بخشدار کلاچای از برگزاری جشن ازدواج آسان در 29 مهر جاری در این بخش خبر داد.

 

به گزارش لنگرنیوز، محمد موسی شعبانیان ظهر دیروز در جلسه بخشداری شهر کلاچای با گرامیداشت دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: این دهه متصل به امامت حضرت امیر(ع) از سوی خداوند و رسول گرامی(ص)  است.

 

وی، ایجاد فضای مناسب معنوی برای ترویج فرهنگ و مفاهیم غدیر و تبیین جایگاه ولایت در جامعه را از اهداف این دهه برشمرد.

 

بخشدار کلاچای، با اشاره به منشأ خیرات و برکات زیاد این دهه برای مسلمانان، گفت: هر ساله در جشن روز غدیر یک بار دیگر بیعت با ولایت و زندگی در سایه سار ولایت برای مسلمانان جهان تکرار می شود.

 

وی، از برگزاری چهارمین جشن ازدواج آسان در روز دوشنبه 29 مهر جاری خبر داد و تصریح کرد: این جشن با هدف جمع آوری کمک و تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند بخش کلاچای برگزار می شود.

 

شعبانیان، به جمع آوری 100 میلیون ریال کمک نقدی از طرف خیران منطقه در سال گذشته به نوعروسان اشاره کرد و یادآور شد: توجه به ازدواج آسان و ترویج این فرهنگ در بین خانواده ها مورد تأکید است.

 

به گفته وی، مسلمانان باید در ازدواج از اصول اسلامی و پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) الگو بگیرند و ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگوی قرار دهند و به زندگی مشترک خود رنگ و بوی معنوی و حقیقی دهند.

 

این مسئول، یکی از آسیب ها در حوزه ازدواج جوانان را مشکلات و دغدغه های اقتصادی خواند و افزود: بسیاری از جوانان با این معضل به خاطر افزایش هزینه های زندگی مواجه هستند.

 

وی، طبق روایات بزرگ ترین شفاعت را نصیب کسانی دانست که در امر ازدواج جوانان تلاش می کنند تا این پیوند آسمانی صورت گیرد.

 

شعبانیان، خواستار ایجاد بستر ازدواج آسان در جامعه شد و خاطرنشان کرد: جامعه سالم در سایه ازدواجی سهل تر با همت های والای خیران و سخاوت خوبان صورت می گیرد.

 

وی، از تمام نهادها و خیران منطقه خواست تا در غدیر امسال به تبعیت از مولای فقیر نواز، خود را در غم دیگران غمگین و دیگران را در شادی های خود سهیم بدانند و در امر تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، ستاد جمع آوری کمک های کلاچای را یاری دهند./فارس

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان