روح اسلام با ولایت علی (ع) متجلی شد

۱۳۹۲/۰۷/۲۶ ۲۱:۳۰ چاپ کد خبر: 884

دبیر بنیاد بین المللی غدیر گیلان با بیان اینکه کالبد اسلام پیش از واقعه غدیر دارای روح نبود، گفت: روح اسلام با ولایت علی (ع) متجلی شد.

به گزارش لنگرنیوز، عبدالله بابایی پور عصر امروز در جمع مردم شهرستان صومعه سرا، غدیر را یکی از وقایع حساس و تأثیرگذار در دین اسلام دانست.

 

وی با بیان اینکه واقعه غدیر یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخ اسلام است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در راستای معرفی امام علی (ع) و ولایت آن حضرت حجت را بر حاضران تمام کرد.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر گیلان ادامه داد: بیش از 120 هزار نفر در صحرای غدیرخم شاهد سخنان پیامبر اکرم (ص) برای معرفی علی (ع) به جانشینی خود و امامت مسلمانان بودند.

 

وی، ابلاغ ولایت امام علی (ع) به همگان را یک دستور الهی برشمرد.

 

بابایی پور با تصریح بر اینکه اسلام پیش از ابلاغ ولایت و امامت امام علی(ع) مانند کالبدی بدون روح بود، تصریح کرد: ولایت امام علی (ع) به کالبد بی جان اسلام روح بخشید و روح اسلام با ولایت علی (ع) متجلی شد.

 

وی ولایت و به امامت رسیدن امام علی (ع) را آرزوی تمام پیامبران دانست و یادآور شد: سرانجام این آرزو به امر الهی در واقعه غدیر و از زبان پیامبر خاتم (ص) بیان شد.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر گیلان با اشاره به مخالفت برخی دنیا طلبان با ولایت و امامت امیرالمومنین(ع)، اذعان کرد: از همان ابتدای پس از واقعه غدیر مخالفت ها و تفرقه افکنی های برخی افراد خودفروخته و دنیاطلب با ولایت امام علی (ع) آغاز شد.

 

به گزارش فارس وی با اشاره به اینکه غدیر با علی (ع) و علی (ع) با غدیر برای همگان و نسل های بعد معرفی شد، گفت: پس از آن واقعه تاریخی علی (ع)، امیرالمومنین نامیده شدند.

 

بابایی پور، به ضرورت فرهنگ سازی غدیر و گسترش آن به نسل های آینده اشاره کرد و یادآور شد: دین اسلام با ولایت کامل می شود و گسترش آن توجه به دین را آشکار می کند.

 

وی تصریح کرد: امام علی (ع) با وجود سخنرانی کامل و روشن پیامبر در غدیر باز هم به حق خود یعنی ولایت بر مردم دست نیافت.

 

این مسئول، با اشاره به سکوت و شکیبایی امام علی (ع) در برابر مخالفت و کارشکنی عده ای از دنیاطلبان پس از واقعه غدیر، یادآور شد: سکوت و شکیبایی طولانی مدت علی (ع) تنها برای پابرجایی اسلام بود.

 

وی به برنامه های فرهنگی صومعه سرا در راستای فرهنگ سازی واقعه غدیر اشاره کرد و متذکر شد: برنامه های کنونی مسئولان و متولیان فرهنگی صومعه سرا در این راستا خوب است اما به دلیل اهمیت موضوع کافی نیست.

 

بابایی پور، اجرای بیشتر برنامه های فرهنگ سازی واقعه غدیر و ولایت امیرالمومنین علی (ع) در گیلان را مورد تأکید قرار داد.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان