را باید آزاد کند.

وی خاطر نشان کرد: نفرین بر شما و رویتان سیاه باد که برای بشریت ننگ و خجالتی به عمل آوردید و در کنار این سیاهی ها، پلیدی ها و بی رحمی ها چهره بزک کرده آمریکاست که مقام معظم رهبری فرمودند پنجه فولادی با روکش مخملی دارد. در جریانات اخیر فکر می شد که آمریکایی ها دلشان برای کسی می سوزد و یا اهل منطق هستند، اما خداوند متعال بار دیگر پرده را کنار زد و در اوج جنایت های جنگی بی سابقه اسرائیل، آمریکا هم حمایت تسلیحاتی و هم حمایت تبلیغاتی و سیاسی از این گرگ کرد و آشکارا در روز روشن از حمایت درنده، مضایقه نکردند و کم نگذاشتند و جا دارد با همه وجود مرگ بر آمریکا بگوییم.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: در کنار سکوت جوامع بین المللی، سکوت کشورهای منطقه را شاهد هستیم که نه اسلامیت از خود نشان دادند و نه از برادران مسلمان خود حمایت کردند و حتی رسانه هایشان این جنایات را بازگو نکردند و تلویحا حماس را مقصر می دانند.

صدیقی افزود: این کشورها نه اسلامیت و نه همیت عربی دارند و نه می شود این حکام کشورهای منطقه را انسان نامید.

اینها حق همسایگی و حق اسلامی و تعصب عربی را نادیده گرفتند و آبروی خودشان و همه وابستگان و عروسک های دنیای غرب را الحق و الانصاف بردند و رسوای تاریخ شدند و ما نسبت به آنها می دانیم که تاریخ عکس العمل نشان می دهد.

وی با بیان اینکه امکانات ملت های مسلمان در اختیار این حکام است و با نفت و امکانات مسلمانان، در اختیار صهیونیست ها و ظالمان قرار گرفته اند تا ارباب خودشان را برای ادامه چند روز حکومت غیرمردمی خود راضی کنند، گفت: الحق اینها در این امتحانات مردود و منفور شدند و امتحان بدی در برابر ملت ها و دین و آزادگان جهان از خود نشان دادند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به مقاومت مردم غزه گفت: از این سو مردم قهرمان غزه را شاهد بودیم که مقاومت، حماسه و استقامتی مثال زدنی را از خود نشان دادند و الحق بشریت را خشنود کردند و به آزادگان عالم روحیه دادند و به ملت های دربند نشان دادند که مقاومت، پیروزی و اعجاز به همراه دارد.

صدیقی با بیان اینکه ما ملت غزه را می ستاییم و درود همه جانبه به آنها می فرستیم، افزود: ملت قهرمان، مومن و ولایی ایران در حماسه روز قدس حضور همه جانبه ای داشتند و حتی آنهایی که دیروز "نه غزه و نه لبنان" سر می دادند، سکوت کردند و یا اینکه همراهی کردند، امروز مجبور شدند شعار "هم غزه، هم لبنان جانم فدای اسلام" سر بدهند و از گذشته خود و در برابر حضور گسترده مردم از گذشته خود منفعل و پشیمان شدند و آن جریان را محکوم کردند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران، به سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه در برابر شاخ تیز آمریکا و دندان خونین مظلوم خوار آمریکا یعنی اسرائیل اشاره کرد و گفت: برای اولین بار این جوشش و خروش و مقاومت را حزب الله لبنان و رهبر قهرمان و ابرمرد تاریخ معاصر عرب سید حسن نصرالله نشان داد که با مقاومت متوکلانه خود درسی به جنایتکارها دادند و عجز آمریکا را نشان دادند و افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را باطل کردند تا امروز نیز مردم غزه از آنها دنباله روی کنند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: نام مبارک سید حسن نصرالله و حزب الله امروز از شیرین ترین، پرجاذبه ترین و مرغوب ترین نام های جهان است و همه آزادگان بشر، حزب الله و این قهرمان بی بدیل را در قلب خود دارند و در کشورهای اسلامی محبوب ترین چهره، این چهره عزیز مجاهد و اسلام مدار و ولایتمدار است و ما این روز را گرامی می داریم و برای پیروزی همیشگی این گروه مومن مدافع حقوق بشریت دعا می کنیم.

صدیقی در ادامه سخنان خود به اوضاع عراق اشاره کرد و گفت: به فضل خدا نهادها و ارگان های قانونی عراق یکی پس از دیگری در حال محقق شدن هستند و ما انتظار داریم در این موقعیت حساس منطقه ، با اتحادی که برای مسلمانان و مومنین عراق زیر پرچم مرجعیت به وجود آمده، بتوانند نخست وزیر را زودتر انتخاب کنند و کارهای خود را سامان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات اشاره کرد و اظهار داشت: سربازان گمنام امام زمان پیروزی جدیدی را خلق کردند و شبکه های ماهواره ای که با مرکز انگلیس و آمریکا مستقیما در ارتباط بودند و نظیر گروه های تکفیری در آن سوی مرزها، در این سوی مرز بنای فتنه گری و ایجاد اختلاف داشتند و دعوت به برائت و اختلاف می کردند را منهدم کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دستور انگلیس به این گروه ها ارائه عزاداری خشن با صورت های خاصی بود که در این چند سال نمونه ای از پرخاش گری ها و ناهنجاری ها را در بعضی از شهرها دیدیم و امروز نیز کشف این جریان، ملت و عزاداران حسینی، مداحان و سینه زنان ما را که الگوی عزاداری آنها امام جعفر صادق است، شاد کرد و هوشیاری جدیدی را برای آنها پدید آورد.

صدیقی با بیان اینکه این گروه ها در شهرهای تهران، اصفهان، قم و خراسان رضوی تجهیزات مدرن و به روزی داشتند، گفت: این گروه ها مستقیما با انگلیس، آمریکا و برخی کشورهای منطقه توسط این دستگاه ها در ارتباط بودند و امیدوارم به تدریج مردم ایران که همواره با هوشیاری و فراست در صحنه بودند این جریانات را بیش از پیش بشناسند و بر بصیرت خود بیفزایند.

وی در بخش پایانی از سخنان خود به سپری شدن یک سال از عمر دولت یازدهم اشاره و خاطر نشان کرد: گذشت یک سال به معنای سپری شدن یک چهارم از عمر یک دولت است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: ما نسبت به سفارشاتی که مقام معظم رهبری اکیدا فرمودند و وعده هایی که دولت محترم در زمان انتخابات به مردم داد، همچنان چشم به راهیم.

صدیقی اقتصاد مقاومتی را دارویی برای تامین رفاه مردم و پیشگیری از بحران های اقتصادی دنیا عنوان کرد و گفت: برخی کشورها نیز به فکر اقتصاد مقاومتی افتاده اند و این سوال برای ما مطرح است که چه زمانی قرار است که اقتصاد مقاومتی محقق شود و تا چه زمانی وعده داده می شود، اما در عمل نبینیم که مردم در ارزانی به سر می برند و وضع اقتصادی بازار بهتر از قبل شده است؟

وی افزود: فکر می کنم که دارد دیر می شود و توقع ما از دولت این است که به داد ملت برسد و برای آینده کشور اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند و از بروکراسی و جلسات به عمل و تجربه بپردازند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ما ظرفیت عظیم تحصیل کرده های با استعدادی را داریم که اگر اینها از فعالیت حزبی و جریانی بیرون بیایند و استمداد نخبگان را عمومی کنند، کار سریعتر پیش می رود.

صدیقی با اشاره به دغدغه های فرهنگی با بیان اینکه در مسئله فرهنگ تنها بحث عفاف و حجاب و تکریم زنان نیست، خاطر نشان کرد: یکی از قدم های برجسته ای که شهردار تهران در این ایام انجام داد و مورد هجمه خارجی ها قرار گرفت و برخی نیز در داخل کشور آن را نپسندیدند و بنده این کار شهردار تهران را مهمتر از تونل نیایش و بوستان ولایت تلقی می کنم، اجرای طرح تکریم زنان بود.

وی تصریح کرد: 35 سال از انقلاب سپری شده است و قبل از شهرداری تهران، در دانشگاه علامه طباطبایی رئیس دانشگاه متدین معمم آشنای با حوزه و دانشگاه این اقدام را انجام داد که در جریان جابجایی دولت، اولین نفر وی را برداشتند.

امام جمعه موقت تهران طرح تکریم زنان جزو مسئله های اساسی دانست و تاکید کرد: در مسئله کار، قناعت و الگوی مصرف نیاز به فرهنگ داریم. در مسئله نماز جوانان و اخلاق دولت باید سیاستگذاری و هدایت و از ارزش هایی که شهدا به ارمغان آوردند پاسداری کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان