یادمان برای سه تن از شهدای مفقود الاثر شهرستان ماسال در گلزار شهدای این شهر در غربت به بهره برداری رسید.

به گزارش لنگرنیوز به نقل از اسال نیوز، یادمان سه تن از شهدای مفقودالاثر شهرستان ماسال روز گذشته با حضور مسئولان شهرستانی در گلزار شهدای شهر با اجرای مراسمی به بهره برداری رسید.

از نکات جالب مراسم این بود که هیچ گونه تبلیغات رسانه ای و اعلام عمومی برای برگزاری چنین مراسمی صورت نگرفته بود. احداث یادمان شهیدان هوشنگ موچه، بعقوب دولتی و  منوچهر اسدی بسیاری از افراد را به یاد نحوه برگزاری مراسم احداث یادمان شهید جاوید الاثر حسین فلاح زرین کار انداخت. جایی که تمام تلاش ها بر این بود که مراسم بی سر و صدا برگزار شود. اینکه تنها تعدادی معدودی از مسئولان و خانواده شهدا برای برگزاری چنین مراسمی دعوت شوند چه دلایلی می تواند داشته باشد؟!

1

رئیس بنیاد شهید ماسال در همین رابطه می گوید: ما برای جامعه هدف خودمان (خانواده شهدای مفقود الاثر و احتمالا دیگر خانواده های شهدا) پیامک ارسال نموده ایم! در حالی که به مناسبت های مختلف بنرها و تبلغات گسترده ای در سطح شهر انجام می شود  و گاها اطراف گلزار شهدا توسط این بنرها قرق می شود اما برای ساخت یک یادمان برای شهدای غریب جاوید الاثر شهرستان هیچ گونه تبلیغاتی در سطح شهر انجام نشد. رئیس بنیاد شهید البته این نکته را اضافه کرد که: قرار بر این بود مراسم در تریبون نماز جمعه و نماز جماعت شاندرمن اعلام شود. اما نکته جالب تر این است که حداقل در تریبون نماز جمعه نیز این موضوع اعلام نشد! در بین تمام شهدا، شهدای مفقود الاثر به خاطر غربت و مظلومیت و شاید بخاطر شباهتی که به مظلومه عالم، حضرت صدیقه کبری (سلام ا… علیها) دارند از احترام و ارزش ویژه ای نزد مردم برخوردارند و به خصوص جوانان و نوجوانان بسیار راحت تر با این شهدا مأنوس می شوند. به این جهت، شهدای مفقود الاثر هر منطقه، یک فرصت فرهنگی بزرگ و بی بدیل برای آن منطقه اند. چرا باید برخی به خود اجازه دهند چنین فرصت بی بدیل فرهنگی را به این شکل هدر دهند؟ و حرف های ناگفته ای که به زودی به آنها خواهیم پرداخت …

2 3

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان