ابوالقاسم حسن دوست در گفت و گو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به برنامه های حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر توسط شیلات اظهار کرد: عملیات اجرایی رها کرد بچه ماهی سفید بهاره تولیدشده در مرکز تکثیر یوسف پور سیاهکل در رودخانه لنگرود رودخان از اول تیرماه و در دو مرحله آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه نخستین مرحله رهاسازی از سه تیرماه به مدت 10 روز کاری انجام شد، گفت: در نخستین مرحله که به وسیله سه دستگاه کامیون ویژه حمل بچه ماهی انجام شد، ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در رودخانه لنگرود رودخان واقع در محل زیر پل چمخاله رهاسازی شد.

 

رئیس اداره شیلات لنگرود مرحله دوم رهاسازی ماهی در رودخانه چمخاله را از هشتم مرداد به مدت پنج روز کاری اعلام کرد و افزود: در مرحله نیز دوم شش میلیون و 300 هزار قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه رها سازی شد که در مجموع 18 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه لنگرود رهاسازی شد.

 

حسن دوست با اشاره به رهاسازی 21 میلیون بچه ماهی در سال 1394 و 23 میلیون در سال 1395، تصریح کرد: بر اساس ارزیابی و ظرفیت سنجی انجام شده حاشیه رودخانه با پوشش نی زار زیستگاه طبیعی بچه ماهیان بوده و با توجه به شرایط محیطی خوب و مناسبی که در پایین دست مسیر رودخانه فوق واقع در محدوده بعد از پل چمخاله وجود این مکان جهت رها کرد از موقعیت خوبی برخوردار است.

 

وی اذعان کرد: با توجه به ضریب بازگشت شیلاتی که بین ۸ الی ۱۰ درصد تخمین زده می شود امیدواریم با توجه به حجم فعلی از رها کرد، تأثیرات چشمگیری را در حفظ و بازسازی ذخایر و جبران صید از دریا را به همراه داشته باشیم.

 

رئیس شیلات لنگرود گفت: در حال حاضر شهرستان لنگرود دارای سه شرکت تعاونی پره صیادی با تعداد ۲۱۸ نفر که در حوضه اطراف رودخانه شلمان رود به فعالیت صیادی می پردازند.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان