اداره فدرال هوانوردی آمریکا روز سه شنبه آسمان شهر «فرگوسن» ایالت «میسوری» را با هدف کمک به سرکوب اعتراضات اخیر در این شهر، به روی پروازهای با ارتفاع کمتر از 3000 پا بست.

به گزارش لنگرنیوز ، اداره فدرال هوانوردی آمریکا روز سه شنبه در در اقدامی کم سابقه در شهر «فرگوسن» واقع در ایالت «میسوری»، پرواز ممنوع اعلام کرد. این تصمیم با هدف کمک به سرکوب اعتراضات روزهای اخیر در این شهر اتخاذ شده است.

بنا بر اطلاعیه صادر شده از سوی اداره فدرال هوانوردی، هواپیماها و بالگردها با ارتفاع پروازی کمتر از سه هزار پا دستکم تا یک هفته اجازه عبور از آسمان این شهر را ندارند تا «محیط امنی برای اعمال قانون فراهم شود.»

اعتراضات گسترده در شهر فرگوسن از دو روز قبل و پس از آن آغاز شد که یک افسر پلیس، نوجوان سیاه پوستی را به ضرب گلوله از پای درآورد. این در حالی است که «مایکل برون» 18 ساله در زمان تیراندازی غیرمسلح بوده است.

در پی مرگ این نوجوان، سیاه پوستان شهر که معتقدند تیراندازی به سوی این فرد به دلیل رنگ پوست وی بوده، دست به اعتراض زده اند. این تظاهرات ها با دخالت نیروهای ویژه پلیس به خشونت کشیده شده و تاکنون چند تن در درگیری ها زخمی و بازداشت شده اند.

با وجود اطلاعیه دادستانی مبنی بر آغاز تحقیقات فدرال در مورد این حادثه و بیانیه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و ابراز تأسف وی از این تیراندازی، اعتراضات گسترده در «فرگوسن» همچنان ادامه دارد.

در بیانیه اوباما کشته شدن برون «دردآور» توصیف شده و آمده است: «وزارت دادگستری همراه با مقامات محلی در حال تحقیقات در این رابطه هستند و هر میزان منابع که لازم باشد، به آن تخصیص می دهند.»

نیروهای پلیس در دو روز گذشته برای سرکوب اعتراضات از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کرده اند. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز بازداشت چندین تن در جریان این اعتراضات را تائید کرده است.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان