میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر شهادت جمشید دانایی فر توسط گروهک تروریستی را تایید کرد.

به گزارش لنگرنیوز به نقل از عصر هامون،رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموری 5 مرزبان ایرانی شامگاه 17 بهمن ماه 1392 توسط گروهک تروریستی جیش العدل در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده شدند و به داخل خاک پاکستان انتقال یافتند.

28 بهمن ماه سال 92 شبکه تلویزیونی العربیه فیلمی منتشر کرد که حاکی از ربوده شدن مرزبانان ایرانی از سوی گروهک تروریستی جیش الظلم بود. در این فیلم کوتاه یکی از سربازان که بعدا ًمشخص شد جمشید دانایی فر است در صحبت های کوتاهی از ربوده شدن خود و دوستانش به دست این گروهک تروریستی خبر داد. در ادامه مشخص شد 5 سرباز ایرانی در منطقه عمومی جکیگور استان سیستان و بلوچستان هنگامی که در حال نگهبانی بودند از سوی اعضای این گروهک ربوده و به خاک پاکستان منتقل شدند. پس از این اقدام گروهک تروریستی جیش العدل کاربران شبکه های اجتماعی و مسئولین مرتبط با این ماجرا موجی را برای آزادی مرزبانان آغاز کرده و گفتگوها برای آزادی 5 سرباز ربوده شده آغاز شد.

4 فروردین سال 93 گروهک تروریستی جیش الظلم در وبلاگ خود اعلام کرد که جمشید دانایی فر را به تلافی مرگ یکی از اعضای گروه خود در زندان ایران؛ دار زده است.

انتشار این خبر با واکنش هایی از سوی خانواده و شبکه های اجتماعی روبرو شد. الهام نظام دوست همسر جمشید دانایی فر از مجامع بین المللی برای کمک به روشن شدن وضعیت همسرش درخواست همکاری کرد.

پس از اعلام خبر به شهادت رساندن جمشید دانایی فر شبکه تلویزیونی العربیه که اخبار مرتبط به گروهک تروریستی جیش الظلم را پوشش می دهد عکسی را بر روی خروجی خود قرار داد و مدعی شد این تصویر متعلق به شهید دانایی فر است. بررسی ها در ادامه نشان داد که این تصویر هیچ ارتباطی با مرزبان ایرانی ندارد چرا که اصل این تصویر جعلی بوده و مربوط به کشته شدن یک سرباز عراقی است.

17 فروردین 4 تن از مرزبانان ربوده شده آزاد و به وطن بازگشتند اما از دانایی فر خبری نبود.

پس از آن خبر های ضد و نقیض بسیاری در خصوص جمشید دانایی فر در شبکه ها و خبرگزاری های مختلف عنوان و توسط مسئولین تایید و تکذیب می شد.

تا اینکه پس از گذشت 200 روز علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گویی خبر شهادت جمشید دانایی فر توسط گروهک تروریستی را تایید و عنوان کرد: ما به دنبال تحویل جنازه این شهید به خانواده اش هستیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان