موافقت لاهوتی در مجلس با طرح برداشت 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت وام ازدواج به جوانان. به گزارش لنگرنیوز ، در نشست علنی امروز (۴ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی، به بررسی طرح دو فوریت برای برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و افزایش سرمایه بانک های دولتی برای پرداخت وام ازدواج به جوانان پرداختند.

در این راستا مهرداد بائوج لاهوتی در موافقت با این طرح گفت: اکنون شاهد صف های طویل برای دریافت وام ازدواج هستیم و طبق آمار تا ۱۰ سال آینده ۱۶ میلیون جوان دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهند شد و اینها جوانانی هستند که برای دریافت ۸ تا ۱۰ میلیون تومان وام ازدواج ماه ها و سال ها به انتظار نشستند.

وی ادامه داد: ما نمایندگان چندی پیش وزیر اقتصاد را به صحن علنی کشانده و در مورد عدم وام دهی به جوانان از او سؤال کردیم در صورتی که هم اکنون خود ما مخالف برداشت از منابع صندوق توسعه برای پرداخت وام ازدواج به جوانان هستیم.

نماینده مردم لنگرود همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت افزایش جمعیت گفت: برای تحقق این خواسته نیاز است که این منابع از صندوق توسعه برداشت و برای تشویق جوانان در قالب وام ازدواج پرداخت شود.

وی گفت: یکی از مشکلات کاهش جمعیت و ازدواج عدم پرداخت وام به جوانان است و اگر منابع در اختیار صندوق مهر امام رضا و سایر بانک های دولتی قرار گیرد شاهد رفع مشکلات آنها خواهیم بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان