وکیل دانشجویان بورسیه گفت: دانشجویانی که وزیر علوم مدعی غیرقانونی بودن بورسیه شان شده ، ضمن شکایت، خواهان اعاده حیثیت از خود توسط قوه قضائیه شده اند. به گزارش لنگرنیوز ، حسن قاسمی وکیل پایه یک دادگستری که وکالت دانشجویان بورسیه را پذیرفته، در گفت و گو با خبرنگار فارس از شکایت دانشجویان بورسیه از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل ادعای «غیرقانونی بودن بورسیه شان» خبر داد و گفت: این شکوائیه تنظیم شده و به زودی تقدیم مرجع قضایی خواهد شد.

به گفته قاسمی، بر اساس این شکوائیه دانشجویان خواستار اعاده حیثیت از خود و برخورد قضایی با ادعاهای مطرح شده درباره آنان توسط آقایان فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین آقای مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان شده اند.

از سوی دیگر، بر اساس اخبار دریافتی، کمپینی با عنوان «کمپین احقاق حقوق بورسیه های وزارت علوم و اعلام جرم علیه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری»  به آدرس zolm.ir تشکیل شده تا دانشجویان بورسیه ای که در جریان این شکایت نبوده، می خواهند به شاکیان پیوسته و شکوائیه مذکور را امضا کنند، بتوانند از این طریق برای شکایت اعلام آمادگی نمایند.

بر اساس آنچه در این سایت آمده، متن شکوائیه دانشجویان به شرح ذیل است:

مشتکا عنهم: آقای رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ آقای مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان

جناب آقای جعفری دولت آبادی دادستان محترم تهران

سلام علیکم

احتراما باستحضار عالی می رساند مشتکا عنهم مذکور، طی یک سال گذشته در موارد متعددی اعلام کرده اند افرادی که با کسب امتیاز بورس در دولت گذشته هم اکنون در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند، به صورت «غیرقانونی» و بر خلاف استحقاق علمی از این مزیت استفاده کرده اند. از آنجا که اینجانبان واجد تمامی شرایط قانونی لازم اعم از صلاحیت های علمی، صلاحیت های عمومی و شرایط سنی برای شرکت در آزمون بورسیه بوده ایم، و همچنین در چندین مرحله از ما مصاحبه های علمی و تخصصی گرفته شده و پذیرشمان اعلام شده است، اظهارات خلاف واقع نامبردگان مبنی بر غیرقانونی بودن پذیرش ما، ضمن تشوشی اذهان عمومی، موجب خدشه به حیثیت و اعتبار علمی، اجتماعی و شغلی مان شده است. لذا از آن مرجع محترم تقاضای برخورد با اظهارات موهن مشار الیهم و اعاده حیثیت از دست رفته را داریم. همچنین نسبت به اشخاص و رسانه هایی که در القا جو غیرقانونی بودن جذب همه بورسیه ها به این فضاسازی رسانه ­ای کمک کرده اند نیز شکایت داشته و مراتب امر را از طریق دادگاه صالح پیگیری خواهیم کرد. از بورسیه شدگان غیرقانونی که  زمینه جنجال رسانه ­ای را علیه بورسیه شدگان قانونی و وزارت علوم فراهم کرده اند نیز شکایت خود را اعلام می کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، طی چند ماه گذشته مسئولان وزارت علوم، تحقیات و فناوری طی گفت و گوهایی با رسانه ها، اعلام کرده اند که در دولت گذشته بیش از 3000 نفر به صورت غیرقانونی و بدون داشتن صلاحیت های لازم ، امتیاز بورسیه را دریافت کرده اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان