مدیر جهاد کشاورزی لنگرود گفت: تاکنون بیش از 50 درصد برنج از مزارع شالیزاری شهرستان لنگرود برداشت شده است.





به گزارش لنگرنیوز ، فرامرز هادی زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان لنگرود 9100 هکتار زمین شالیزاری دارد که تاکنون در سطح 4000 هکتار برداشت مکانیزه انجام شده است.



وی اضافه کرد: تا پایان دوره برداشت در صورت مساعد بودن هوا، برداشت مکانیزه به سطح 6000 هکتار می رسد. هر ساله 22 هزار تن برنج سفید در شهرستان لنگرود تولید می شود و در حال حاضر شالیکاران مشکلی ندارند.



مدیر جهاد کشاورزی لنگرود با بیان اینکه 95 درصد برنج کشت شده در لنگرود از نوع هاشمی است، تصریح کرد: ارزش ریالی این میزان برنج کشت شده در لنگرود 137 میلیارد تومان است.



وی درباره تولید برنج ارگانیک و استفاده از روش های بیولو‍‍‍ژیک در مبارزه با آفات برنج خاطرنشان کرد: امسال در 4 مرحله، استفاده از روشهای غیرشیمیایی در مزارع برنج لنگرود انجام شد و در هر مرحله 750 هکتار شالیزار تحت پوشش قرار گرفت.



مدیر جهاد کشاورزی لنگرود با بیان اینکه برای جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش جلسات متعددی گذاشتیم و برای کشاورزان شهرستان در این زمینه پیامک زدیم، تصریح کرد: امسال فقط یک مورد آتش زدن کاه و کلش مشاهد شد که فرد متخلف را در لنگرود شناسایی کردیم.



وی اضافه کرد: آتش زدن کاه و کلش کابوس کودکان آسمی استو این اقدام علاوه بر آلوده تر کردن هوا عده ای از افراد بیمار را راهی بیمارستان می کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان